torsdag 23 april 2015

Spetälska, Könssjukdomar & Föräldramöten?

Jag har fått ett par fula utslag/eksem på benen och smått hypokondrisk som jag faktiskt är så ringde jag till doktorn. "Hej, det är Malin. Jag har fått en konstig sjukdom. Typ spetälska. På bakbenen! (Ja, bakbenen...för jag är en häst...typ.) Eller en konstig könssjukdom från Kina kanske? Jag måste kanske skilja mig nu! Men spetälska tror jag det är!" Ett helt normalt samtal till vårdcentralen, haha. Jag fick en tid och kom in till en supertrevlig läkare...som direkt kunde utesluta kinesiska könssjukdomar och spetälska. Utslagen var dock lite halvkonstiga och läkaren ville ha ett utlåtande ifrån en annan läkare. "Jag ska hämta Karl så får han titta på det!". Men vafaaan!

"Måste han verkligen det? Vi har ju barn i samma klass. Ska han komma in här får han fan också ta av sig byxorna så det blir rättvist!" Så tänkte jag. Han kom inte in utan nöjde sig med en beskrivning ifrån min läkare, haha. Tack Karl. Jag känner att föräldramötena blir liiite obekväma om vi föräldrar spanat in insidan av låren på varandra. Jag hade ingen konstig sjukdom och den här pinsamma kroppen fick lämna med lite salva. Skönt. Jag behöver inte skälla på Freddy heller. (För det är ju helt logiskt att man får en kinesisk könssjukdom på benet, haha.)

Föräldramöte!?
 
Nu ska jag hämta Elton som varit hos farmor under mitt läkarbesök. Han vägrade vardag idag. Och det måste man få göra ibland. Så i eftermiddag ska han få agera assistent på Meekatt Media, Event & Design. Wish me luck! (Tacka gud för hålslagare, stämplar och tejp!)
 
over and out.
 
//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Könssjukdommar är som pokémon! Man är inte cool förens man har alla ;) hehe
    Skönt att det inte var nått allvarligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hohoho, underbart! Men ärligt, har du sett det programmet Våra pinsamma kroppar? Helt vidrigt vad de visar där. Såg ett avsnitt då de befann sig på Mallis och på Magaluf. Hoppas verkligen att några av boysen där inte doppat sin pinne under deras vistelse där... Inga pengar i världen hade fått mig att visa upp min kropp i tv och framförallt inte om jag hade haft könssjukdomar eller andra otrevliga tillstånd... Hujedamig! Kalla mig gärna pryd...

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHA!! Du är för underbar!

    SvaraRadera
  4. typiskt småstadsproblem ;) jag är simlärare till hälften (nä, inte riktigt men du fattar) av barnens skolkamrater. :-D så dom har sett mycket mer av mig än insidan på ett lår ;)

    Ps Gör ett försök att blogga om min vikt/hälsoresa, tar gärna emot proffstips om du har några! mindrefett.blogspot.se är adressen! KRAM!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!