torsdag 21 november 2013

Vinterkräksjuka, Hot & Nattjobb!

Överallt varnas det för årets Vinterkräksjuka som ska bli den värsta någonsin. Igen. Jag dör lite varje gång jag hör ordet. Idag har jag haft "tvätta-händerna-skola" med barnen. Detta sker nu med tillhörande muta. Hot och mutor är grundstenarna i en bra barnuppfostran. Tvättar du händerna maniskt noga får du ett klistermärke. Sån é jag. Jag har nämligen upptäckt att mina barn smyger in i badrummet och sätter på kranen...sen DANSAR de!? Ja, jag smög på dem idag efter att ha bett dem tvätta händerna och då upptäcker jag två dansande minimänniskor med lasagne i hela ansiktet på badrumsgolvet. Kranen på - händerna torra. OH NO YOU DIDN'T!? Jag berättade pedagogiskt (<--i halvt hysterisk falsett) att om det inte tvättar händerna noga med tvål och vatten så kommer vår semesterresa på Kanarieöarna spenderas såhär:


Och ja - min uppmaning (<--hotet) gäller alla föräldrar i Laholms kommun också. Håll ungarna hemma tills de är smittfria! Annars får ni fan heller inga klistermärken!

Imorgon är det fredag och jag ska på en efterlängtad bloggmiddag i Malmö anordnad av sköningarna Tommytott, Sojka, Sofia. Ska bli gött att komma iväg och andas lite frihet innan Freddy åker till Kina på lördag, haha. En hel vecka ensam med barnen. I can do it!? Jag får nog försöka dra ner på nattjobbandet så jag får iväg ungarna på mornarna...

Alla verkar oroliga över att Freddy ska så långt iväg och svärmor ojade sig över att hon skulle vara orolig för Freddy hela tiden. Jag tänker bara "MIN NYA KAMERA DÅ!?" Ingen som tänker på den?! Den ska också till Kina! Och jag har inte hunnit ta ett enda foto med den...

Dags att sova! Om 3 minuter är det fredag - whoop whoop!

over and out.

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. "Hot och mutor är grundstenarna i en bra barnuppfostran." Exakt!

    jagjohn.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Haha .. underbart! Långa bröst , mycket skratt och asatrevligt sällskap .. och massa gott blir det ikväll :)

    SvaraRadera
  3. Jag har haft samma skola hemma med dottern, o med tillhörande mutor och hot! Det är ju helt klart det som funkar bäst..
    Fick ett hyfsat bryt igår när jag fikade med min far och två bekanta o deras dotter kommer o ska sätta sig med oss. Då jag sett på ansiktsboka att dottern hade magsjuka i onsdags sa jag att Jag vill inte fika med er, det har verkligen inte gått 48 timmar sen sista symptom. Fick ett skratt tillbaka, o "det är iiiingen fara hon är så pigg" På riktigt, huuur jävla svårt ska det vara o hålla sig hemma! ? Måste man verkligen gå på ett café och fika med det smittande barnet. Tycker det är så jävla respektlöst! Vi har både en svårt cancer sjuk 3 åring i vår närhet, samt en svårt sjuk 4månaders! Huur kan man medvetet dra med sig och sprida smittan! ?? Gissa vem som var magsjuk redan igår, jo pappan som tidigare under gårdagen garvade mig rätt i ansiktet när jag sa ifrån. Jävla nötter! ! FYRA barn var det på dagis igår, fyra av 30.. det sprids ju som en löpeld liksom, vilket kanske inte är så konstigt när man ser sånt här!
    Jisses, inte meningen o avreagera mig här.. det liksom bara kom!;)
    Hoppas verkligen ni klarar er ifrån allt vad magsjuka är! ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Joanna! Att folk inte kan hålla sig och sina barn hemma till risken för o smitta är över..!! Det handlar ju om ett få dagar.. de e så irriterande.

      Radera
  4. Hej katten! Varje gång ett barn ska vara med mig och laga mat, lär jag dem Hur man ska göra. De tycker det är jättekul! Varför? Jo, på med tvål och sjung! Lika lång tid som det tar att sjunga"ja må dom leva", tar det för alla bakterier att dö på händerna!
    Min gudson kom ut till mig i köket med världens leende å läpparna och sa"Elin nu har jag sjungit 2 gånger! Så nu är jag extra ren :-)" sötisen!
    prova:-)

    SvaraRadera
  5. Jag skrev ett ilsket blogginlägg om de här jäkla kräksjukerubrikerna igår. Höll på att bli tokig, vart man än läste + en gång i timmen på radion så tjatades det om skiten!
    Likadant varje år vid denna tiden! Snacka om ångestökande! Suck...
    Tvättahändernaskola får jag nog köra med mina barn också. :-)
    Kram Katta!

    SvaraRadera
  6. V.I.T.P.E.P.P.A.R.K.O.R.N.!!!
    V.a.r.j.e dag!!! Jopp! Så hemsk är jag att jag TVINGAR min barn att varje dag ta tio vitpepparkorn efter frukosten.
    " Vissa barn tar vitaminer, vi tar vitpepparkorn. SVÄLJ!"
    Nåja, så illa som det låter är det inte. De sveper dem utan protester och är superduktiga. Kan ha något att göra med att deras mamma har den fantastiska egenskapen att svimma när hon blir magsjuk, och vem vill se det..?!
    Så, vitpepparkorn till folket!
    Ha en bra dag!

    Kram Lousie

    SvaraRadera
  7. Ha-ha, det där känner jag igen. När jag var liten sköljde jag av tandborsten ifall mamma skulle kolla. Så nu går jag inte på det där med mina barn - jag kör "stora lukttestet" efter handtvätt!

    SvaraRadera
  8. Översta halvan av handuken på toaletten är alltid stel av matrester. Skitäckligt. Jävla ungar som inte kan tvätta sig.

    SvaraRadera
  9. Hahahahahahah var fan hittar du dina bilder :) Jag döööör av skratt :)

    SvaraRadera
  10. http://www.babbi.se/tavlor-19091177

    Typ likadana tavlor som dina.. vem var först med dem? :/

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!