måndag 3 mars 2014

Skitlotto, Poledancing & Rödvin på luftning!

Alice är fortfarande upprörd efter gårdagens Bingolottodebut. Jag köpte en lott till henne i helgen och tänkte att det kunde vara kul och bra att öva lite siffror. Alice hade full bry med att fundera över hur hon skulle få hem alla vinster och till vilka fattiga hon skulle skänka alla pengar hon skulle vinna. Dina föräldrar kanske?! Men sen blev det ju ingen vinst...och JÄVLAR vad sur ungen blev, haha. Jag förklarade innan att "Nästan ingen vinner och man spelar mest för att det är kul. OM man vinner är det tur såklart...men det händer väldigt sällan." Positiva morsan, haha. Alice rev lotthelvetet i småbitar och ska nu aldrig mer spela "skitlotto". Bra, där räddade vi henne ifrån ett liv med spelberoende. Nästa söndag ska hon få en cigg!

På tal om att inte alltid lyckas: Nej, jag har inte lekt poledancing  här...


Alice lekte Tingeling i helgen och snurrade sig runt vår lampa i trädgården, haha. Jag la ut bilden på bloggens Facebooksida och tyckte att det var lite roligt. Alltså minen på Alice när lampan välte...hahaha. Den hade jag velat ha på bild. Hon slog sig inte - SÅKLART. En del verkar dock tro att vi bloggare med glädje står och fotar våra blödande barn innan vi hjälper dem. Allt för en bra bild såklart! Och mycket riktigt - nu vaknade mammamaffian till liv och återigen laddar jag kaffekokaren och inväntar besök ifrån socialen.

Jag har lärt mig en massa bra saker som jag inte visste tidigare: När man köper hus ska man såklart besiktiga det. Man ska dessutom gå runt i trädgården och gräva runt alla stolpar och lampor för att se hur de är fastgjutna. Efter varje storm ska man sedan själv leka poledancing i trädgården för att kolla hållbarheten i stolparna. Det visste inte jag. När vi köpte huset sa vi "Åh, vad bra med en lampa här på framsidan!". Vi grävde aldrig upp den. Usla föräldrar. Usch.

Jag har även lärt mig att om man skrattar åt saker som barnen gör så är man en jävla idiot och man borde (återigen) aldrig fått barn. Så när barnen gör roliga saker och skrattar själv så ska man gå därifrån eller ignorera dem. Skratt betyder att man inte tycker om barnen och att man önskar livet ur dem. Så när barnen skojar med er eller gör något kul - för allt i världen: SKRATTA INTE! Skäll ut dem istället! Skrattar man tillsammans med sina barn ger man dem men för livet och de blir antagligen massmördare.


Nu är en väldig massa tavlor packade och på väg till posten. Det har verkligen varit en usel bloggperiod nu - jag vet. Men min förkylning envisas med att stanna kvar och bihålorna tar död på mig. 4 veckor snart...och ja, jag VET att man kan spola bihålorna. Jag dör dock hellre. Sån é jag. Men ja, jag ska ringa läkaren igen idag.

Idag hade jag en massa planerat men mitt klena immunförsvar tvingade mig att avboka och SJUKANMÄLA mig. Fatta, min första "riktiga" sjukdag sen jag startade företaget. Men det går liksom inte att jobba på och ignorera att man är sjuk i all evighet. Kroppen strejkar nu. Planen är att bli frisk och sen hålla mig frisk resten av året...vilket antagligen innebär att jag måste börja äta mer grönsaker, röra på fläsket och dra ner på arbetet till 10 timmar/dag istället för 14. Men jag ÄLSKAR ju mitt jobb...så det blir till att försöka prioritera.

 
Ikväll åker Freddy till Kina och jag ska skratta åt mina barn i min ensamhet. En nyöppnad Bag in box med Per Morberg står i garaget om någon ifrån socialen vill titta förbi och göra mig sällskap! Jag har Geisha också. För sån é jag.

over and out.

//Meekatt...

Kika gärna in i min webshop. Bra pris på Familjereglerna just nu.

29 kommentarer :

  1. Men... Kryapårej!!!!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Så åter igen har jag fått dagens goda skratt. Jag läste t o m ditt inlägg högt för sambon...som precis som jag vek mig av skratt!

    SvaraRadera
  3. Oj! Jag har också en lampa/lyktstolpe i trädgården... Måste nog genast ut och köra lite poledance. Vår står på baksidan så inga grannar kommer kunna se när jag ligger där och sprattlar efteråt. Vilket nog är ganska dumt eftersom jag är höggravid och nog behöver hjälp upp efteråt. Här lyckades annars soluret lossna från sin ställning för ett par år sen när mitt kusinbarn lekte runt det. Vet inte om hon också försökte leka Tingeling men kanske jag borde ha kört någon variant av poledance där också :-)

    SvaraRadera
  4. Men usch och tvi! Har missat mammamaffian, men skit i dem. De har magknip i hjärnan, och får diarré ibland bara. Och precis som med andra bacelusker funkar det att tvätta sig med sprit. Så ta en whisky, häll den i en kopp hett, sötat kaffe, toppa med vispad grädde och så har du en go Irish Coffee, vilken gör underverk åt täta bihålor..
    Dessutom somnar man gott om man tar två, vilket gör att du får välbehövlig sömn - du behöver vila..
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa ordineringen idag! Jag kör på den! Skål!

      Radera
  5. Okej. Inte skratta. *skriver upp*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte skratta
      Inte ge socker
      Inte jobba (men tjäna massor med pengar!)
      Inte ha sex (men skaffa syskon för fan!)
      Inte dricka alkohol
      Inte laga halvfabrikat

      Snart kan vi alla regler! ;)

      Radera
  6. Å vad jag gillar din blogg ♥

    SvaraRadera
  7. Då är det alltså såhär enligt mammamaffian: Man får inte tala om att katter dör, inte visa sig naken och deffenetivt inte skratta med/ åt sina barn? Ok då vet jag. Men lite kan du väl skämmas som inte grävde upp lampan.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hur tänkte jag? Jag skulle begravt kattfan där så hade jag haft koll... ;)

      Radera
  8. Förstår inte vad folk finner kul med din blogg. Antar att de skrattar åt din idioti och inte åt det du tror är humor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tycker nog att höjden av idioti är att läsa en blogg som man inte gillar...

      Jag gillar katten. Skarpt. Och jag skrattar åt det som katten tror är humor, för det tror jag också :)

      Kram appi

      Radera
    2. Äh skit på dig! Om du inte gillar det, läs inte. Simpelt.

      Radera
    3. Jag skrattar mer åt dom dumma kommentarerna, "Anonym". Haha! Du behöver verkligen hitta något vettigare att göra än att spendera tid på negativa och nedvärderande kommentarer i bloggar som gör livet så mycket enklare för så många. Om det är kärlek du behöver så kommer här en.. Kraaaam!

      Radera
    4. Men skaffa dig lite humor du också så förstår du att det inte är idioti! Herregud, vad är det du tycker är idioti och varför??

      Radera
    5. Tack Anonym för din åsikt. Och tack för att du hänger inne hos mig! Du höjer verkligen mysfaktorn här i bloggvärlden. ♥

      Radera
  9. Men kära anonym tydligen gillar du ju oxå bloggen eftersom du tar sig tid att läsa OCH kommentera!!? Kanske bättre att du lägger tiden på att baka lite surdegsbröd, skriva fina uppdateringar på facebook och gnälla över pensionssystemet istället....ok överrens! Tack för kaffet.

    SvaraRadera
  10. Du anonyma människa.
    Tillhör du kanske mammamaffian!?
    Livet är vad man gör det till.

    Du är absolut inte tvingad att läsa.
    Skrolla förbi och istället!

    SvaraRadera
  11. He he du är för härlig :-). Försök vila nu o krya på dig!! /Benita

    SvaraRadera
  12. Ungarnas olyckor är det enda nöje jag har....bingolotto har jag gett upp, jag blir lika besviken varje gång och är ändå över 30.

    SvaraRadera
  13. Det gör inte ont att spola bihålorna, utan är ganska skönt när skiten spolas ut.
    Testa. Och krya på dej.

    SvaraRadera
  14. Alltså! Jag dör av skratt! Gräva runt stolparna?!? Oh Lord!! Verkligen!? På riktigt?! Vem gör det???

    SvaraRadera
  15. Haha! Vet inte om jag ska skratta mest åt mamma-maffian eller åt dej… Hur som helst så ska jag visa den där bilden för min kära dotter, som ett varnande exempel hur det kan gå när man leker apa i trädgårdsbelysningen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!