onsdag 19 mars 2014

Barnmässa, Bygglovs-Matte & Kaos!

Då var det onsdag och idag ska allting klaffa. Barnen är lämnade, Agge är rastad, kaffet är upphällt och köket ser ut som efter ett kalas med 50 ungar. Mässförberedelserna för den orutinerade är som ett skämt, haha. VAD SKA MAN HA MED SIG?! Montern ska pimpas, tavlor ska upp på väggar som man inte får spika på(!?), möbler ska få plats i bilen, kläder till 4 dagar, en MASSA tavlor och rullar och lite kul nyheter som egendesignade mobilskal och vykort. Ja...och Alice såklart. Jag kan ju inte åka på Barnmässan utan Alice. Hon skulle aldrig förlåta mig, haha. Och nu har jag ju en anledning att stalka Bygg-Matte i sin monter. "Klart att Alice vill bygga en brädjävel!! IGEN!"

Förresten såg jag Bygglov ifrån Laholm igår! Mitt Laholm! Och MITT Cecilias! Var höll JAG hus?! Varför ringde de inte när de var i stan?

Laholm - vad fan letar de efter? Systemet är BAKOM dem!?

Så ja, nu ska de sista detaljerna fixas. Tyger, kvitton, beställningslistor, kläder, inramningar, prisskyltar, presentkort, Geisha till mina besökare i montern...och den där lilla detaljen - en bil att köra allt i.  

Men först ska jag ta tag i mitt liv. Vi har fått ett nytt gym här i Mellbystrand. Jag vet det eftersom att det ligger vägg i vägg med Pizzerian, haha. Dit ska jag åka idag och kolla läget. När Maxi slutar sälja Geisha - då jävlar tar jag det som ett tecken. (Giv. Mig. Styrka.)

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Skönt å läsa om kaoset. Inte bara hos mig med andra ord...
    Begriper ditt bilproblem och jag är nu inne på att jag måste köpa ett helt fraktflygplan eller ett eget tåg eller nåt för bagaget när jag kommer ner till Krakel spektakel...vill inte tänka på det... skjuter det problemet framför mig ytterligare några veckor.
    Lycka till på mässan!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Haha. Vilket tecken sedan... Och Hur kan dom sluta sälja Geisha? Vet dom inte att folk kan Dö för mindre? ;)
    Lycka till på mässan!

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt fina tavlor du gör!
    Ska du upp till barnmässan i gbg också?

    SvaraRadera
  4. Malin Molle Nilsson19 mars 2014 kl. 13:32

    Om tavlorna inte väger för mycket kan man hänga upp dem med kardborreband!! Det funkar utmärkt och blir inga hål i väggarna ;)

    SvaraRadera
  5. Ser mer ut som om dom eventuellt redan varit på Systemet :D

    SvaraRadera
  6. Hörru bruttan, du som har så svårt att veta vad du ska laga för mat. Här får du ett tips: http://bondmoran.nu/?p=11415
    Funkar skitbra för oss. Och du, jag vet hur det är med ungar som säger "blä vad äckligt" jämt och ständigt.

    Ignorera!! Säg bara "ok" och forstsätt plocka fram eller äta eller vad du nu gör. Igonorera det totalt!!! Säg bara "ok" och gör ingen grej av det. Vill de äta så får de äta annars kan de gå därifrån.
    Vad de än säger eller gnäller om så svara varje gång "ok" och ignorera.

    De slutar snart... Jag lovar!

    Been there, done that!

    Kram på dig darling <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  7. Ett tips till dig Malin!
    Ett karriärsnätverk för kvinnor söker bloggare! Du är en förebild för många och det vore kul om du vill sprida det ytterligare och visa att även kvinnor på små orter kan ha bra karriärer.
    Give it forward är ett normbrytande karriär- och entreprenörsnätverk som synliggör osynliga möjligheter på arbetsmarknaden, i näringslivet och övriga samhället. De listar varje vecka osynliga jobb (dvs jobb som oftast fås genom kontakter) mm . Finns på facebook: https://www.facebook.com/GiveItForward

    2. Entreprenörer som kan sprida inspiration om hur idéer kan förverkligas till företag och organisationer. Att skriva om hur motgångar överlevs och hur det entreprenöriella drivet kan hållas levande med lust och glädje. Att tipsa om affärsnätverk och affärsmöjligheter, som kan spridas till fler.

    Maila oss till info@giveitforward.se med rubriken "Intresserad av att blogga" och ange gärna om du vill blogga om karriär/arbetsmarknad eller entreprenörskap.


    SvaraRadera
  8. Du får väl vara lite snäll mot potatisplockerskorna ;-)
    Vad gillade du inzoomningen på hästfontänen o snabbt klipp över till ett hotell i Ängelholm!! Bygglovs-Matte bodde ju inte ens i Laholm :-P , vilken svikare.
    / monkan

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!