måndag 13 april 2015

Guitar Hero, Man uthyres & Bubbel!

Ja, då var det vardag igen. Den här veckan är det fullt ös med en massa skrivande, fix med bokslutet och lite besök i Varberg och Falkenberg inför kommande föreläsningar. Bra vecka förutom att jag har feber och känner mig lite off. Inte konstigt efter den här helgen dock, haha. Tant är för gammal för Hotshots, Guitar Hero och karaoke till klockan tre på nätterna. Freddy klarade dock av helgens bravader galant och hade en riktig toppendag igår. Han har nämligen köpt sig en ny leksak och jag har inte sett honom så exalterad på flera år.


Tänk vad ett spontanköp på Ica Maxi kan leda till! Båda våra hus och vår inglasade altan har nu skinande rena rutor. Och Freddy log hela tiden. Han är ju för fan inte frisk. "Kolla Malin! Ser du?! Kolla så lätt det är! Ser du Malin?!" Ja älskling, jag ser. Fantastiskt. Jag hyr numera ut Freddy och hans nya fina apparat. En Bag in Box per hus tycker jag är rimligt? Han är ju inte bara driftig - han sprider en massa positiv energi också med sina hejarop över hur bra det blir. Heja Freddy?

På tal om konstiga saker så börjar dokusåpan Baren igen. Kommer ni håg? Det var före barnens tid och vi satt bänkade på kvällarna och kollade på skiten. Jag minns att mamma och jag hejade på olika personer och hennes favoritdeltagare (som gick och vann) köpte varmkorv för hela vinstsumman. Det kan va en skröna i och för sig, haha. Men ja, konstiga serier återuppstår och då är det ju en självklarhet att Paolo Roberto blir programledare. Helt logiskt faktiskt.

Dags att ta tag i högen med papper som ligger här och hånar mig. Ikväll ska jag avverka slingan för fjärde dagen i rad. Ger inte det resultat ska jag boka en tid hos Sergio Canavero. Lika bra att sätta upp sig på väntelistan direkt. Folk hånar dem som gjort Gastric bypass och säger att det är en "Quick Fix". Hoppa och fis säger jag. Jag tänkte också sätta mitt huvud på en ny kropp. En lite smalare kropp...med lite fastare bröst. Hur smidigt är inte det?

Avslutningsvis - ett vintips! Jag har fått en hel del frågor och önskemål om vintips sen jag la upp på Instagram att vi börjat prenumerera på vin. Världens bästa affärsidé, haha. Jag ska också skaffa ett eget vin och sälja i webshopen! Eller ja, ett bubbel får det nog bli.

Vi köper via Invinitum och det är jättebra för mig som annars alltid köper samma viner och fegar på nyheter. Folk har hånat mig för mitt Diablo som jag ALLTID bjuder på men nu har jag blivit vuxen och modig (haha). Här får man dessutom goda recept och mattips till vinerna vilket passar den här uttråkade småbarnsmorsan utmärkt. Det finns prenumerationer i olika prisklasser och man väljer det som passar just för en själv. Min absoluta favorit hittills av de vi provat är ett bubbel - Franciacorta Brut S.A. från Vezzoli och jag har lagt in en extrabeställning på det nu. Man kan aldrig få för mycket bubbel. Våga vägra Fredagstacos säger jag och kör räkor och bubbel på fredagar! Eller skippa räkorna och kör bara bubbel och CHOKLAD?

https://invinitum.com/franciacorta-brut-s-a
 
 
Nu får det dock bli kaffe. Vanligt ljummet Blue Java...ifrån Helsingborg.

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Där var det ju, haha. Jag försökte leta efter det bubblet på systemet. Visst var det den du bjöd på i Påsk? SUPERGOTT men inte till choklad kanske katten, haha. Till räkor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trams - ALLT är gott till choklad! ;)

      Men ja, det är den jag bjöd på. Like!

      Radera
  2. *asg* Ska också ringa Sergio Canavero! Beach 2015 - tadaaaa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då slipper vi sola i vassen i år - gött! ;)

      Radera
  3. Känner du Maria Wallquist i Familjen annorlunda? Såg en bild på er ihop! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är en jättefin vän till mig! ♥ Hon och barnen bor här i Mellbystrand.

      Radera
  4. Men du! Vi tänker bra likt du och jag! Mer bubbel åt folket eller i alla fall till mig!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så den där fönsterprylen..skrapan..funkar alltså?! Min man hade sett nånstans och sen såg vi den faktiskt oxå på ICA.
    Tänkte "ytterligare-en-pryl-som-inte-funkar" och gick förbi, men nu får jag kanske tänka om??

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!