onsdag 20 november 2013

Förlust, Bajspåsar & Stringgrabbar?

Trots Rumäniens "icke-vinst" igår ska vi slå till med fest i eftermiddag för barnen. Vi lovade en Halloweenfest men den här supermorsan var så uppjagad över all tavelförsäljning så det fanns liksom ingen tid över att andas, haha. Lyxproblen - jag vet. Men har man lovat så har man lovat och idag ska Halloween firas...på Tessans vis. Med kattskit, blodiga fingrar och bajspåsar med chokladpudding. Jippie. Jag har fixat en lika aptitretande bordsdekoration - String-Emil! Och ja, han finns på riktigt. (Jag önskar mig hans kaffemugg i julklapp Freddy! Den hade liksom piggat upp på morgonen, haha.)

 
Jag vet inte om det är baken eller staken (<--i dubbel bemärkelse) som jag är mest orolig för här. Men snacka om att fixa stämning med enkla medel. God Jul String-Emil!
 
Idag låg jag kvar i sängen tills barnen och Freddy hade åkt och låtsades sova. Alice smög förbi ett par gånger och hämtade grejor. Ja, nu låg jag ju i hennes Hello Shitty-säng och inte i den där stora fina sängen som en gång var min egen. Där låg såklart resten av familjen. Jag och Agge har bytt ner oss till en enkelsäng men trots detta har jag mer yta att sova på än jag haft de senaste 5 åren. När Alice smög förbi viskade jag "glööööm inte fruuuukt gumman" och "sätt upp håååååret gumman!"...och "glöm inte ta med mööööössan!". Man kan ju inte helt släppa ansvaret till den andre föräldern, haha. Hur skulle det se ut?! ;)
 
Nu ska jag pilla med ett MYCKET efterlängtat paket som kom med bud för en liten stund sedan - wiiiiiih:
 
 
Har suktat efter den här i flera månader och nu är den min! På lördag ska den åka med Freddy till Kina. Kommer han hem med en repa på den byter jag ut honom mot String-Emil. För sån é jag!
 
over and out.
 
//Meekatt...  


4 kommentarer :

  1. Blir säkert ett roligt Halloween kalas, o roligare o ha det en annan dag än alla andra! Vad spelar det för roll, liksom! ?

    Hur gick de på skolan förresten? Tyckte Alice du var artig o betedde dig?;)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag dör lite.

    SvaraRadera
  3. String-Emil är det inte den där galne tysken?

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en ny kamera! Är du nöjd med den?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!