tisdag 11 mars 2014

Soffläge, Barnmässor & Dumpat Kinderägg!

Ja, då har en dag med ordinerad vila passerat och jag har nästan skött mig. Det är inte min grej det där. Jag ser mailen ploppa in och hela kroppen skriker "SVARA!", haha. Men ja, jag vet att jag behöver vila och bli frisk så imorgon blir det soffläge ända till 12! Med min huvudvärk går det inte riktigt att fuska i alla fall. Så fort jag reser mig upp dunkar det i huvudet.

Jag har suttit och förberett mig lite inför mässorna som snart kommer och det är ju lite att fixa när man ska ha egen monter och se lite seriös ut, haha. Om ett par veckor bär det av upp till Barnmässan i Karlstad där jag ska stå med mina tavlor och lite kul nyheter. Spännande och nervöst. Tänk om alla dissar mig och bara går förbi?! Där kan jag stå som en tönt. Jag kommer ha Geisha i min monter i alla fall - det lockar alltid in någon på en pratstund! Om inte så får jag väl tröstäta?

Idag slog det mig att jag måste fixa en stor bil att köra upp alla grejor i! Mitt fula beiga Kinderägg är inte att lita på så jag får helt enkelt hyra något. Någon som har tips på vart jag vänder mig? Måste ju ha plats med alla tavlor, ramar, bord och annat trams. Och chokladen! 

Håller ni koll på Krakel & Spektakel som jag är arrangör för? Kommer bli en kanonhelg i slutet av april för både barn och vuxna med bra underhållning. Här kommer lite smakprov:

 Zillah & Totte kommer och gör en grym show!
 

 Underara Therese McDonald kör småbarnslivsinspirerad Stand-up
 
 Pettsson och Findus underhåller barnen
 
 Psykologen och Författaren Alf B Svensson föreläser i ämnet "Våga vara förälder!".

 Malin "Fnulan" Martinsson gör debut som författare med nya boken om Melitta!

 Erik Ståhl gör en fantastisk föreläsning som inspirerar ända in i hjärteroten!
 
Underbara PAX kommer och leker skattjakt med alla barn!  

För all info - klicka in er på www.krakelochspektakel.se! Hoppas vi ses där!

Nu ska jag krypa ner i Eltons säng tillsammans med 160 dinosaurier och 11 Pinoböcker som han så fint har staplat i fotändan. Wish me luck!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Du måste lägga upp en bild på dig så jag känner igen dig på barnmässan i kd o kan hälsa!

    SvaraRadera
  2. Men kryapårej nu!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  3. Är det bara jag som tycker att det ser lite ut som ett f mitt i militta på bokomslaget?

    SvaraRadera
  4. Godmorgon :)
    Förstår om du är trött idag med tanke på all aktivitet igår.
    Hur gick det att sova med Elton och alla hans gosedjur och böcker?
    Ha en fin onsdag - Hälsningar Bibbi

    SvaraRadera
  5. Ja underbara Pax!!
    Amors bilar har ju bra bilar i närheten av dig :-)

    SvaraRadera
  6. En skåpbil på Rent a wreck? Det är inte precis "wreck" de hyr ut och det finns grantier på att du kommer fram. Och det är rätt billigt med :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!