fredag 15 november 2013

Plyplan, After Sun & Ladies Night!

Förlåt...men jag måste bara: Idag är det bara TRETTIOEN dagar kvar tills vi åker och idag gjorde vi den sista inbetalningen! Det är ju nästan imorgon vi åker! Ni kan inte förstå hur mycket vi längtar här hemma! Alice och jag övar spanska på kvällarna (<--Man kommer långt med tack, glass och några könsord. Jag bodde i Frankrike i flera månader och kunde inte mycket mer!), Elton leker "plyplan" och Freddy packar upp kläder ifrån resväskorna hela tiden. Tydligen är det lite tidigt än att packa och han påstår att han behöver sina kläder innan resan också. Han ska dessutom en sväng till Kina innan vår resa till Gran Canaria och hotar med att packa ur hela min packning och ta väskan. Vafan! Jag vill ju vara förberedd. Sån é jag! I väskan ligger badkläder, lite klänningar och linnen, en massa julklappar till barnen, Tomtens kläder, Geisha, mediciner mot alla sorters magsjukor jag kan komma på, handsprit till en hel armé, Helosansalva och After Sun. JAG ÄR REDO!! Wiiih! Arguineguin - bring it on!

http://www.tripx.se/hotell/1612/dorado-beach-aparthotel-all-inclusive/

Ja, det är nästan 10 år sedan jag var på solsemester senast och jag har liksom längtat länge. Ska bli så fantastiskt kul att få dela detta med barnen. Jag har stalkat en massa människor jag hittat på Instagram som bott och bor på hotellet och det är bara positiva ord! Bra tips till er som letar resor - stalka på Instagram, haha. Bara att söka på hashtaggen och vips så är man i kontakt med människor som bor på plats. Väldigt praktiskt tycker jag. Obehagligt kanske de andra resenärerna tycker, haha. Men vafan - sån é jag!

http://www.tripx.se/hotell/1612/dorado-beach-aparthotel-all-inclusive/
 
Hit längtar barnen! Alice kommentar på den här bilden var "Mamma, man hoppar väl inte studsmatta utan BH?! Eeeeh? NEJ, inte med mina bröst. Men du kan göra det gumman... Jag skulle nocka mig själv medvetslös på första hoppet med mina "långa bröst".

http://www.tripx.se/hotell/1612/dorado-beach-aparthotel-all-inclusive/

Här ska mamman i familjen ha en massa EGENTID! Med min dator och en drink. Jag har ett kul blogguppdrag som sammanfaller med resan men det ser ju ut att kunna lösa sig ganska bra här. Barnen är inte ens välkomna in - Me like! ;) Resterande jobb håller Therese ordning på hemifrån. Så se till att bombadera henne med beställningar på tavlor, hehe. Hon ska ju inte sitta sysslolös när jag är på semester. ;)

Nu ska jag krypa ner till Elton. Han var lite hängig ikväll så han får vara hemma imorgon. På kvällen bär det av mot Malmö och Ladies Night! En massa brudar...och bara en Ronan Keating.

over and out.

//Meekatt...


www.tripx.se

9 kommentarer :

  1. Bodde där förra hösten och det öär det bästa hotelet jag bott på. Tre barn hade vi med oss och de hade det great! Bäsat personalen och maten. Enda negativa är stenstranden men man kan ta sig en bit för bättre strand.

    Ha en riktigt härlig vecka på Doradobeach! Avis är jag!!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Jepp en kväll att tillbringa med att lämna snigelspår efter Ronan Keating. So will I!

    SvaraRadera
  3. Ni kommer att få det jättehärligt - det är så skönt med sol och bad mitt i vintern :D

    SvaraRadera
  4. Jag ska också till Ladies Night.,..ska bli så himla nice :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Du fattar inte vad jag längtar efter att få följa din resa!

    SvaraRadera
  6. Hahaha ja ger mig massa jobb :) ... Hör bara av er innan, jag ska ändra kontonummer ;) Det blir ju lite semester för mig med, fast lite kallare och lite tystare på jobbet... Men klart jag kommer sakna dig Chefen!

    Ikväll blir det Ladies Night, en kväll som du sent kommer glömma :) Lite annan känsla än på Rättegången ;) ... WoW vilken kväll vi kommer ha!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åååååhhhh så avis jag blir - jag vill oxå åka utomlands! Ja ladies night låter ju inte så fel det heller ;)

    SvaraRadera
  8. appropå Magmedicin - har du testat den här http://www.silicea.se/siliceaprodukter/silicea-mag-tarm/ - den är världsbäst! (helt ärligt, utan att ha de minsta ut av att tipsa om det) - köpte ny idag å då kom jag och tänka på dig! =)
    Den funkar mot det mesta magont och har hittills de senaste 2 åren hållt mig borta från magsjuka - samt (tror jag) förkortat sjukdomen för barnen! =)

    SvaraRadera
  9. hahahaha...jag blir avundglad och jag blir bara glad av att läsa det du skriver! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!