tisdag 18 mars 2014

Misär, Polispanik & Barbie!

Äntligen tillbaka i mina "vanliga rutiner". Efter nästan sju veckors misär (<-- Lite överdrivet jag vet...men den där jävla influensan knäckte mig nästan) så är jag tillbaka med min dator, min kaffe och min mobilladdare på Cecilias i Laholm. Ordningen är återställd. Back to business. Vägen hit idag var dock lite skakig, haha.

Jag svängde in i lilla Laholm och upp mot torget. POLISEN!! Plötsligt känner jag hur en känsla av att jag både är sketafull och har bagaget fullt av små Thailändska massörer sköljer över mig. Panik! VARFÖR KÄNNER JAG SÅ? Jag skulle ju självklart aldrig köra om jag hade druckit. Smugglar små människor gör jag inte så ofta heller. Men ändå går pulsen upp i 300 och jag klarar knappt av att blåsa i rörhelvetet. Lite av en "jag-är-så-oskyldig-att-jag-verkar-skyldig-känsla". "Du får blåsa igen. Inte så hårt men länge!" Jag ursäktade mig med att jag varit förkyld och inte ALLS är full, haha. Som att försöka prata bort en Mc Feast på gymmet...


På tal om gym så har jag sakta men säkert börjat inse att Semlesäsongen börjar närma sig sitt slut. Det tar emot i hjärtat att säga förväl till fettobomberna men nu får det fan vara nog. Alice kom springandes med min sport-bh i släptåg igår. Hon använde den som Barbie-fallskärm. Jag vet. Det är ett tecken. Barbie behöver äta mer semlor om hon får plats med hela sin kropp i min BH!

 

Så ja, jag ska väl försöka pressa ner min kropp i de där trånga träningskläderna snart. Bara det momentet måste ju bränna ett par hundra semlekalorier?!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Haha, jag bara älskar dig och dina tankar. Jag blir ockspå nervös när jag ser en polis i backspegeln fast jag kör lagligt. Fattar inte varför. Lycka till med träningskläderna. Själv är jag väldigt opepp o lat just nu.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! "Smugglar små människor gör jag inte så ofta heller." Är det säkert!? ;D

    Heja dig med träningen. Skrattar fortfarande så tårarna rinner åt att du slet upp amningsinlägget och torkade svetten med på Nautilus! Du är underbar!

    SvaraRadera
  3. Du är absolut inte ensam om att vara så med polisen. Halloween 2012 var jag utklädd till snut och skulle på fest.vem stoppar inte mig? Ertappad med en öl utanför en kiosk. Visserligen stod det "hottie police " på min hatt...kanske de gjorde på deras också!?

    SvaraRadera
  4. älskar dina blogginlägg,läser dom varje morgon o humöret blir på topp.Heja Malin o bloggandet:D

    SvaraRadera
  5. Jag blir precis likadan när jag blir stoppad av polisen, toksvettas och blir knallröd i fejan. Vilket bara gör att jag blir ännu mer nervös ("åh herreguuud, nu tror de jag har ägnat hela dagen åt att bli hög och jobbat på fyllan!") och svettas ännu mer. Typiskt dumt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!