tisdag 27 augusti 2013

Fotografering i skolan, Gips & Fnulans Inspiratörer!

Fotografering i skolan. Yeyh. Eller inte. Vafan!? JAG vill ju bestämma vad Alice ska ha på sig! JAG vill göra henne fin i håret! Jag hade ju köpt nya fina kläder och vi hade bestämt att jag skulle få fläta hennes hår på morgonen. Men sen ÄNDRAR hon sig!? Hon skulle själv välja. Röda tights med hål i och en blommig gammal urtvättad klänning. Fashion week hits Mellbystrand - igen. Till slut vann jag fighten och efter en timmes mutande och hotande blev det i alla fall de nya tightsen. Tröja valde hon själv...och jag orkade inte riktigt gnälla mer. Åt helvete med alla självständiga ungar på morgonen! Och Freddy då!? Han gick runt och sa "vad bråkar du om Malin? Varför är du så sur?" Eeeh..?
Jaja, en glad Alice kom iväg med bussen idag. Jackan hade hon i handen trots att det var svinkallt. Det är ju viktigt att alla ser gipset! Skit i att det är kallt - det är ju synd om Alice och det är bra om så många som möjligt vet det. "Mamma...? Har du skrivit på bloggen att jag har gips och att skelettet är sönder?" Ja gumman, jag har skrivit det. "Tyckte alla synd om mig då?" Ja...alla tycker synd om dig. "Bra!" Haha, lilla gumman. Får se hur kul hon tycker det är nästa vecka när simskolan börjar och hon inte får vara med...

Nu ska jag förbereda Agge för ett besök hos veterinären! Ska man lida pin - måste man va fin..? Brilliant Smile - here we come? ;)

Ni missar väl inte "Fnulans inspiratörer"? Idag har jag fått äran att dela med mig av mina ord på hennes blogg. Kika in HÄR för att läsa. 

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Lipsillen hade massor av tårar idag också. Du skriver så bra och jag går sönder lite inombords sv sorgen och smärtan du beskriver. Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra du skriver, känner igen mig i varenda ord du skriver... miste min pappa för 7år sedan och ja man överlever men man glömmer aldrig...ibland känns allting enkelt o bra och sen kommer det en gråt och saknad dag (hade en sån igår)....
    kram

    SvaraRadera
  3. Gråter så det flyter av tårar på skrivbordet och tycker det är så fint skrivit av dig. samtidigt som jag är så super-avundsjuk på dig för att du hade så fin kontakt med din mamma.Jag har aldrig gillat min mamma och aldrig känt mig omtyckt av henne. Hon har snarare stjälpt mig än hjälpt mig. Aldrig fått hjälp med barnen även om jag frågat snällt. Hon har aldrig förstått när jag varit sjuk utan då har hon alltid någon sjukdom som är värre. Trots att jag nu äter flera olika mediciner för att ens vara på benen så är det inte det minsta synd om mig. Jag gnäller inte inför andra och de flesta ser mig som en "GLAD SKIT" men det hade ju varit skönt med stöd i alla fall av sin mamma. Tack för att du delar med dig av allt i din blogg Malin "Du är FANTASTISK" Kram

    SvaraRadera
  4. Du är bäst på att uttrycka dig! :) skriv en bok för tusan Malin!

    SvaraRadera
  5. Sitter på jobbet ( ja...) och läser och inser att tårarna flödar och mina kollegor undrar vad jag håller på med.
    Så fint skrivet, tack för att du delade med dig.

    kramen

    SvaraRadera
  6. http://www.enmekaniskmamma.com/search?updated-min=2013-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00-08:00&max-results=50

    Dela gärna denna text

    SvaraRadera
  7. Kul med fotografering, om man får reda på det. förra året fick jag inet ens veta och min dotter hade absolu tinte den tröjan jag hade önskat. Men b säger att jag blev ju fin ändå mamma ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!