måndag 26 augusti 2013

Supermorsa, Resfeber & Hållare till GT:n!

Det här med att duscha med gips... Det är ju inga problem. Den här morsan är ju så ofta på systemet så skafferiet är fullt med bandage-skydd! Ni riktiga mammor som faktiskt förtjänar att ha barn - eftersom att ni aldrig dricker vin: Ni kan få lite påsar av mig om era barn bryter armarna...så att de också kan duscha! Fast ja, era barn bryter såklart aldrig armarna. Hur skulle det kunna gå till med så bra föräldrar? Alice har i alla fall aldrig varit så nöjd. Hon SLAPP duscha en HEL arm! Lycka för en 5-åring...


Dagen började med att Alice fick ett utbrott över att hon inte fick ha bara shorts och linne i skolan idag. Det är KALLT på morgonen numera! Alice vägrar inse att sommaren är slut och att försöka övertala henne att ta på sig skor och jacka är som att jaga henne med döden. Jag blundar och räknar till 150 och tänker att det nu bara är ETTHUNDRATOLV dagar kvar till vår efterlängtade semester på Gran Canaria! Vi har SNART sommar igen! Wiiiih! 15 dagar i solen!! 15 dagar utan tvätt och disk, telefoner som ringer, städning och 15 dagar med gratis parasolldrinkar! Hallefuckinglujah?! Eller ja, förbetalda parasolldrinkar - men ändå!? 112 dagar känns jättenära! 

Detta är extra roligt eftersom att det blir barnens första solsemester någonsin. Sist jag och Freddy var på solsemester var år 2003 och då var vi i ett förbannat varmt Turkiet. 50 jävla grader varje dag och inte ens turkarna ville vara i Turkiet! Jag ringde mamma varje dag och grät och sa "Jag vill heeeeem!" AC:n på rummet fungerade inte eftersom att det var för varmt. För varmt?! Hallå?! Jag och min tjocka kropp då?!

Nu har vi tagit det säkra före det osäkra, haha. 4-stjärnigt hotell med All inclusive och lite extra lyx för oss alla. Speciellt för mamman:


Resan hittade vi (tack vare tips ifrån er läsare) på TripX.se och sparade därmed över 18 000 kronor jämfört med samma resa på ett utav de större bolagen - Yeyh! De 18 000 kronorna borde bli shoppingpengar då va? 

Bäst av allt: Vi slipper julen hemma! Jag är så less på julen. Vi har haft nästan alla jular de senaste åren och det är inte kul längre. Dessutom dog mamma på kvällen innan julafton. Likbilen kom på julaftons morgon och hämtade mamma. God jävla jul. Så ja, julen behöver en nytändning för oss och den hittar vi på Gran Canaria. Man lägger en förmögenhet på julmat, julpynt, julklappar och skit och vad har man kvar sen? En extra "jansons-frestelse-volang" och mormors värdelösa grytlappar som man bränner sönder fingrarna på om man försöker använda dem? I år blir det poolbad, drinkar, SPA och sex med Jultomten i 25 graders värme. Yeyh! ;) 

Alice har redan förberett en lapp som vi ska hänga på ytterdörren: "Hej Tomten. Vi är på Kanarieöarna. Kom dit. Glöm inte Eltons paket! Kram Alice." Under den ska jag hänga en egen lapp: "Hej Tomten. Jag är på Kanarieöarna. I år är jag inte sönderstressad utan kåt, glad och tacksam! Kram Malin."  


Jag ser ju dessutom möjligheterna i det här. Freddy är världens bästa Tomte och går "all in" med 1/2 paket BOMULL i munnen (<--örk?!) - för att få den perfekta rösten, haha. Jag kan ju hyra ut honom på hotellet så att han går runt och "Tomtar" i alla hotellrum. Resan kan rent av bli lönsam! Undrar vad man kan ta i timmen för Freddy...? Förra året körde jag och Terese "partnerbyte" på julafton för att förvilla barnen lite men i år får han minsann prestera hemma!

Så ja, förberedelserna pågår. Jag har löst ett av de stora problemen: Hur gör vi på kvällen när Alice också är trött i benen och VAR ställer man sin Gin & Tonic när man kör vagnen?!


Båda barnen sitter bra och kan somna om mamma och pappa vill vara ute länge, det finns en stor varukorg under för mina konstiga semesterfynd OCH det finns drinkhållare till HELA familjen! Bättre blir det inte.

NU ska jag lära min nya assistent allt jag kan om moms. Det lär ta ungefär 5 minuter utav. Resterande tid tänker jag fuska med google så att jag kan låta lite smart. För sån é jag.

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Haha, stackars Freddy! Ser ljuvligt ut! Ser tyvärr fullbokat ut annars hade jag stalkat dig på julafton för en GT vid poolen, haha. För sån é JAG!

    Emma

    SvaraRadera
  2. Älskar att lösa din blogg, ler och skrattar alldeles för lite nuförtiden, men det råder dina rader bot på!

    SvaraRadera
  3. SPA på julafton. Fy fan vad orättvist!

    6 ungar här, 12 vuxna. Skjut mig som du brukar säga, haha. Nästa år blir det Gran Canaria!

    SvaraRadera
  4. Härligt att se att det är fler än jag som har "stora" barn och tänker på att de blir trötta i benen på kvällarna under semestern. Skoja att jag blivit nerhaglad med åsikter om att jag köpte en vad jag kallar "semesterhumörspararvagn".
    Jösses, dålig mamma jag är som drar iväg längre än barnen orkar gå...dålig som inte är tillbaka på hotellet i tid på kvällarna osv osv.

    Underbar blogg!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, den resan ser jag fram emot att följa!

    SvaraRadera
  6. En sån jättefin syskonsulky du hittat! Hur stora barn kan få plats i den?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!