tisdag 11 februari 2014

Sean Banans bajs, Stenciler & Barbiedroger?

Ja, då var invigningen av den nya skolan avklarad och jag klarade mig med bravu. Att jag stod och pratade högt om Sean Banans bajs (!?) när en lärare kom in i fikarummet var inte alls så oväntat. Men det är ju så jäkla typiskt. Jag var inte ensam i diskussionen men precis när JAG tar orden i min mun kommer det in folk. Jag har helt enkelt bara otur.

Skolan är jättefin. Ljus och fräsch och Alice visade mig direkt vilken toalett man skulle välja om man ville ha den fräschaste, haha. Nu skulle jag ju hellre kissa i byxorna än sätta mig där men tanken var god. Det bjöds på rundvandring inne och ute, "pill-i-näsan-bullar" och kaffe. Det kom någon och lämnade lappar (<--STENCILER!! haha) till oss som fikade och erbjöd oss att vara med i en tipsrunda. Jag frågade vad man kunde vinna. Det fanns ingen vinst. Inte ens ett sketet äpple. Så nej, då vägrade jag. Jag sneglade dock på frågorna och insåg att jag var chanslös mot alla superengagerade föräldrar som har full koll på antal anställda på skolan, kostnader för utbyggnader mm. Jag är glad att jag har koll på mig själv...och att jag kom ihåg att klä på mig i morse. Sån é jag.


Jag fick en länk mailad till mig tidigare idag. Ni vet de där "hippa bloggarna"? De unga, snygga, solbrända, coola bloggarna med putande läppar? Egentligen är de precis som oss...bara lite yngre...och smalare...och coolare. Men det där glada och solbrända - det är fejk. Tydligen är det inne att injicera Melanotan i kroppen och när man gör det blir man solbränd, glad, smal...och kåt! Vad fan hände med gammalt hederligt solarie och lite häxblandning på Ekebo på helgerna? Det funkade ju skitbra!?

Och ja, man blir tydligen brun av skiten...och smal för att man mår så jävla illa att man inte kan äta. Det MÅSTE ju vara en toppenprodukt. Förvånansvärt att det inte finns på apoteket. Kåt blir man nog för att man är 17 år gammal och barnfri. Det har ingenting med Melanotanen att göra. Skiten går under namnet "Barbiedrog"...och det kanske säger en del om innehållet..?
 

Ikväll är det Föräldramöte på Eltons avdelning. Snacka om en prövningens dag för mina bacillrädda nerver, haha. Skål i handsprit!

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Jag har flera vänner som provat och de blir bruna men en del får konstiga fläckar. Fattar inte varför man gör det blir ju hur fult som helst. Sen tror jag på sikt att det kan vara farligt att ta sprutor som man inte behöver.

    SvaraRadera
  2. Överlevde också invigningen och var bara så pinsam att den äldste höll på att köra ut mig ur klassrummet. (Dock ångrade han sig halvvägs och lät mig vara kvar) My god! Men visst är den fin, skolan.

    SvaraRadera
  3. Härligt med fräscha toaletter, hoppas att de njuter!
    Min dotter kissar helst inte på hela dagen när hon är i skolan och jag förstår henne!! Det luktar dynga om dem redan innan man har hunnit öppna dörren! Blääää.

    När hon gick på dagis så bad personalen en dag att få prata med mig....De hade aldrig tidigare haft ett dagisbarn som klädde in hela toasitsen med papper för att kunna kissa & inte någon som använde så mycket handsprit som hon gjorde. HAHA, skadat barn, nej då!
    Handsprit kan man inte få för mycket av :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!