söndag 10 november 2013

Grattis alla Pappor, Mus igen & Lycklig tös!

Stort Grattis till alla Pappor där ute! Hoppas ni får lite extra kramar idag! Pappan i det här huset har fått städa garaget och köra till tippen, haha. Dessutom fick han mus (i fällan!) igen i morse. Nästan för bra för att vara sant. 2 gånger på samma helg! Måste vara rekord här hemma. ;) Men först blev det skönsång och paket för Far. Sen var "faran över" som Alice så vitsigt klämde ur sig, haha. Alice hade köpt en "världens starkaste pappa-tröja", en parfym och en rosa blomma till "faran" ifråga. Elton bidrog med hopp i sängen i stinkande bajsblöja. Sån é han. Agge SPRANG ut ifrån sovrummet när jag kom in och började sjunga. Jag förstår ingenting... Skulle det vara något FEL med min sångröst?! Jag kompenserar ikväll med att skippa Helosansalvan så kanske det blir triss i fällan. ;)

Frukosten blev inte heller så jättemysig som jag hade planerat. Men alla fick mat i alla fall. Freddy åt flingor och Njuta-bröd, Alice åt Risifrutti och Lingongrova, Elton åt plättar och kalla köttbullar. Jag själv åt macka med julskinka och stark skånsk senap! Ja, för vi ska ju skippa julen och då gäller det att smygstarta (<--fuska!) så mycket man bara kan.

Nu ska jag försöka få Alice att ta av sig sin nya fina jacka så att hon kan sova. Hon har önskat sig en skinnjacka i över ett år och nu hittade jag en alldeles perfekt hos Heart & Guts. Lycklig tös trots mitt "Nu är detta en tidig julklapp Alice!" (vad betyder det egentligen? Bli inte glad för nu r julen förstörd?! Haha, jag måste sluta hota med julen.) Detta var ett helt nytt klädmärke för mig som jag fick nys på idag då en bekant börjat sälja. Problemet är bara att jag själv inte är en storlek 134...typ. Hade jag varit det hade jag köpt hela kollektionen! Alice vägrar nu att ta av sig sin nya tunika och jacka och jag misstänker att hon kommer att sova i den i natt...


http://www.heart-guts.se/

Grattis Pappa på Fars Dag! Jag älskar dig!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Jättesnygg jacka! Men tunikan, var hittar man den? Underbar färg!!

    Kram Johanna

    PS. Maken hälsar och tackar för fina tavlan. Han blev jätteglad och det kom en och annan tår. Hänger på hedersplatsen nu så alla ser den. Du är bäst!. DS.

    SvaraRadera
  2. oh nu blev jag sugen på julskinka! :)

    SvaraRadera
  3. Wow, var inne på Hearts & Guts ... Säger bara WOW. Vilka fina och snygga kläder. Helt i min smak! Härliga färger som passar till allt.

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  4. Sv: Åh tack så mycket vännen!

    Hahaha, jag hade rätt. Freddy fick mus i dubbelbemärkelse i helgen! Det var fan min manliga intution ... <- stavas det så? Varför heter det så? Äsch.. det var min musdar!

    SvaraRadera
  5. Så fin jacka!!! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Jättefina killkläder för en gångs skull! Kul med tuffa kläder utan superhjältar och arga fåglar på!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!