söndag 4 augusti 2013

Bränt fläsk, Överraskning & Årets största pung!?

Efter att ha storstädat strandhuset i 30 graders värme idag så svalkade vi av oss nere på stranden. Jag valde dock den tuffa stilen och däckade i solstolen utan att ha smort in mig. Luktar det bacon i Mellbystrand så är det bara MITT brända fläsk. Fan...

Ikväll har vi varit och grillat vid en sjö utanför Ysby. Jag med mina förutfattade meningar och fördomar, haha. "Ysby?! Vem FAN åker till Ysby?!" Där fick jag så jag fes! Världens mysigaste kväll på en fantastisk plats! Shame on me!

 Fina matplatsen nere på bryggan

 Världens bästa Sara och Tom - barnens favoriter! <3 Tack för en mysig kväll!
 
Elton hejar på när Alice "Pikkar Pikken!" Bra diskussion i bilen hem: "Pappa ha TOOOOR PIKK MAMMA!!"

Familjens största badkruka Agge var såklart med och grillade.

På vägen hem körde vi förbi dem här och jag vrålade: "STANNA!! KOLLA PUNGEN!!!" Helt normalt beteende av en tvåbarnsmorsa...väl?

Men allvarligt talat Mammamaffian: Det GÅR inte att köra förbi den här utan att känna "Jag MÅSTE ta kort!!" Eller..? Jag är helt mållös...

Nej, nu sover barnen och jag ska smörja min brända kropp med after sun, händerna med Helosan och läpparna med Idomin och krypa ner till Freddy. Vem fan behöver preventivmedel när man luktar gammal farfar? 

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Du är för skön!!!
    Hemlis jag brukar oxå titta och skratta åt tjurarnas JÄTTE pungar för att inte tala om kossornas mega juver:)

    SvaraRadera
  2. Nej det dar med förutfattade meningar är något man får jobba på....jag också ;)
    Jämt så blir jag förvånad.
    Och GLAD naturligtvis.

    Och vad kan vara bättre än att bli BJUDEN på grillafton på en brygga i solnedgången....nej just det. Inte ens tjuren slår det ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Haha...älskar när du chockar mammamaffian! //Jo

    SvaraRadera
  4. Åk till Tosselilla. Där finns en tjur med minst dubbelt så stor som denna ;-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att hitta nya platser man kan njuta tillvaron på. Ikväll är de stekt fläsk hemma hos oss :(
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!