lördag 9 november 2013

Fredagsmus, 5-åringar på Maxi & Idioti!

Freddy kom ut ifrån garaget som en lycklig man i morse. Trots att han somnade redan klockan halv nio igår så blev det fredagsmus. Bra jobbat älskling! Alla nöjda och jag slapp raka benen! Hej Freddy! Själv är bäste dräng! Barnen är jätteimponerad över pappas jägartalang. Ni djurvänner som kommer attackera mig för en dödad mus: Jag är KATT. Punkt.


Efter Alice lekdate åkte vi till Ica Maxi. Vi skulle köpa present till musjägaren ifråga inför morgondagens firande. Det här med att åka till Maxi med Alice är verkligen jättemysigt. Man behöver inte vara orolig att man går och somnar direkt. Truten går i ett. Från det att man parkerar bilen tills man är hemma igen upprepar man ordet NEEEJ 4000 gånger. Hur orkar hon?!! "Mamma, får jag en sån? Mamma, jag vill bara ha EN tidning! Mamma, varför får jag inga tuggummin?! Mammaaaaa? Får jag en femma så jag kan ta en ring i automaten mamma?! Mammaaaa?? Jag vill BARA ha en sak mamma!! Mammaaaaa??!" SKJUT MIG!

Alice: Ringarna i automaterna är bara SKIT, tidningarna kan du inte läsa och skiten de skickar med är tillverkat av små barn i Asien och godis HAR VI HEMMA! Sluta tjata för fan! Jag blir matt och går omkring inne på Maxi och ser jättearg ut. Nästa person som kommer fram och säger "Åh, får jag ge dig en kram!? kommer få ett NEEEEEEEEJJJJ!!!" och det blir lite dålig stämning... Och ja, jag får faktiskt lite kramar på Maxi emellanåt, haha. Väldigt trevligt. :)

En fundering bara: Varför gör folk såhär?


Ni som ställer vagnen här. När ni kommer körandes med bilen och det står 50 vagnar i vägen - skrattar ni då och säger "hoppsan"? ¨Jag bara undrar...

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Välkommen i klubben för inbördes familje NEEEEEEJ.

    Be om Julmus(t) lite senare i år.
    Ang vagnarna- borde vara skampåle (neeej Malin inte en SÅN).... i en vecka....på en parkering.....
    Kram o good natt från mig som får HEELA chipspåsen själv (ungarna däckade 19.00 ) mooohahahaha

    SvaraRadera
  2. Oj ja, det där känns igen att gå och handla med barn. Jag kan sträcka mig till att ha bägge (4 och 6 år) med mig på den där korta vardagsrundan på lilla Ica-butiken, men ska jag typ till Maxi eller storbutiker så räcker det och blir över med en kravställare ;-). Föll du vika för något tjat idag;-)? De där tidningarna med någon plastskit i för 60 kr retar jag också ihjäl mig på. Vem köper sånt? Gjort det någon enstaka gång vid sjukdom osv men nästan helt klart bättre att lägga till några tior och köpa en rejäl barnbok istället.

    Gott jobbat med musen! Blir det någon ny katt i hushållet så småningom så att Freddy slipper gillra fällor? Ha en skön lördagskväll. Själv ska jag ladda för årets julklappsrunda på Gekås imorgon ihop med grannfrun. Garanterat barnfritt i vår bil vill jag lova och väl där är det bara att ta ett djupt andetag innan man går in, för det brukar vara hysteriskt i november. Men hellre trängas där EN söndag i november, än tre fyra helger i vårt lokala köpcenter i december....

    SvaraRadera
  3. Igår var jag och Maken på Maxi. Ensamma. Vi njöt i smyg av alla andras skrikande barn då vi visste att det inte var vårt problem. Ibland åker vi till IKEA också, ensamma. Vi tycker om att se andra lida.

    SvaraRadera
  4. Haha .. Ser ut som Freddy drog vinstlotten ordentligt denna helgen .. Dubbelt upp med fredagsmus?! Haha!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!