söndag 18 mars 2012

Avslappning, Avslitna trosor & Aliens!

Wiiiiih! Vi sov nästan till nio i morse och vaknade i ett tyst rum...med hela kroppen i sängen. Inget huvud på sängbordet...det är lyx för en småbarnsförälder det! Vi hoppade i myskläderna och begav oss mot frukostbuffén och självklart provsatt vi alla stolar, soffor och fotöljer som fanns på vägen. Väskan fick stanna på rummet. Ja, sen åt vi...och åt...och åt. Jag jublande när vi kom ner och jag insåg att det fanns PANNKAKOR!! Till frukost!! Wohooo! Men jag åt så jävla mycket av det andra så det gick liksom inte ihop. Fan. Imorgon ska jag börja med pannkakorna! Tänk att man får en andra chans på en hotellfrukost! Wohooo!

Efter vårt morgonfrosseri á la "ät-som-om-du-aldrig-mer-kommer-få-se-en-frukostfralla" låg jag på sängen i salami/brie-koma och gnällde över hur mätt jag var...tills vi beslöt oss för att ge oss ut på stan en sväng. Shoppa utan barn...och utan en tid att passa - Hallefuckinglujah!! Förutom att jag gick runt och tjatade om att jag var törstig och kissnödig hela tiden så var det nästan som förr...innan man fick barn. En fågelbur(?), lite presenter till Kravallis såklart och en guldklänning till Bloggminglet blev dagens bästa fynd!


Efter shoppingen var det dags för SPA och ja, det var ju alldeles fantastiskt...men kanske inte riktigt värt 600 kronor. Jag gjorde mig nog inte riktigt i den avslappnade tysta miljön och vattenstrålarna i den förbannade bassängen slet av mig bikinitrosorna så jag ägnade all min tid i bassängen åt att försöka behålla trosorna på. Relax?! My ass! Själva bassängen var som en bana med flera olika stationer där man fick massage genom olika vattenstrålar. Den första vi provade var en station med ryggmassage. Redan här insåg jag att jag borde tagit baddräkt istället för bikinitrosor och badlinne. Linnet lyftes upp av vattenstrålarna - trosorna åkte ner. Toppen. Men ryggen fick massage och ärmarna träning när jag krampakrigt försökte hålla mig kvar nära kanten. Jag fattar inte hur alla andra kunde se så avslappnade ut!? Hur fan höll de sig kvar!?

Nästa station var en cirkel med "floating". Här skulle man "flyta" runt med virvlarna....runt i en ring...avslappnad...inför 30 åskådare. Eeeh..?! "Här kommer Valin flytandes...asgarvandes i en ring!!" Nej, det var inget för mig. Sedan var det dags för "champagnebädden". Det var fan det konstigaste jag varit med om. Under vattenytan fanns det en "säng" i stålrör som man skulle lägga sig i/luta sig mot och sedan bubblade det en massa och detta bubbel skulle då likna champagnebubblor..? Mina monsterbröst vibrerade ÖVER vattenytan och jag tror att jag hade behövt dricka minst en flaska champagne för att känna mig avslappnad i den posen. Men det såg ut som att "grabbarna i stationen bredvid" verkade uppskatta uppvisningen. Jag avbröt även denna station innan det var dags för byte och inväntade hörnan med "aquajogging".

Aquajogging var inte riktigt vår grej kan jag säga. Även här var det strömmar runt i en ring och man skulle alltså "jogga"(?) runt den förbannade pelaren i mitten. Hur svårt var det då?! Vi fick en jävla fart....tills vi insåg att man skulle jobba MOT strömmen. Fan. Konstigt att alla skrattade åt oss! Nästa station var "mage". Gött! Sån har jag ju en jättestor så detta måste bli bra. Det var i denna station som jag insåg att vattenmassage inte rikigt är min grej. Här skulle man hålla sig fast i kanten och en vattenstråle/jetstream skulle massera magmusklerna... ALLVARLIGT!?! Vi hängde där i godan ro i väntan på att skiten skulle starta och PANG(!!!) så satte den igång! Det kändes som en magsugare och vips så satt trosorna nere vid anklarna och benen fladdrade som spagetti uppe vid vattenytan. JÄVLAR vilket tryckl!!! Jag bröt ut i gapskratt och hela Spakänslan avtog. Tessan fick inte heller till den avslappnade känslan här så vi avbröt behandlingen. När vi skulle gå därifrån kom en tant och frågade "Var inte den strålen bra?" och jag svarade något i stil med "Inte om du ville behålla trosorna på!". Hon gav mig en konstig blick och gick dit och ställde sig...alldeles fridfullt...och fick sin mage masserad. HUR ÄR DET MÖJLIGT?! Väger hennes fötter 2 000 kilo?! Hur kunde hon STÅ upp där när både jag och Tessan låg uppe vid ytan och fladdrade som idioter?!

Bäst på hela dagen var "Alien-rummet" (Relaxrummet) fullt med kokonger(?) hängandes i taket som man kunde kura ihop sig i. Självklart smugglade jag med min mobil i bh:n så att jag kunde fota - bara för er skull!


Jag krånglade in mig i en konstig ställning och med viss rädsla för att kroken i taket skulle lossna vågade jag inte röra mig när jag väl kommit in i skiten. Så ja - ihoptryckt som en idiot och med brösten upptryckta i halsen av mina knän - här har ni mig - i en kokong..?


Ja, och SJÄLVKLART smugglade vi in ett Geisha! Frukt och Ingerfära-te...är ju jättegott...i två minuter. Sen vill jag fan ha rödvin och Geisha - för sån é jag!
Två religioner möts...
over and out.

//Meekatt...

OBS: Ni har väl hittat in på min Facebooksida? (Långt där uppe till höger har ni den --->)
Här inne diskuteras livsviktiga saker...som choklad...och hur jobbiga barn vi har. Välkommen in!

55 kommentarer :

  1. Vad skönt att jag inte var den enda att tycka så om spaet!! Det jag gillade mest var den lugna varma poolen med fin utsikt. Där var det varmt å gott å man kunde nästan somna :)
    Detta var det absolut roligaste och härligaste beskrivningen av spabesök hihihi kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det finns alltså fler än vi som inte njöt av massagebassängen?! ;)

      Vi klev i den varma poolen och satte oss mitt emot alla andra och undrade varför alla trängdes på samma sida...tills vi förstod att de tittade på utsikten...som vi skymde!

      Radera
  2. Nu avlider jag snart om jag inte får komma bort och få hotellfrukost!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh!! Ja, alla behöver hotellfrukost!!

      Radera
  3. Hahahaha! Härligt att ni njuter av er egna helg till max! Minst en sån helg till alla trötta föräldrar per halvår, tycker jag. Tack för morronskratt!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, minst en sån helg per halvår!!

      Kram!

      Radera
  4. hahah.....du gör min dag alltså. Jag kan verkligen se er där på spaat.....underbara du!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var nog en syn... ;)

      Kram!

      Radera
  5. "Två religioner möts" - hahahaha! Du är underbar!
    Ingen kan beskriva ett spabesök som du snygging! ;D

    /Johan

    SvaraRadera
  6. Kom in på din blogg av en slump. Och det ångrar jag inte, för vilket hysteriskt roligt inlägg:) Jag skrattade så att jag höll på att sätta kaffet i halsen.

    Hoppas att SPA-helgen har varit trevlig.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att du trillade in och gillade bloggen! Välkommen in! ;)

      SPA-helgen var kanon!!

      Ha det gott!

      Radera
  7. hahhhhaahha jag ser inte vad jag läser, tårarna sprutar fy fan vad roligt!!!!

    SvaraRadera
  8. Hahahaha, du är ju inte klok någonstans!!! Jag trodde alla njöt av "sjävla spat" på en spahelg men är det någon som ska misslyckas med det så är det ju du. Så klart. Tog ni ingen massage o sånt gött?

    Mig är det SKITSYND om just nu. Jag tror jag har fått hälsporre... (gud vad löjligt det låter). Men det gör ont som helsike! Så tyck lite synd om mig och ät en stor chokladbit för mig med.

    Men du.... Jag har lite problem med en sak i ditt blogginlägg...

    EN FUCKIN' JÄKLA GULDKLÄNNING????????

    Jag som köpte en liten svart enkel sak för att variera jumpsuiten lite.

    Sweet shit! Vi kommer se ut som drottningen och lumphandlaren. Och jag kommer ju då inte vara drottningen så klart.

    Nu är det KRIG!

    Men love you ändå. Lite grand...
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mouhahaha! Glitter och Glamour bruden!!! ;)
      Gå du i din onepiece bara - GÖR du det! Hahahaha

      Jo, vi tog massage - I POOLEN!!! Jävla skitvattenmassagemög! Men inga andra behandlingar. Vi betalade 600 kronor för den upplevelsen vi fick och det var liksom min Spa-budget. ;)

      Hälsporre?! Vafan är det?! Behöver jag bära dig i Sthlm?!

      Kram snygging!

      Radera
  9. Tack för målande, roande beskrivning av bassängövningar, hahaha. ;-)

    Må väl!/Tette.

    SvaraRadera
  10. Tack för en underbar helg! Massa positiv energi och många härliga skratt! :) Du är bara för rolig! Denna helgen kommer jag aldrig glömma! :)

    Beskrivningen på spaet är ju perfekt' ingen avslappning här inte... Och särskilt inte när "personalen" påpekade flera gånger.. - håll kläderna på! Vad trodde hon om oss?! Att vi skulle springa omkring nakna och förstöra lugnet ? Lugnet som var i korridoren ... Men som försvann vid spa-bassängen .... Men man fick kämpa med att inte flyga iväg och det är ett under att folk inte såg mer än de gjorde ;) ....

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv snygging! Vilken UNDERBAR helg!!

      Ja, vad trodde de`om oss?! Eller hade de hört att det var jag som skulle komma?!

      Radera
  11. Oj vilka händelser du/ni är med om haha =) jag vill också, nästa gång ta med mig hehe. =)
    Jag hoppas du får en bra Söndag. =) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång åker vi allihop, haha.

      Ha det gott!

      Radera
  12. Hehe,
    Nu blir jag orolig...
    Har juh fått frikort till detta SPA av kidsen.
    Jag har fan ingen baddräkt...
    Kanske skulle sälja SPA helgen på blocket...suck.

    Men som vanligt roar du ju oss stackare helt fantastitskt...*L*

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, se till att spänna åt i midjan...alternativt ha hängslor!

      Vi kanske gjorde något fel...övriga spa-besökare såg ganska avslappnade ut! ;)

      Radera
  13. Ha, ha, verkar vara kämpigt det där Spat...rödvin o choklad e mer min grej också, te o frukt?? Nä tack! Fortsätt o njut!

    Du e för snäll du. Du kanske har rätt men jag har svårt att inte känna dåligt samvete. Speciellt om vikten står still...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - varför måste man äta frukt och skit?! Man betalar väl dyra pengar för att ha det gott!? ;)

      Jag har rätt. Så det så! ;)

      Kram på dig!

      Radera
  14. Jo men visst ..bikinibralla på spa? Mina skulle inte ens sitta kvar med en lätt bris även om jag satt ner. Men låter som kul men synen av lilla brallan flytandes på ytan. Oops!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det blir mer spänning med bikinibralla! ;)

      Radera
  15. Hej !

    Nu behöver jag din hjälp =) Vet du hur man får så att icke gillare inte kan se, läsa, gilla och kommentera bilder,status m.m på facebook sidan.. Har ett jätteproblem med det.. vilket lyxproblem va ;)
    Hoppas allt ä bra
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ledsen men kan inte hjälpa dig med det. Någon annan som kan?

      Tror att de offentliga sidorna är öppna för alla oavsett om de gillar eller inte...

      Ha det gott och hoppas att någon ger dig ett bättre svar!

      Kram!

      Radera
  16. Hahaha! Det där lät ju mer som ett äventyrsbad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett äventyrsbad...för naturister! ;)

      Radera
  17. Haha låter som nu hade superskoj :D !! Och du, den där klänningen ser såååå fin ut, måste lägga ut några bilder med den på sedan!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade en toppenhelg!!

      Klänningen är mysig - H&M 149 kronor! ;)
      Ska se om jag tar på den imorgon o fotar den på, hehe.

      Kram!!

      Radera
  18. Haha, vilken träffande beskrivning av badet! Jag och sambon fnissade ikapp när vi var där! Vi var rörande överens om att det bäta med vår spaweekend var sömnen! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sömnen var inte helt fel heller! Och skönt att höra att fler haft skumma upplevelser i spaet, haha.

      Radera
  19. Börjar alltid dagen med en sväng in här! Slutar oxå i princip alltid med ett asgarv O kiss i trosorna! Jaja ett gött skratt förläner livet! Får väl sitta på toa nästa gång isället..... Tackar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, stackars dig! Men yeyh för att du gillar bloggen! Vad glad jag blir!

      Radera
  20. åhh en bild på dig =D precis som jag bad om =) Tack tack =)
    Tack även för ett hysteriskt roligt inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja - klart jag gör som mina läsare vill! ;)

      Radera
  21. Hahaha tack för ett gott skratt =)

    Hoppas du får en trevlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittar in! :)

      Ha det gott!

      Radera
  22. Haha flög du ut likt en vacker fjäril från den där alien-kokongen sen då? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. SJÄLVKLART gjorde jag det! Eller ja...jag trillade väl mer eller mindre ur skiten...som ett...kylskåp?!

      Radera
  23. Alltså..ok. Jag förstår klänningen. Men vart sätter du fågelburen? På huvudet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, där ska jag ha Geisha ju!?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  24. *asgarv*

    Vart löste man ståplatsbiljett till denna show sa du ?? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, förlåt...skulle självklart bett någon filma! ;)

      Radera
  25. Men vadå. Ljuger inte du om allt? Du hatar väl geisha? Semla är bara skit? Barn älskar du (HAHAHA). Och sånt. Vi ljuger ju om ALLT! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis! Sån é jag! ;)

      (Älskar barn?! Hahahahahaha)

      Radera
  26. hahahahaha.... tack för dagens skratt... det behövs vill jag lova.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Vassegó..? Kul att du tittar in!

      Radera
  27. Min man HAR suttit i wn av de där Alienkokongerna och fått erfara att kroken lossnat. Hahaha- jag skrattade så jag skrek då det hände.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha! Tack gode gud att inte min lossnade! Jag hade dött tjock-skam-döden! Haha!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!