tisdag 21 april 2015

Morgonhat, Löss & Matteläxa!

Freddy tjatade i 15 minuter på Alice innan jag tog över. Mitt humör och mitt tålamod på morgonen är kanske inte i supermorseklass direkt. Det inleds med "Det är dags att gå upp nu hjärtat" och avslutas med svordomar och hot om indragen veckopeng. Logiskt. Verkligen. Men upp kom ungen efter många om och men. Hon hade halsfluss, feber, magsjuka, bruten fot och dessutom är hon så smart att hon inte ens behöver gå i skolan alls. Jag vet exakt hur hon känner. Jag var likadan och tycker fortfarande att jag är lite för smart för skolan, haha. Därav mina inte så lysande betyg och min totala okompetens när det kommer till matte och allt annat som "JAG ALDRIG KOMMER BEHÖVA I ALLA FALL!" men behöver VARJE dag nu. Skjut mig.

Väl uppe lyckades jag efter ytterligare 15 minuter tvinga in Alice i duschen. Det var inte alls det hon ville men det var avtalet igår ikväll och avtal är till för att hållas. 15 minuters hysteriskt skrikande. Jippie. Men hon blev ren till slut och vägrade då gå UT ur duschen. Det betyder att mamman i familjen duschar i kallvatten...eller hemma i strandhuset. Nyduschad och lite gladare sätter Alice sig i soffan och jag hämtar kläder och senapsmackor. Ja, det äter hon på morgonen. Macka...med smör och senap. Fullt normalt. Då kliar hon sig i håret. Skjut mig igen. Världskrig nr 3 börjar och Hitler-jag med min luskam kommer inte bli poppis igen på flera dagar. Luskamning, behandling och ny dusch med hårtvätt. Stackars envisa tös. ♥ Snart åker jag till Mellbystrandskolan och rakar skallen på varenda unge. Tänker att det är ett helt logiskt nästa steg...efter FEM omgångar med löss, sanering och självmordskänslor. Freddy och jag hade inga...

Morgonmys i Meekatt Casa...

När vi väl var färdiga med allt och hade fått på nya kläder och kramats var det dags att åka till skolan. En sur pappa hade redan kört iväg med lillebror, haha. Efter 150 meter säger Alice "MAMMA!! Jag har ju inte gjort matteläxan!!" Så då var det bara att stanna vid vägkanten vid gula kolonin och göra matte, haha. Tre sidor matte och Alice var såklart smartare än sin mamma. Jättekul när man tvekar på uppgifterna i LÅGSTADIETS mattebok, haha.

Nu ska jag hämta min lusfria tös och Elton och sen ska vi ner på stranden och mysa. Det är vår idag. Riktig vår!

Håll koll på Facebook för just nu rensar jag ut hela mitt lager på tavlor och allt åker till kalaspriser!

over and out.

//Meekatt...

1 kommentar :

  1. O jag som tyckte jag hade ett helvete ang löss.
    Höll på att bli knäpp i lördags morse när jag upptäckte det för tredje gången på 6 månader på min 14 åring.
    Massa tårar o svordomar. O så all denna tvätt.
    Snart får hon stanna hemma från både skola o kompisar 😉
    Undrar om andra föräldrar ignorera när deras barn får inneboende i huvudet eller vad är det som gör att det hela tiden går runt/kommer tillbaka??
    Tips o råd Tack !!!!

    Jennie





    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!