tisdag 18 mars 2014

Förberedelser, Frågestund & Fredagskåt!

Idag har det varit full fokus på Karlstad och förberedelser inför mässan. Tavlor ska tryckas, packningsmaterial ska fixas, visitkort och reklamtrams ska hämtas, monterpynt ska planeras och köpas och ja...det viktigaste: 12 kilo Geisha införskaffas! Jag är snart redo. En liten detalj bara - BIL!? Jag måste ha tag i en STOR bil så att jag får upp skiten och jag vill inte betala 1000 kr/dygnet för en jävla bil. Ingen som har en stor bil över här i närheten och vill byta mot mitt fula beiga Kinderägg några dagar. Den startar nästan alltid... ;)


Ikväll har vi varit hos våra fina vänner Inger och Kjell. Inger är lite extramamma till mig och idag fyllde hon 77 år. Hon ska bli 120 år har jag bestämt så 77 är ju ingen ålder. Barnen anföll pianot direkt och förde såklart ett jävla liv. Sen lyckades Elton förinta en sockerkaka med bara händerna och slutligen somnade Alice vid köksbordet, haha. Familjen kaos på besök! Man blir så stolt...

Jag fick en önskan idag via mail. Information och svar efterlyses av en del läsare och jag ställer såklart upp på det och öppnar upp för frågestund! (Gud hjälpe mig, haha.) Frågan är fri - maila eller ställ frågor direkt i kommentarsfältet så ska jag besvara dem allihop i ett inlägg till helgen! "Det finns inga dumma frågor" fick jag lära mig som barn. Nu vettefan om jag håller med...men vi provar, haha. Bring it on!

I fredags kom första upplagan av BRUS Magasin ut - Hallands nya livsstilsmagasin. 


Här har jag fått äran att skriva en krönika samt ett uppslag med tips på utflyktsmål för barnfamiljer i Halland. Magasinet hittar ni alldeles gratis i ställ runt om i Halland. Om Freddy hade läst min blogg hade han vetat att jag skrivit att han äter för mycket flingor och är Fredagskåt! Jag bjuder på det - för sån é jag! ;)

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Hahahaha! Jaaa! Jag blev alldeles lycklig när jag läste igenom Brus på jobbet idag och såg att DU var med. Bjöd chefen på semla som tack för ett bra beslut att annonsera där, haha. Kul! Du borde göra en egen tidning!

    Jag har en fråga: Hur träffades du och Freddy?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Oh vad kul, hehe. Hur många syskon har du? Är du yngst/älst? Har du din pappa i livet?

    SvaraRadera
  3. Mailat fyra frågor! ;D Hoppas du orkar svara på alla!

    SvaraRadera
  4. Jag undrar vad du jobbade med tidigare? Strandhuset verkar ligga i närheten av ert "vanliga" hus. Hur kommer det sig att ni har två hus? Hur stort och hur modernt är strandhuset?

    Tack för en toppen-blogg!


    Appi

    SvaraRadera
  5. Hur tar du bäst hand om dig själv?
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  6. Hur går det med maten -har du testat något av all tips mer än att Freddy fick vara mästerkock?

    SvaraRadera
  7. Jag har mailat mina frågor men tar dem här också annars kanske du ignorerar dem.

    1. Du svär mycket i dina texter. Svär du lika mycket när du pratar?
    2. Tror du att dina barn lär sig ett bra språk när du som deras förebild har ett uselt språk?
    3. Vilken bild menar du att du som mamma och förebild ger när du alltid skriver negativa saker om familjen? Är du inte rädd att skrämma andra ifrån att skaffa barn? Eller är det så hemskt så att du vill det?

    SvaraRadera
  8. Du skriver ibland om din mamma och du har gett mig så mycket styrka att ta mig genom min egen sorg. Jag vill mest säga tack för dina ord. Och tack för att du sätter ord på mina känslor så att jag kan förstå dem. ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!