tisdag 20 augusti 2013

Verifikationer, Svordomar & Studier?

Okej. Jag måste lära mig den där jäkla bokföringen. Jag vet det. Men det är så TRÅKIGT! Jag vill ju skriva...och göra sånt som är kul! Igår fick stackars Sandra sitta här halva kvällen och lyssna på smått hysteriska mig. När jag inte får ihop siffrorna får jag panik, blir jättearg och överväger att lägga ner hela företaget. När Sandra inte får ihop siffrorna blir hon lite smått upphetsad...för att inte tala om när hon FÅR ihop siffrorna. Det är det som skiljer mig ifrån en ekonom. Jag behöver inget kaffe efteråt. Jag mår illa hela tiden och blir inte det minsta upphetsad när det är löst. Jag blir mer förbannad för att det hängde upp sig ifrån början. Sån é jag.


Men ja, jag är inte den som ger upp. Jag har ju pluggat Företagsekonomi och allt. Dock med samma engagemang som jag haft under hela min aktiva skoltid - dvs. NOLL. "Det här kommer jag ALDRIG att ha användning av i alla fall så det räcker att jag klarar tentan!" Där fick jag så jag fes, haha. Nu sitter jag här med böckerna och fulrynkorna i pannan. Fan. 

Jaja, efter lite letande på nätet och googlesökningar som jag aldrig tänker erkänna att jag gjort (i stil med "vad är moms?") inser jag att jag måste lösa det här. Jag hamnade till och med på Platsbanken och övervägde för en stund att skaffa mig ett "riktigt jobb" (utan bokföring!), haha. Då är det illa. Nej, jag får helt enkelt gå en kurs. Och det bästa med det här är ju att min nya assistent Therese också måste genomlida det här! Mouhaha! Det är ju liiite roligare om man är två i misären! Inne på AllaStudier hittade jag precis vad jag behöver. ÅH vad tråkigt! Det fanns...så nu finns det liksom ingen ursäkt. 

Therese: Du ska få gå en skittråkig kurs med mig. Bara så att du vet. Och det som jag inte fattar måste du fatta...annars är det kört. Och då får du ingen Geisha, haha. 

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Varför inte bara köpa in tjänsten?
    Man kan ju inte kunna allt- tror du skulle tjäna på att göra det du är bäst på så kan vi ekonomer göra det dur sämst på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har rätt. Jag ska ta tag i det där! :)

      Radera
  2. Hahaha, det där kommer du (ni) fixa galant! Jag är glad att du inte sökte nytt jobb i alla fall! Älskar din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, vi ska nog reda ut det! ;)

      Radera
  3. Skaffa Laholms Sparbanks e-bokföring. Lätt som en plätt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!