tisdag 7 april 2015

Freddy på äventyr, Hotshots & Delfiner?

Det har blivit en massa resande för mig på sistone så nu när det var Påsklov var det ju inte mer än rätt att Freddy fick lov att följa med ut på äventyr. Han har varit spänd över resan länge - inte ofta han får följa med. Känns nästan lite spännande. Bara grejen att få packa en egen resväska är ju spännande! Rena kallingar, badkläder och leksaker. Vi gav oss av mot Göteborg/Mölndal i söndags och resan upp gick bra. Freddy fick välja musik i bilen och vi andra hade hörlurar. Heja Freddy och 80-talet! Jag körde upp och Freddy lekte med ipaden. Säger som min kloka kusin Thereze sa till Alice inför en av våra resor "Är det semester så är det semesterregler  - dvs inga regler". Bra regel tycker jag.
 
Vi checkade in på Scandic Mölndal och har nu sovit här i två nätter. My god vilka sköna sängar! Här har vi blivit ordentligt bortskämda och haft det superhärligt! Barnen vill aldrig åka hem och Äventyrs-Freddy lär gråta floder när det är dags att packa Angry Birds-väskan och bege sig hemåt. Vi har nästan bott i bubbelpoolen vilket är resans höjdpunkt enligt Elton.
 
 
Maten här är supergod och personalen är helt outstanding! De tar sig till och med tid att kolla in Elton när han impar med sina armhävningar i restaurangen. Det är lite av hans grej det där. Var vi än är...så ska han imponera med sina armhävningar. Suck.
 
 Geisha och Bubbel! Vad mer behöver man liksom? En jätteskön säng och toppenmat! Alice blev överlycklig över att man fick TVÅ hamburgare, haha. Söta tös!

Tack fina Helena som sett till att vi blivit ordentligt bortskämda och dessutom ordnat så att vi fick en date med Sigge - Scandics coola maskot!
 
Jag passade på att klämma lite extra på Sigge eftersom att flätan där bak avslöjade att det var den snygga bartendern som dragit nitlotten för kvällen, haha. Och på tal om bartender - Hotshots har vi druckit! My god vad gott det är! Freddy och jag drack hotshots under vår första kväll tillsammans för 15 år sedan och det har blivit lite av vår grej. Det funkar liksom alltid. Vi fick lite av "Välkommen till 1997-blickar" av sällskapen runt omkring men vafan - såna é ju vi! Jag är inte direkt bekväm i känslan av att passa in i mängden i alla fall. ;)
 
Och ja, på tal om att återuppliva gamla minnen och dricka Hotshots:
 
 Kul att Freddy får komma ut på äventyr! Här fick han ett spännande möte med självaste POLISEN! Hur coolt är inte det? haha
 
Barnen jublade i baksätet och Freddy jublade i framsätet. Speciellt när jag sa högt och tydligt "Fan, du skulle nog aldrig tagit den sista hotshoten igår älskling!?" Lätt att vara kaxig när man sitter bredvid. Varje gång polisen stannar mig hinner jag tänka "Hur fort körde jag?! Har jag bälte?! Är jag full?!" Som om jag skulle köra utan bälte eller full? Men jag blir så nervös att jag liksom tappar verkligheten lite där. Han klarade det där galant såklart och trots att han ser ut som en nyrakad Usama Bin Laden på sitt körkort fick vi fortsätta vår resa mot Universeum. Där spenderade vi SEX timmar. Skjut mig. Det är roligt i ungefär 20 minuter. Inte i sex timmar!! När jag väl trodde att skiten var över hittade Freddy våning tre med alla experiment. Där satt jag och surade på en pall i 1,5 timme. När Freddy väl lekt färdigt där åkte vi ner till bottenvåningen för att hämta våra jackor. Där fanns ett lekrum och vi fastnade i ytterligare 40 minuter. Jippie igen.
 
Tänk vilket äventyr han kom ut på! "Funny Bunny heter jag..."
 
I söndags var vi i Slottskogen. Fantastiskt mysig plats tycker jag och dessutom helt gratis. Båda barnen hade såklart "ont i benen" och gnällde i två timmar över att de inte orkade gå. Jag hade Elton på axlarna och har fortfarande inte repat mig. Man kan ju bara älska alla dessa utflykter!  
 
"TITTA MAMMA!!! DELFINER!!" Ja, vi behöver verkligen komma ut mer, haha.
 
Nu ska vi väcka lillebror och gå ner och äta en god hotellfrulle innan avfärd. Vi har spanat in en bil i Gislaved som vi ska åka och kika på nu på hemvägen. Mitt fula beiga Kinderägg ska nämligen DÖ! Wiiiih - äntligen!!
 
over and out.
 
//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Oh, välkommen till Sveriges metropol, Gislaved! 😉 Tur att leklandet inte finns kvar här så du slipper det!! 😂

    SvaraRadera
  2. Gislaved......hua...Gud hjälpe dig :P

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!