tisdag 11 februari 2014

Skäll, Invigning & Tourettes?

"Mamma? Varför säger du saker som man inte får säga som fan och sånt? Är det för att du inte har någon mamma som kan skälla på dig?!" Eeeh...ja? Det måste vara därför. "Men mammaaaa? JAG kan skälla på dig istället om du vill om du saknar skället?" Tack Alice.

Idag är det Öppet Hus (eller invigning?) av nya Mellbystrandsskolan och vi föräldrar får komma på lite rundvandring. Nu har ju eleverna redan gått i flera veckor men okej...det är ju bara att gå dit. Man vill ju inte vara "den mamman som inte kom", haha. Jag lovade Alice att dyka upp lagom till förmiddagsrasten och att stanna i MINST en timme. Alice har förberett mig noga: "Glöm nu inte att man måste vara tyst i klassrummet mamma. Och lyssna på fröken!" Okej, jag ska försöka att behärska mig..?

Kloka fina tös. Vad tror du om mig egentligen?! haha
 
Inatt vaknade Eltonfyra gånger. Jag försökte införa ett system som skulle innebära att jag och Freddy skulle gå upp varannan gång. Detta innebar i praktiken att varannan gång så gick jag upp...och varannan gång låg jag och skällde och sparkade på Freddy i fem minuter innan jag gick upp. VAD ÄR DET MED KARLAR PÅ NÄTTERNA?! Är det bara min?! Hur jävla gott kan man sova egentligen?! Systemet fungerade inte alls och inatt ska jag köra en ny teknik - vattenspruta! För sån é jag!
 
Nu ska jag skicka iväg lite påminnelser på fakturor (känner du dig drabbad så betala!) och sen ska jag göra mig redo för skolan. Bäst att rabbla alla svordomar och könsord jag kan i duschen så att jag får dem ur systemet. Man vet aldrig när min Tourettes sätter in. Wish me luck?
 
over and out.
 
//Meekatt... 


7 kommentarer :

  1. Haha .. Heja Alice!

    Hon är klok den där kravalis. Och lyssna nu noga på fröken öhm. .. fröken!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där på nätterna. Jag vaknar så fort bebisen andas lite extra högt eller stora tjejen i rummet bredvid vänder sig i sängen, medans mannen kan sova genom en kärnvapenattack ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha goa tös. Älskar den bilden på Alice

    Lycka till idag och tyst i klassen! haha

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det är bra att du får lära dig hur man sköter sig ;-)
    Jag har börjat jobba på nätterna! Då MÅSTE mannen gå upp när barnen vaknar och jag får sova ensam i sängen hela dagarna när alla är på dagis/skola/jobb och ingen väcker mig, sparkar på mig eller tar min plats i sängen. Underbart! Har aldrig vart så utvilad någon gång. Men min man däremot, oj vad synd det är om honom som måste ta hand om barnen på natten. Han beklagar sig till kompisarna att han är så trött sen jag började jobba natt å då pratar vi om ca 8nätter per månad och då vaknar ju inte barnen varje natt... jättejobbigt att vara pappa, hihi.

    SvaraRadera
  5. Samma problem med nätterna här hemma, kan bli så jävla arg!!

    SvaraRadera
  6. Samma problem här om nätterna och morgnarna också för den delen sambon vaknar inte av väckarklockan ens utan jag vaknar och får ligga och lyssna på hans klocka även när jag någongång vill ha sovmorgon.

    SvaraRadera
  7. Samma här, när barnen skrek på nätterna så var det bara jag som vaknade. Vid ett tillfälle när barnen var större, så gjorde vi ett litet experiment- vi satte igång brandvarnaren som är typ 3 m från sängen, inte en reaktion. Lite läskigt att han inte ens vaknar av det jäkla tjutandet.... / Cicci.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!