onsdag 1 april 2015

Mingel, Företagsfest & Överraskningar!

Ikväll bjöds det visst på företagsfest på hotellet och eftersom att jag är egen företagare och inte har några arbetskamrater är det ju inte mer än logiskt att jag får vara med? Eller? Jag ringde till Freddy och sa att det var fest och att jag var på väg ner och han sa ”Men Malin! Det kan du väl inte?!” DET KAN JAG VÄL VISST?  Det är ju hur trevligt som helst med företagsfester! Jag smög ner lite diskret…tills jag råkade smälla igen dörren efter mig så att både publik och bandet West of Eden som spelade hejade till. Tjingeling – här kommer lilla jag…typ. Fan. Diskret är inte direkt mitt smeknamn. Men man kan ju inte vara bra på allt. Jag smög mig längst in i hörnet, beställde in en cider och lite god mat och började mingla. Gick kalasbra. Efter en stund kom två trevliga grabbar fram varav en ville ta en selfie (groupie?!) tillsammans med mig till sin fru där hemma. Så mycket för att smälta in, haha. Vilken modig karl. Det DÄR är kärlek…på riktigt! Min man skulle aldrig förnedra sig så, haha.

Idag har jag fått massor gjort. Jag hade världens bästa morgon med ett helt otroligt möte, jag har skrivit massor, lunchat med en trevlig läsare och druckit kaffe med en annan läsare. Älskar alla härliga möten som bloggen bidrar till. Massor av intressanta människor som man aldrig hade mött annars. Sen har jag bubblat...

www.oceanhotel.se

Har ni inte möjlighet att åka hit och bo och bada bubbelpool så åk åtminstone hit och ÄT! Maten här är den i särklass godaste maten jag ätit i hela mitt liv! Jag ska fria till kocken! Eller kidnappa kocken. Det kanske är enklare?

Imorgon ska jag skriva intensivt i några timmar, checka ut och sedan luncha med en författare som jag ser upp till något oerhört mycket. En del har förmågan att måla med orden och hon har det. Sen...ska jag hem och krama mina barn och fira Påsk! På måndag morgon ska vi överraska barnen med en liten semestertripp och de vet INGENTING. Underbart! Älska överraskningar!

Men NU ska jag fortsätta låtsas att jag är anställd och "kickoffa" med gänget här, haha. Heja mig? Kanske kan få med mig ett gäng för efterfest i bubbelpoolen?!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Hahahahaha! Kör hårt katten!

    SvaraRadera
  2. Rock on bruden! Klart du ska va med!

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag kommenterat något av dina inlägg förut, men gillar bloggen väldigt mycket och skrattar för mig själv varje gång jag är in här :)
    Kör hårt ikväll!

    SvaraRadera
  4. Du är ju för underbar…
    Önskar dig en härlig skärtorsdag…
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  5. Ha ha blev det efterfest sedan då ? Härligt att du tar lite tid till dig själv och skrivandet. Gissa om jag kommer köpa din bok sedan :D och du får ju berätta vem du ska träffa, spännande!
    Ha en fin påsk nu, mys med familjen och fira att du faktiskt hade ett magisk möte där du tog ett stort steg och pratade om din mamma, det är stort ! <3
    Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!