fredag 23 augusti 2013

Träning, Frakturer & Kiss?

Före skolan:


Jag fick en tidning av Alice i väntrummet hos Dr Rolf. PRO?! Tack som fan?!


 Vidare till röntgen...
 

På ortopeden var jag jättepedagogisk och förklarade vad som fanns i slangarna: Rött vin, vitt vin, O'boy, Coca Cola & Kiss...


Och ja, efter skolan då...
 

Första skolveckan avklarad. Det är nu jag ska andas ut och säga att "det där gick ju bra!"? Suck. Jag SÄGER ju att det är farligt med träning! ;) En runda på brännbollen och PANG! Krock med en kompis och platt fall. En spricka i handleden och gips i tre veckor. Men Alice är jätteglad över sitt röda fina gips och över att hon inte kommer behöva tvätta den handen på lika länge. Tänk så olika saker man uppskattar här i livet...

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Malin med tjejerna23 augusti 2013 kl. 19:11

    Wow! Var det en fraktur iaf? Jag minns att jag kunde bli avis på kompisar som brutit nått och fick ha gips när jag var liten. Har själv aldrig haft den "turen". Nu har ju tösen en "isbrytare" (ursäkta ordvitsen) i umgänget med skolkompisarna :)
    Hoppas det läker bra!

    Malin

    SvaraRadera
  2. Jahopp. Fraktur alltså. Ja där har vi alla varit ;-) jag lyckades dock i gymnasiet och fick ha en assistent på lektionerna.....

    SvaraRadera
  3. Inte för att va taskig lr så men försök få henne att duscha nu du! ;)

    //Evalena(1agångskommenterare på din roliga blogg)

    SvaraRadera
  4. Brännboll är livsfarligt!!
    Min son bröt sin handled i samma sport (?) när han gick i sexan. Han och en kompis tävlade om vem som kunde balansera på ett ben längst på brännbollskonen (ca tio cm hög). Resultatet blev en resa till akuten. Men han vann minsann tävlingen var han noga med att deklarera.

    Nu håller jag tummarna för att din dotter inte behöver använda just den handen när hon ska skriva i skolan...

    Krya på sig! :)

    SvaraRadera
  5. Hälsa Alice att hon ser ut som superhjältinna på nedersta bilden=9 Önskar god bättring=)

    Har förövrigt skrivit om dig i min blogg=)

    SvaraRadera
  6. Stackars Alice! Hoppas hon inte har allför ont! Bra att hon hittade nåt positivt med gipset! ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!