torsdag 30 april 2015

Dåligt väder, Naket & Huvudjävlabok?

Det finns inget dåligt väder? Vem fan sa det? En sån där överhurtig Friskis & Svettis-ledare säkert. En sån som studsar upp på morgonen och är GLAD. Som dammsuger under sängarna och luftar sängkläder klockan nio på lördagsmorgnarna. En sån som har cykelbyxor och dippar grönsaker i ekologisk kvarg. Det finns ju en jävla massa dåligt väder!? Idag regnar det och Alice ska på utflykt med skolan. De ska upp på Hallandsåsen och grilla korv och ha mysigt. Jättekul när det regnar och alla ungar blir blöta och fryser. Och jag åkte till Falkenberg i kavaj (för att jag ville klä ut mig till vuxen, haha)...och ska klara av 15 000 steg idag så att jag fortsätter spöa Freddy i vår interna tävling. Kommer bli skitkonstig stämning när jag ska klara av mina 15 000 steg inomhus här på hotellet. Får byta outfit emellanåt så det blir lite omväxling för personalen.


Förra veckan låg jag ju efter med ett par tusen steg när det var dags att lägga sig. Då gick jag fem varv runt kvarteret - men bytte jacka efter tre varv för att inte grannarna skulle undra vad det var för idiot som gick där ute. Ja, för det hjälpte SÄKERT att byta jacka?! "Titta älskling, nu kommer det en ANNAN idiot här ute!" Suck.

Idag ska jag hinna skriva en massa på min bok, göra klart bokslutet (heja mig?) och träffa en tjej som vill boka in mig som lite underhållning på ett par event till hösten. Temakvällar för mammor ska det bli. Så länge det inte handlar om träning, LCHF eller ekonomi så är jag med, haha. Men jag är lat, hatar dieter och är en slösare av rang så de tre ämnena är inget för mig. I övrigt är jag med på allt...typ.

Felet i min bokföring ska man enligt alla mail jag fått hitta i "huvudboken". Jag har ju förstått att detta inte handlar om "våra föräldrars generations" uttryck för Facebook...så jag letar väl vidare då.

En dam på Gran Canaria...med Huvudbok?
 
over and out.
 
//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Hahaha! Fy fan vad jag älskar dig! Jag älskar dig lika mycket som jag hatar karlar idag ;-) Hahaha! PUSS

    SvaraRadera
  2. Ja, gud - min grabb åkte också med i gänget till Hallandsåsen idag! Tur att han är bra mycket hurtigare än vad jag är (som inte är det alls, utan helst bara sitter under korkeken och myser med en cappuccino...) Vi får väl se när han kommer hem, om det var värt utflykten i regnet alltså. Fast det tror jag nog - vad som helst där man slipper vara still är hans melodi...

    SvaraRadera
  3. Haha ;-) underbart!
    Hoppas huvudboken löser sig ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!