torsdag 14 november 2013

4goodkväll, Putande läppar & Julklappsrim!

Igår var jag och Therese nere i Malmö på en fantastiskt bra 4goodkväll - "Express Yourself!". På plats mötte vi upp Fnulan, Sojka och Emma (Viktkamp). Rena bloggligan, haha. Vi hördes...misstänker jag. Och de obligatoriska "snett-uppifrån-med-lite-lätt-plutande-mun-bilderna" togs på löpande band. Så gör bloggare. Vi säger "HEEEEEJ!!!" Sen säger de "Vi MÅSTE ta en bild ihop!" Jag försöker alltid smita men lyckas inte alltid, haha. Fnulan lärde ut nya poser som vi andra försökte öva in. Det gick sådär. Hon har ju lärt sig av ett riktigt proffs, haha.

Däremot kramades jag mer än gärna framför kameran med Mia Törnblom och Sarah Dawn Finer!


Kvällen inleddes av Kayo som värmde upp oss med disco och ett litet Aerobicpass. Här skulle vi röra på både armar och ben samtidigt OCH göra konstiga läten. Det blev lite för mycket för mig som hade full show med att försöka undvika grannens extrema hostande och nysande. Varför måste JAG hamna bredvid någon som är sjuk!? Förlåt mig...men jag får lite panik av andras harklande och hostande. Efter Aerobicpasset föreläset Kayo om sin uppväxt, sin karriär och om hur man hittar sig själv när man har två olika världar att plocka ifrån och inspireras av.


Efter Kayo kom Sarah Dawn Finer upp på scen och tre sekunder senare tjöt vi allihop, haha. 450 tjutande kvinnor på Palladium i Malmö. Hon har något magiskt med sin röst...som framkallar ALLA de där jobbiga känslorna som man egentligen inte vill kännas vid. Fantastiska kvinna! Sarah föreläste om sin bakgrund, karriär och om hur hon nu var nöjd - och att resten av karriären är en "bonus". Så härligt att uppnå det...att allt man gör är en härlig bonus...på det man redan åstadkommit.


Efter att vi torkat bort mascaran från kinderna kom Mia Törnblom upp på scen. Hallefuckingjulah! Det finns någon som svär EXAKT lika  mycket som jag! Alla skulle ha en liten Mia Törnblom i fickan som man kunde plocka fram emellanåt. Hon skulle titta en strängt i ögonen och vråla "HUR SVÅRT KAN DET VA!?!?!?!" Eller nja...det är ju den taktiken jag kör...som tydligen inte leder till förändring, haha. Massor med lysande tips och energi. Jag är mållös. Dessutom beskrev hon den där känslan man får i kroppen när Sarah sjunger med orden "Det är änglarna som dansar på armarna". ÅH! Jag fick med mig hem en signerad bok. Nu är det bara ett problem... Jag läser ALDRIG böcker. Detta blir en utmaning i sig. Hitta ro att bara läsa...utan att göra något annat samtidigt!?  ;)


Med goodiebag, smink ifrån Apolosophy och berikade med en massa pepp lämnade vi palladium för en lyxig med sen middag...på stjärnkrogen Mc Donalds, haha. Först körde vi dock inom och kramades med STJÄRNAN Mc Donald som var på Malmöbesök. Den här kvinna alltså - I love!


Mannen till höger med medaljen är chef. Det är därför han har medalj. Jag ska också skaffa en!

I bilen hem körde jag lite Melodifestival för Therese. Jag var Sarah Dawn Finer. EXAKT lika bra faktiskt. Och lika snygg trots Geisha i hela ansiktet. Allt för att hålla oss vakna. Vid Ängelholm övergick min skönsång(!!) till Julklappsrim och jävlar vad bra vi var! "Här har du nå't till din lille fot - din satans jävla idiot!" Strumpor till ....? ;)

Vi kör väl Rimafton i år med på Facebook? Blev en succé sist ju! Jag sitter dock på Kanarieöarna i år när vi kör...

NU ska jag skicka tavlor! Whoop whoop!

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Alla dessa kvinnor i all ära, men jag blir glad av att läsa din blogg! Tack :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! Bästa rimmet någonsin, tror det blir strumpor till hela släkten i år! *skrattar så att tårarna rinner* /Sofia

    SvaraRadera
  3. Sarah Dawn Finer verkar vara en sådan människa som är vacker inifrån och ut. Hårdrockare till trots-jag älskar hennes låtar "I remember love" och "Moving on"

    SvaraRadera
  4. All kärlek till dig fina du! <3 Underbart att träffas igen och det var en glad överraskning att du var med! :)
    Puss och kram snygging! ;) Ja för du är ju egentligen det!

    SvaraRadera
  5. Bara så du vet det så älskar jag dig vännen

    SvaraRadera
  6. Du har missuppfattat! För att hinna med att läsa SKA man göra det samtidigt som nåt annat. På dass till exempel, eller när man äter. Och innan man somnar förstås. /småbarnsförälder och boknörd

    SvaraRadera
  7. Jag är fortfarande jätteglad efter att ha fått se dig igår i Malmö. Vågade mig tyvärr aldrig fram, visste inte vad jag skulle säga. Men du är fantastisk! Tack för att du finns!

    Veronica

    SvaraRadera
  8. Du är jämt ute på roligheter, lyckans ost! Mia Törnblom är min stora idol!!

    Idag kom Familjereglerna - TACK! Älskar dem!!!

    SvaraRadera
  9. Haha, klart vi ska rimma i år. Skrattar fortfarande åt förra årets rimstuga du hade. Underbar!

    SvaraRadera
  10. När vi fantastiska mammor vill och behöver läsa (Ja, jag hävdar att jag Behöver läsa för att läsa)
    Så läser jag när vi äter. Framför tv´n. (ok, inte varje dag.. men 4 av 7 kanske)
    Så JA, talibanen får titta på barnkanalen och mamman läser. Ingen hets, bara lugn och ro.
    Mammamaffian är välkommen att döda mig anytime! :)

    Och ja, det blir strumpor till släkten här med. Helt jäfla klockrent kära Meekatt! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!