fredag 1 november 2013

Magsjuka, Dagens outfit & Grannsämja!

Årets Pumpa har inspirerats av Magsjukeepidemin på Teneriffa:


Ja, det är en dag för sent men det har ungarna ingen aning om och vi ska ha Halloweenfest nästa vecka när jag inte är sönderstressad. Ikväll är det dock jag som går kvarteret runt med häxhatt och tomt vinglas och knackar dörr. "Haurduviiin?!" på  bredaste skånska måste ju funka lika bra?  Hoppas det inte blir "bus"...kan bli lite dålig stämning såhär grannar emellan...

NU ska jag till Laholms Sparbank och leverera en vinst! Sitter ju en vinnare där utav Facebook-tävlingen om en stor Familjeregler-tavla. Jag tar inte bananen med mig idag... Kör rånarluva som dagens outfit istället för att pigga upp lite. För sån é jag!

Ikväll blir det mys med Ingis & Jotte! Min moster och bästa vän i världen och hennes man. Här ska tankas kärlek så att det räcker till Nyår!

Trevlig helg på er! (Grannar! Har ni inte vin hemma blir det dålig stämning!)

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Ha ha, underbar halloween! Hoppas ditt ärende till banken gav stor utdelning och att alla grannar ser till att göra ett snabbt besök i den grön butiken på väg hem från arbetet idag! =) Mer vin åt folket! kram!

    SvaraRadera
  2. Vet inte hur mycket du tog åt dig av mamma-maffians påhopp gällande förhållning till döden i samband med Bamse, jag tänker att ingen är helt immun. Hur som haver så får du stöd för ditt agerande i forskningen.

    http://www.barnakuten.nu/barns-rattigheter/prata-med-barn-om-doden/

    SvaraRadera
  3. Vi skall också ha Hallowenfest nästa vecka för denna helgen är ungarna sjuka i influensa. Vi kan låtsas att det är halloween tillsammans nästa vecka ;)

    SvaraRadera
  4. Här finns gott om vin, bara att komma! Här pyntade vi inte med pumpor utan använde choklad istället. Eller ja...vi åt choklad. Det var också läskigt. När den tog slut.

    SvaraRadera
  5. Vilken söt pumpa. Hoppas att den kryade på sig och att ni slapp magsjuka i familjen =)

    SvaraRadera
  6. Louise Samuelsson3 november 2013 kl. 19:16

    Såg dig på IKEA idag, haha. La du märke till någon med blå barnvagn som förföljde dig så var det bara jag som försökte fatta mod att säga hej. Men jag vågade inte, hehe.

    Glad hela dagen idag efter att ha sett dig live, hahaha.

    SvaraRadera
  7. Hade du en spann för rödvin och en för vitt vin när du gick runt hos grannarna och samlade vin? hahaha ;) God blandning av olika sorter. ;) Man får inte vara knusslig.
    Appropå ingenting... hur har det gått för ditt hjärta? Kommer ihåg att du för rätt länge sedan skrev att du fick lite hjärtkänning och att du skulle ta tag i träning och kost. Har det varit lugnt på hjärtfronten? Hoppas det. //Jennie

    SvaraRadera
  8. Inte bra att vara söndersressad vännen. Hoppas du laddar masdor av kärlek. Kram

    SvaraRadera
  9. Nej Malin, det här duger inte!
    3 blogginlägg på en v...glöm inte att det är bloggen som gjort dig till den du är idag.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!