måndag 10 februari 2014

Fortfarande gnäll.

Det är fortfarande sjukstuga här hemma och dagen har spenderats mestadels i sängen. Alvedon, Ipren och Nyponsoppa var dagens lyxiga trerätters och te med honung fick bli kvällsfika. Imorgon MÅSTE jag verkligen ta mig till läkaren. Jag drar mig lite för det nu när Dr Rolf har slutat. Tyckte det var praktiskt med en läkare man kände. Behövde inte sätta mig ner ens innan jag fick ett recept i handen. Nu ska det klämmas och kännas och frågas en massa. Det orkar man inte med när man är sjuk! Ge mig drogerna för fan så att jag lan bli frisk bara!


Jag släpade mig åtminstone upp och gjorde pannkakor till barnen idag. Elton ville ha pannkakor med bacon och sylt och Alice ville mest ha sylt. Pannkakor måste vara världens sämsta alternativ när det gäller mat som vi gör vid dåligt samvete. Det tar 200 år att få klart skiten, hela köket blir kladdigt och alla smaskar när de äter skiten. Suck. Imorgon straffas de med grönsakssoppa. Mouhaha.

NU ska jag ta en dusch, smeta vicks över hela kroppen, ta en Alvedon och lägga mig i soffan framför Netflix. Tips på bra serie? Behöver något nytt att slösa dötid på.

over and out.

//Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Castle är en riktigt bra serie! :)

    SvaraRadera
  2. "How I met your mother" Har jag fastnat i på netflix . Älskar Barney! Suit up!
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Får tipsa om Homeland, tyvärr har Netflix bara säsong 1, Annars är jerucho och suits otroligt bra serier på Netflix. Toppen att beta av några avsnitt när man ligger hemma och tycker synd om sig själv:)

    SvaraRadera
  4. Weeds... Ska fortsätta med den idag nu när jag har fått den manliga varianten av förkylning. :-)
    Och krya på dig!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Tips på serie .... Orange is the new black!
    Jag blev helt hooked på den!

    SvaraRadera
  6. Dollhouse är en bra serie :)

    SvaraRadera
  7. Man ska inte göra personangrepp o.s.v. men om du tar dig till Dr Rolfs gamla mottagning gå INTE till Christian...Ja, alltså om du inte är extremt bra på danska och har skarp hörsel, för det mumlas och mumlas och mumlas på danska.

    Dr Carl är däremot nästan som Rolf, även om ingen kan bli som Rolf :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är ju skåning så danskan är inga problem för mig. Jag har varit hos honom med barnen och det gick bra. Man kanske kan göra ett hembesök till Rolf?! Ta med lite fika och ett receptblock? ;)

      Radera
  8. Homeland!!! Alla säsonger finns på swefilmer.com

    SvaraRadera
  9. Dr Carl är bäst! Laholms svar på Dr House - fast trevlig :-) . Har alltid massa bra "husmors-tips" för att hålla sig friskare som man alltid gör i Tyskland. Bla "det är inget konstigt att norrlänningar är mindre förkylda - man behöver dock inte dricka spriten, det räcker med att gurgla" :-P

    SvaraRadera
  10. Har fastnat totalt för Revenge, kan inte släppa det! Själv kollar jag på dreamfilm, o där får man ju ibland leva med att sidan ligger nere. Men det är iaf gratis! (Smålänning? Jag?? Nä..)

    SvaraRadera
  11. Breakout kings är jättebra!:-)

    SvaraRadera
  12. Orange is the new black, helt klart! Underbar serie och rolig!

    SvaraRadera
  13. Drop dead diva!

    SvaraRadera
  14. Här hemma är det med sjuksktuga. The man flu. Fast sambon verkar ha klarat sig lindrigt då det mest är min näsa som snorar och en jävla hosta. Fan!

    Vi är uppenbart riktigt efter i detta hemmet då vi inte har netflix, hur fungerar det?
    Prylbögar utan netflix? Vafan, vi brukar ju vara först med allt!

    SvaraRadera
  15. Orange is the new black. Helt oslagbar!!

    SvaraRadera
  16. Modern family, hysteriskt rolig

    SvaraRadera
  17. Orange is the new black och breaking bad. tror du kommer älska bägge :)

    SvaraRadera
  18. Chuck - lite serietidning över det hela. Superkrafter och kärlek ;o)

    SvaraRadera
  19. Jag tycker Sons of Anarchy är en bra serie...

    SvaraRadera
  20. Dr Who! Fördelen med det är att det finns HUUUR mycket Dr Who som helst! Och och OCH när man är klar med Dr Who så kan man se på Torchwood!!

    (och bara för att Whovians är liiite anala när det kommer till ordningen i serien så får du här Toves kronologiska lista: http://nordigt.nu/2013/12/14/bengtsson-kronologisk-spoilerfri-doctor-who-lista/ - tro mig, det är värt att ta det i ordning även om det är lite stök att hitta alla delarna...)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!