torsdag 20 mars 2014

Släphelvete, Filipstad & Bloggfrukost!

Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är så trött att jag bara vill lägga mig ner och skrika efter en dag då ALLT gått fel. Samtidigt är jag jätteglad och superladdad inför en toppenhelg i Karlstad på Barnmässan med fantastiska människor! Och ja, jag är SÅ imponerad och stolt över min lilla tös som kämpat sig igenom denna dag utan gnäll. Men åh...vilken skitresa det blev.

Klockan 09,20 lämnade vi Mellbystand med monstersläp och hungriga magar. Vi svängde av i Halmstad och inledde med hotellfrulle. Jag tänkte att vi behövde en bra start. Sen ringde Budfirman som hade mina vykort till mässan (som fastnat i Tyskland och jag svurit massor över) och vi fick vänta in leverans på parkeringen. Bästa budfirman som kör omvägar och räddar min nyhet till mässan! Jag gav budtjejen en ask med Geisha som tack bevis på min uppskattning såklart.

Sen körde vi...och körde...och körde. HELVETE vad långt det är till Karlstad! Speciellt om man får se Göteborg fyra gånger. Jag och GPS-kärringen var inte överens och vi ägnade över en timme på att åka fram och tillbaka genom Göteborg. Mot Oslo...mot Karlstad...mot Göteborg...mot Oslo...mot Karlstad. ..mot Oslo. En IDIOT har hittat på den vägen. Om man kör mot Karlstad vrålar GPS:en "Vänd vid första möjlighet!" VÄND!? Jag har en hel jävla världsdel fastbunden i dragkroken. Vänd själv kärringjävel!! Jag vände...och vände....och BACKADE med släp. Vi borde filmat. En del av de där könsorden har aldrig förut tagits i bruk.

Två gånger fick vi stanna på motorvägen och sätta igång varningsblinkersen. Första gången trodde jag att vi hade fått punka. Min plan var att bara koppla av släpet och köra vidare som om inget hade hänt. Men nej, det var det där lilla hjulet på släphelvetet som hade åkt ner och började låta en massa, haha. Jag orkar inte. Jag hatar släp.

Väl framme i Karlstad sken vi alla upp som solar i bilen. FRAMME!! Titta Alice!!! Sen körde vi förbi skiten. Filipstad är vackert. Skjut mig. HÄR hamnade vi då vi följde GPS-en:

 
Och ja, väl framme vid "min destination" sa kärringen "Vänd vid första möjlighet". Nähä?! Menar du att detta inte är mässhallen!? Det var bara att vända och köra fyra mil TILLBAKA till Karlstad.

Men så kom vi fram och där väntade två änglar med kärlek, bärhjälp och fullt fokus på att fixa iordning min monter. TACK MARIA OCH EVELINA! Ni anar inte hur nära jag var ett psykbryt idag, haha. ♥ Underbara goa människor! Jag bara älskar er! Ni hittar dem i min monter imorgon, jag tänker binda fast dem där.


Nu är montern någorlunda i ordning och vi är incheckade på Clarion Hotel Plaza i Karlstad. Supermysigt hotell med högt i tak på rummen, morgonrockar på sängen, stor balkong och minibar full med godsaker, haha. DET behövde vi ikväll - Alice, jag och Camilla som är med och hjälper mig.

Imorgon är det Bloggfrukost för oss VIP-bloggare och sen drar mässan igång! Wiiih! Ska bli superkul! Jag har med mig en MASSA Familjeregler, tavlor till våra Vardagshjältar, vykort och mobilskal. Ja, och så Geisha såklart...för sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Kommer man in med dubbelvagn? :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag tror jag vet exakt vart ni körde galet.. vägarna e helt ologiska här (bor i Kortedala och får guida min pappa som f.ö är infödd Göteborgare, VARJE gång han ska köra hem till mig) men gött att ni klarade biffen! :D

    SvaraRadera
  3. Men filipstad. Då var du ju nära mig! Ni hade kunnat få styrke fika :)

    SvaraRadera
  4. Du har gjort min morgon!

    SvaraRadera
  5. Fan vad rolig du är!!! Hur i hela fridens namn hamnade du i Filipstad :) :) Ja du passerade iallafall mej och hade kunnat få fika! Synd att jag inte kan komma till Karlstad i morrn...
    Hälsar Kristinehamnstjejen

    SvaraRadera
  6. Världens bästa Maria21 mars 2014 kl. 21:11

    Haha, jag dör! Och när jag såg bilden på Maria och Evelina var min första tanke "Nämen, henne känner jag ju!" Fast det gör jag inte alls, för jag har bara sett henne på tv :-D

    SvaraRadera
  7. Ja men va roligt att du fått se mer av Värmland än vad du tänkt :) !! Filipstad det är fina grejor det!! Då har du kört förbi mig 2 gånger!!! Hoppas resan hem blir bättre o kortare :) !!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!