lördag 3 augusti 2013

Oskuld, Fylleslag & Mer pungar?

Öppnar datorn för första gången på sex dagar. Känner mig nästan oskuld! (Eller njae...skriket ifrån Eltons säng och mina lååånga bröst tar lite bort den känslan - men i alla fall! En lång och välbehövlig semester är avklarad och det har varit 100% fokus på familjen. Nakenemester i Skanör följdes upp av fyra härliga dagar i Kiaby med husdemolering, poolbad och ett "fylleslag á la Malin" med Mr Vain och Hot Shot's! (Ja, mammamaffian. Jag var lite full. Det var hysteriskt roligt. Sen fick jag huvudvärk och dog lite. Inga barn eller djur kom till skada.)

Det har varit fullt ös och sena kvällar för barnen. Elton har lärt sig att "tykkla paaaktykkel" (<--cykla sparkcykel för alla normala hjärnor), Alice övar hela dagarna på att stå på händer i poolen och på att psyka mig med sitt tjat om att titta på när hon övar. Freddy har för första gången på flera ÅR släppt jobbet helt och det är SÅ SKÖNT! Familjetid var precis vad vi behövde! Nu börjar jag dock bli jäkligt trött på familjen (haha) och saknar bloggen massor! Så ja, Meekatt - Back in business!

För er som såg mig cykla över bron här i Mellbystrand i 40 km i timmen idag helt utan svett i pannan så vill jag bara förtydliga en sak: Det var inte alls jobbigt - jag log hela tiden. Jag är den nya Louis Armstrong! Heja mig!? Nej, jag provade bara svärmors nya Elcykel och JÄVLAR vad fort det gick upp för backen! Jag blev ju nästan rädd. Det hade dock underlättat om jag hade fattat att man kunde växla NER för att slippa trampa så jäkla fort upp för backen, haha. 

Jag försökte ta ett allvarligt kort på familjen idag...

Första försöket...

Andra försöket...

...och tredje. Jag ger upp. Freddy åker ut! ;)

Dagens outfit: Fläckarna på Eltons tröja kommer ifrån en colaglass (Strandhugget), jordgubbssaft (ICA MAXI), lite blått dreggel ifrån tuggande på lördagsgodis (Gottegrisen i Ysby) och slutligen lite "holl-i-hagan-spill" efter en halv vattenmelon (den även ifrån ICA MAXI). 

Nu sover barnen och vi ska packa. OM det är fint väder imorgon blir det en sista semestersväng så campingutrustningen, 640 nallar, bag-in-boxen och solskyddsfaktor 50 ska förberedas för avfärd. Wiiiih!

Har fått lite mail med frågor om mitt lekstugeprojekt. Vi är en bit på vägen men i vår semestertakt så går det inte så fort. En skruv...ett glas vin...slagsmål med Elton om skruvdragaren...en skruv... Men ja - lite före och "just nu-bilder" på eländet kan jag bjuda på:


Och just nu:


Ny altan som är dubbelt så stor, vit färg, nya brädor lite här och där och en hemmasnickrad dörr på gång. Snart...är utsidan klar. Sen börjar det roliga! In med mitt lilla skrivbord och en vinkyl! Eller nej...just det. In med en jävla massa fula leksaker, spisar, små bord, sand, vatten, gräs, sniglar och geggamojja... Jippie. Detta kunde blivit min "bloggstuga" men nej - alltid är det ungarna som ska få saker! ORÄTTVIST!

Imorgon kommer ett naket inlägg. Om nakenhet. Och mer pungar. För sån é jag. 

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Låter som en superdupervecka :-)! Har ni campat? Hahaha älskar din parodi om dagens outfit:-D! Lekstugan ser ut att bli finfin! Vi har nu haft vår i två år, barnen är nu 4 och 6 år och ja, den innehåller allt det du nämner och svar ja, det blir geggamoja, sandkakor, kottsoppa med gräs och allt det där;-)! Men det hör till, likaså föräldrarnas förmaningar om att "ni har väl ingen sand eller jord i lekstugan nu va ;-)?

    SvaraRadera
  2. Verkar som att ni har och har haft det riktigt gött <3

    SvaraRadera
  3. Vâr semester börjar typ idag.
    Och jag ser VERKLIGEN fram emot det....eller ;)
    Idag drog Älsklingen iväg pâ 2-dagarsparty och jag blev gräsänka och sitter här och känner mig lite ensam och ângrar att jag inte fixade barnvakt och följde med.
    Men men man saknar inte kon förens...

    Sânt är livet ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. ÄNTLIGEN lite Meekatt! Det har jag saknat!

    Bloggstuga låter ju som en utmärkt idé, haha. Skit i ungarna!! ;D

    SvaraRadera
  5. Stugan blir verkligen jättefin, men har du inte en egen bloggstuga :) Kram / Jenny/nockinocki

    SvaraRadera
  6. Älskar verkligen din blogg! :) har inga egna barn med med två bonuskillar på 2 respektive 4 år så känner man lätt igen sig ;)
    Tack för underbar läsning :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har också saknat ditt bloggande!!!

    SvaraRadera
  8. Hahhaha you are a crazy girl, like me...
    www.maltataste.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!