lördag 1 februari 2014

Mjukisbrallor, Krupp & Snökuk?

Mjukisbrallorna på, rödvinet upphällt, Geishan gömd under kudden och potatisgratängen i ugnen. Lördag. Inatt fick Elton världens kruppanfall vilket resulterade i en nerspydd dubbelsäng. Jippie. Sanering, renbäddning, kuddarna ut i soptunnan (ja, för sån é jag) och tvångsdusch av en ledsen liten sjukling följt av fyra vakna timmar. Det är fantastiskt att vara småbarnsförälder. Verkligen.

Jag satt upp i soffan resten utav natten med Elton. Så fort han försökte lägga sig ner kom kruppen tillbaka så det var liksom bara att sitta där...och titta på Bamse och smörja händerna i handsprit. Idag är han förkyld och hostar och försöker slå världsrekord i "hosta-mamma-i-ansiktet". Skjut mig. Jag har INTE tid att bli sjuk nu!

 
Alice och jag lämnade misären för en stund idag och tog med oss farmor på bio i Laholm. Jag deppade ihop för att biljetterna till Frost var slut både i Halmstad och Helsingborg  - men då kommer lilla Laholm och levererar! Bästa biopopcornen ever dessutom. Heja Laholm! Och ja, filmen var "asabra" tyckte Alice och jag är beredd att hålla med. Trots 100 smaskande ungar och föräldrar så var den bra. Jag klarade det galant.

Ikväll ska vi försöka få barnen i säng i tid och se en vuxenfilm! Ja, inte porr kanske men inga jävla barnfilmer! Behöver jag se Mamma Mu en gång till så kopplar jag in droppet!

Hoppas ni har en bra lördag alla! Jag har uppdaterat webshopen med en fin liten vintertavla - Meekattstyle, haha. För sån é jag! (Känsliga läsare och vinterälskare göre sig icke besvär.)

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Benägen att hålla med din vintertavla totalt. Fantastisk! :)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA!! ÄLSKAR tavlan! Den är verkligen "DU". Mer sånt! Beställd och betald! Kommer hänga fint i hallen bredvid Familjereglerna!

    Hoppas ni får en lugn natt med Elton! ♥

    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Stackars lillkille! Hoppas han kryar på sig snabbt.
    Min mamma har redan rabblat minst tio ord från den där tavlan utan att ens veta om att den existerar - beställningen är ett måste! Om några dagar dimper tavlan ner i hennes brevlåda ;)
    /Lajnda

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!