måndag 1 juli 2013

Tävling med AKTA GRACO!

Wiiiih - jag snubblande just över 2 800-gillare-strecket på Facebook och det firar vi med en tävling i samarbete med AKTA GRACO! Nyblivna föräldrar, blivande föräldrar, mostrar, fastrar, snälla mor- och farföräldrar mfl - var med och tävla om en mysig babygunga! Vi har haft gungor ifrån AKTA GRACO till båda barnen och det har varit superpraktiskt och mysigt!
• Bekväm gunga med 6 hastigheter • Kan användas tills barnet väger 11 kg • Ryggstöd ställbart i 4 lägen • Fempunktssele • Extra stoppning i sitsen • Extra vadderat huvudstöd • Mobil med 3 mjuka leksaker för visuell stimulans • Musikfunktion med timer

För att vara med och tävla:

1. Gilla Meekatt på Facebook HÄR. På så sätt missar du inte när vinnaren presenteras. Dela gärna sidan med så att vi blir fler.
2. Kika in på AKTA GRACOS hemsida HÄR och spana in gungan och andra bra produkter!
3. Skriv en kort motivering till varför just du vill vinna här under i kommentarsfältet. Lämna även ett bra tips på picknickmat. Det börjar bli tjatigt med ostmackor, risifrutti och kalla pannkakor...

Tävlingen pågår till och med den 11 juli klockan 21,00. Vinnaren presenteras här och på bloggens Facebooksida dagen efter.

Lycka till!

over and out.

//Meekatt... 
 
 Akta Graco Evo - en annan av mina favoriter! Bästa vagnen vi haft!

44 kommentarer :

  1. Jag vill ge den till min bror och hans fru,hade varit kul att överraska dem med en sådan här... :)

    Kycklingsallad är god picknickmat :)

    SvaraRadera
  2. Gaahh...nu blev jag anonym...det var jag som skrev kycklingsallad.

    SvaraRadera
  3. ilken underbar tävling!
    Jag blev mamma för 18 dagar sen, allt var frid och fröjd tills vi kom hem från BB, när min dotter, Lily, var 4 dagar ung så fick hon kolik. Det enda som hjälper är att åka bil eller att gå omkring och vagga henne, och jag har då börjat kolla på dessa gungor som sägs göra underverk för barn med kolik, men vad händer då? Jo, bilen går sönder och alla extra slantar får läggaspå verkstad istället.. trist.
    Nu hinner jag faktiskt inte skriva en längre motivering för jag måste upp och gunga dottern i famnen, men jag hoppas verkligen att vi har tur denna gång och vinner!
    Underbar blogg, och god picknickmat, kycklingsallad, eller slå på stort med engångsgrill!
    /Karoline
    Karoline@live.se

    SvaraRadera
  4. Hej skulle verkligen vilja ge min syster en sån här till sin lilla ängel som kommer när som. Tror de hade blivit väldigt omtyckt av båda mamma o barn.

    Bra picknikmat är pizzabullar då man kan ha i nästan vad som helst man har hemma (+massa nyttigheter som barn inte brukar vilja äta annars) går även att göra på färdig köpt pizzadeg om man inte vill göra den själv eller har tid.
    // Emma Malmberg, Hbg

    SvaraRadera
  5. Jag tävlar gärna och ska absolut dela din sida och mer på facebook! Din blogg är en räddare i nöden för en nybliven förälder som älskar sin unge men inser att han är bra billig vissa dagar ;-)

    Jag vill vinna en babygunga för att kunna ta mig en dusch när mannen är på jobbet eller kunna få dricka mitt te varmt om dagarna ;-) dessutom har min lill-prins kolik och lite gungande kanske skulle hjälpa!?

    Mitt bästa picknick tips för vuxna är en riktigt god sallad med rostbiff. Till barn: pizzabullar, jag älskade dem när jag var liten :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Gillar redan på facebook. (Anja Håkanson)
    Jag skulle vilja vinna denna och ge den till min dotters nyfödda och första kusin, eftersom jag har fått så mycket saker från den familjen (hennes pappas familj), både när jag var gravid, när hon var bebis och fortfarande! Som ett litet tack liksom.. :)

    anjahakanson@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Josefin Alvinder1 juli 2013 kl. 22:03

    Jag tycker jag är värd denna som kanske skulle underlätta vardagen som nybliven tvåbarnsmamma. Hade ett planerat snitt pga föreliggande moderkakan som även låg i framvägg men lilla Tyra ville titta ut ännu tidigare så det blev akutsnitt med blodförlust på 2,3 liter blod. Efter två turer på BB varav den andra turen vart med ambulans med kräkningar och hög feber så är jag äntligen på fötter och känner mig frisk igen:-D. Tips på picknickmat som vi brukar köra med är kall sallad med valfria tillbehör.. Vi brukar köra pasta, grillad kyckling och grönsaker. Kramar Josefin

    SvaraRadera
  8. Gillar på fb sedan länge och har delat din sida =).

    Som nybliven helt plötsligt tvåbarnsmamma till tvillingpojkar så vet jag inte alls hur jag ska kunna vagga och trösta två skrikande barn samtidigt nu när pappa börjar jobba i veckan. En babygunga vore då ett perfekt hjälpmedel och om man skulle kunna vinna den vore ju ännu mer perfekt för den stackars plånboken då man inte direkt blir rik på föräldrapenningen och att de skulle bli två med dubbelt av allt var ju inte riktigt med i beräkningen ;)

    SvaraRadera
  9. Glömde visst picknickmaten.. pizzabullar och matmuffins är väldigt smidigt att både göra och ha med sig och kan frysas så bara att plocka ur frysen och ta med sig.

    SvaraRadera
  10. 1. Gillat sedan innan ;) och nu delat.
    2. Kikar på Gracos hemsida.
    3. En fin present till mitt nya syskonbarn som snart kommer. Picnictips är pizzabullar el rätt och slätt en mattermos med varmkorv och sedan bröd till det :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Åh vad underbart att få vinna denna skönhet. Bebis kommer om någon dag, vore kanon med denna då jag har en jätte mammig 2.5 åring och en 6.5 åring som är som en härlig tonåring ;) . Bra picknick mat - hemgjorda piroger, pizzabullar, olika sallader, hel grillad kyckling och potatissallad..

    SvaraRadera
  12. Gillar din facebooksida sedan tidigare och delar inlägget där! :)

    Jag vill vinna denna till en nära vän till mig som precis som mig försökt bli gravid en längre tid, nu har deras skatt äntligen kommit och precis som många små har den en liten strulig mage. Tror denna skulle vara suuuper åt dom och med lite tur får jag säkert ärva den när det är min tur! :)

    Picknick mat, ja du skrev nog ner allt det jag brukar ta med. Men kycklingsallad är en riktig favorit för mig, koka ris eller pasta (jag föredrar ris) och blanda ner så blir det lite mer "mat".

    SvaraRadera
  13. Skulle jag vinna så skulle jag ge denna gungan till mina vänner som väntar sitt första barn till hösten :) Måste vara en perfekt gunga att ha bebisen i, speciellt för henne då hon har reumatism och ont i lederna. Pizzabullar är ngt jag kan rekomendera att ha med sig på picnic, eller piroger :) Hemmagjorda då förståss, har ju läst om den husliga Meekatten ;)

    SvaraRadera
  14. Skulle vilja vinna denna till min dotters kusin som pga att mamman fick havandeskapsförgiftning har kommit till världen ett par veckor för tidigt. De kommer behöva stanna på sjukhus ett par veckor. Detta hade varit en fin present att ge när de kommit hem! :)

    Bra picknickmat; tunnbrödsrullar, går att variera efter eget tycke å smak!


    (Hittar inget fält att skriva in min mailadress!? :( ..)

    SvaraRadera
  15. Hallå där!

    Jag vill gärna vara med och jag gillar dig på FB redan, Sara Carlström.

    Jag läste om denna gunga och insåg direkt att jag måste vara med och tävla.
    Helst av allt skulle jag vilja vinna den till mig själv, men jag vet att det finns en annan person som behöver den mer än någon annan. Min bästa vän som fått diagnosen MS för några år sedan har lyckats bli gravid och ska nu föda om 2 veckor. Hon har haft en jätte tuff graviditet, men hon är så himla stark och har kämpat enormt mycket då hon verkligen har längtat efter barn så himla länge, (36 år är hon). Jag vet att denna hade underlättat väldig mycket för henne. Eftersom den är något högre är det lättare att lägga ner bebisen och hon får hjälp med att vagga barnet dag som natt. Att få ge henne denna hade varit så himla kul, det hade verkligen gett henne en fin start på mammalivet och underlättat hennes sjukdomsbekymmer.

    Tips på picknick mat som särskilt går hem hos barnen är varmkorv i termos som man tar med sig ut och korvbröd. Gott med något varmt. Vill man ha något svalare så kan man göra goda wraps med köttbullar och sallad. Barnen älskar det hemma hos oss.

    Hälsningar Sara
    saracarlstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. Jag får nöja mig med att bara gilla dig eftersom jag har varken facebook eller hemsida...
    Gungan skulle jag ge till min vän som varit fantastisk och stöttat mig från den dag jag fick veta att jag var gravid och fortsätter göra det nu när jag tacklas med en trotsig 4-åring. Stödet har varit extra viktigt eftersom jag är ensamstående. Jag värderar våra pratstunder oerhört högt men min vän har förutom att lyssna på mig gett mig underbart praktiska presenter både när jag fick barn och senare på min lilles och mina födelsedagar - guld värt när man lever på gränsen och vänder på alla slantar. Materiella ting är inte det viktigaste men det vore ändå alldeles underbart att kunna ge något mer än bara ett tack tillbaka!

    SvaraRadera
  17. Tror att gungan skulle rädda mig ;) med beräknad förlossning om 6 veckor och två treåringar så är jag livrädd!

    Och picknick mat, trä grillad kyckling, melon, jordgubbar, vindruvor.. Ja, vad som helst, på ett grillspett. Blandat och uppskattat att få äta lite frukt som "lunch"

    Emmanorell@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Oj, mitt picknicktips kommer här (bättre sent än aldrig) - dubbla mackor med majonäs, kycklignfilé, bacon, sallad, tomat, salt och peppar - brukar fungera för alla åldrar! Servera de god mackorna med lite plockmat - själv väljer jag oftast sådant som cocktailtomater, jordgubbar, hallon...med andra ord sådant som kommer färdigförpackat i små plastbyttor (=serveringsskålar utan disk - jippi!) Uppskattat av min fyraåring och uppskattat av mig eftersom han äter mer när han får sitta och plocka ur förpackningarna.

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Jag vill vinna denna, inte till mig själv men till min älskade syster som har bf den 20/8. Hon är den finaste människan på denna jord, som alltid ställer upp och finns till hands! Hon kommer bli den bästa mamman! Att få ge denna till henne skulle betyda så mycket! <3
    Ett bra picknick tips är vanliga köttbullar och pasta som serveras kallt med nån god sås :) går inte att kommentera annat än anonymt.. Sitter via iphonen kanske är därför. Med vänlig hälsning, Maria Alarik

    SvaraRadera
  20. Perfekt och extremt lättlagad picknickmat recept gjort av mig här:
    4 pers
    3 ägg
    3 msk mandelmjöl (har man inte det så skippa bara)
    Vispa ihop dessa
    Blanda i
    3 dl keso
    3 dl GOD ost
    Ha lite salt i om man vill (men inte så mycket för ost är faktiskt rätt salt i sig)

    Klicka i muffinsformar.
    Skjuts in i ugnen på 200-225 grader ca 25-30 min. Känn med sticka när de är torra.

    Jag skulle vilja vinna för att kunna ge bort presenten till en familj jag håller mycket kär.
    Det blir liksom trippel, nej fryppel, quintupel (nu hittar jag bara på ord...) glädje.
    1. Jag blir glad som får ge.
    2,3. Mamman och pappan blir glad som får.
    4. Lilla tösen blir glad som får ligga/sitta så lyxigt.
    5. Brorsan blir glad att mamman och pappan inte alltid måste bära på lillasyster som har lite körigt i magen.

    /Annette

    SvaraRadera
  21. Har gillat dig på FB.
    Mina picknicks tips är pizzabullar, drickyoghurt, nyponsoppa, kycklingklubbor, fruktsallad.

    Jag väntar mitt första barn och är beräknad att föda i oktober.
    Är en ung mamma med en sambo som jobbar natt.
    Jag tror att denna gunga skulle hjälpa mig på dagarna när sambon sover.
    Jag känner att den skulle ge mig lite frihet och avlastning.

    Tack för en super bra blogg!

    Helenanilsson87@hotmail.se

    Kram Helena

    SvaraRadera
  22. Åh bästa meekatt det här är verkligen en tävling för mig!
    Jag fick barn för tre månader sen och är hemma med henne ensam ca 11timmar om dagen och en sån här gunga vore det optimala för att kunna få äta min frukost ifred eller kanske få gå på toa utan att behöva springa ut igen med pappret i handen och inse flera timmar senare att man inte spolat, haha! Skulle även vara en perfekt present att ge till min bästa vän som snart får barn när min tjej börjar väga för mycket!
    Nu håller jag tummar och tår!

    Och picknickförslag, hmmm.. Pizzabullar är ju galet gott! Men annars är ju smördeg som du skär i trekanter och fyller med nutella (eller kanske en bit geisha) och sen rullar ihop och kör i ugnen galet gott. Kanske inte så nyttigt men riktigt gott och lyxigt! Blir som smaskiga croissanters! (böjning? haha!)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  23. Tips på picknickmat är absolut hemmagjorda piroger, det skulle till och med jag kunna äta ihjäl mig på ;)

    För ett par veckor sen fick jag och min sambo reda på att vi väntar tvillingtöser i höst. Jag känner att den här gungan skulle avlasta mig som mamma enormt när pappa återgår till sitt jobb efter den gemensamma ledigheten. Dessutom kanske vinsten skulle stilla min panik inför att bli själv med 2 små helt plötsligt ;P

    SvaraRadera
  24. åhh jag vill jätte gärna vara med...

    jag skulle vilja vinna denna till min syster dotter vienna som ska döpas i augusti och detta skulle ju vara den absolut bästa presenten ever. tror hon skulle gilla den skarpt.

    mitt tips på picknik är kasslersallad med pasta. sen till dressing brukar jag ha cremefraiche, majonäs och röd lök. riktigt gött så något gött bröd till.

    jag har gillat på facebook (veronica hedlud)

    kollade även in sida finns mycket fint.

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  25. Hejsan.

    Jag vill gärna va med och tävla om en gunga till en helt UNDERBAR väninna som efter flera års kamp ÄNTLIGEN ska bli mamma.
    Det hade varit en stor ära att få ge henne en såååå fin present!!

    Ett bra picknick tips är kycklingspett. Krydda med smaker du vet att dina barn tycker om.Lika goda att äta kalla som varma.
    En god sallad med eller utan pasta, och en bit melon passar utmärkt till.
    Och så klart någon form av bröd.

    Tyvärr har jag ingen egen fb, så jag får gilla dig från min dotters.

    TACK för att du förgyller mina dagar med skratt:-)

    Mvh Jennie. jenniebe@live.com

    SvaraRadera
  26. Hej underbara du!
    Ville först tacka för alla stunder du har lyckats att få en skratta och må så mycket bättre:)

    Jag har velat ha en sån gunga jätte länge, men med min föräldrapenning och två barn prioriteras andra saker här hemma:)Så det hade varit en dröm att få vinna en sådan till min 8 veckors bebis, även så att tvååringen hade fått lite mer kvalitetstid med mamma utan att lillasyster hela tiden måste blir gungad, är tyvärr det enda som hjälper mot magknipen:(
    Angående picknickmaten så brukar vi göra "kalla grillspett". Trä på lite köttbullar, korv, coctailtomater, ost, paprika, majs..Finns hur mycket som helst!:)

    SvaraRadera
  27. Gillat och gillat och min brors bäbis som kommer vilken vecka skulle bli hur glad som helst över gungan. Eller ja, det är väl egentligen föräldrarna som blir glada, starten som nyblivna tvåbarnsföräldrar med en 1 1/2-åring och en nyfödd blir säkert lite, lite lugnare med den gungan.

    Jag kör ofta med grönsaker i bitar, oliver, kalla köttbullar kall pasta kokt i kryddvatten och kycklingbitar, melonbitar, vindruvor mm. Allt i lagom munsbitar=minimalt med kladd och barnen tycker det är så kul att få äta småplock! Några brödbitar brukar slinka med också, typ bake-off baguetter och sånt.

    "Torra" kakor som muta till efterrätt ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  28. Jag skulle vilja vinna en gunga till våran bebbe som ska komma i nov. Vi skulle inte ha fler barn o sålde bort alla bebisaker. Men i okt så dog vår yngsta son 16 mån i en hjärntumör och vi kände att familjen behövde fyllas ut med ett barn till. Så jag hoppas på vinst.
    Vi tar ofta med oss pizzabullar på picknick .
    Tack för en kul blogg som ger mig skratt i vardagen.
    Kram Tea

    SvaraRadera
  29. Wohoo den här tävlingen vill jag vara med i! :)
    Gillar och delar, såklart.

    Då jag fått veta att jag nu mera är två,
    får man kanske passa på
    att en tävling vinna sen,
    gungan blir nog min bästa vän!
    En gunga som ger mamman lite tid att stöka
    medan barnet i gungan kan böka.

    Nu är det ju så att vi inte är på picknick speciellt ofta men jag tror nog på att låta barnen fylla vars en baguette med egenkomponerat innehåll.
    Då kan de iaf inte klaga på maten ;)

    Tack för en underbar blogg!!

    Tesslan



    SvaraRadera
  30. 1: Done and done!
    2: Done igen!
    3: Jag vill vinna för att jag är lyckligare i livet än vad jag varit någonsin. Nyköpt hus, bebis i magen (typ v5). Det fattas bara ett giftermål - och en bebisgunga! Det är ju dyrt med hus!!
    Tips på picknick: Så här gör du. Du tar ditt pick och pack (glöm inte barnen!). Sätt er i bilen och sätt igång valfri barnmusik. Kör kortaste vägen (eller snabbaste) till McDonalds. Kör drive in. Beställ valfri McWrap (eller nuggets till barnen, då de med fördel kan ätas kalla). Kör sedan ut till kossorna och sätt er på valfri plats med uppsikt över de vackra djuren. Tadaa! Hyfsat smärtfri picknick med barnen på hyfsat kort tid.

    SvaraRadera
  31. Nu vet jag inte om mitt bidrag kom med, så jag kör igen:

    1: Done (sedan tidigare) and done!
    2: Done igen!
    3: Jag vill vinna för att jag är lyckligare i livet än vad jag varit någonsin. Nyköpt hus, bebis i magen (typ v5). Det fattas bara ett giftermål - och en bebisgunga! Det är ju dyrt med hus!!
    Tips på picknick: Så här gör du. Du tar ditt pick och pack (glöm inte barnen!). Sätt er i bilen och sätt igång valfri barnmusik. Kör kortaste vägen (eller snabbaste) till McDonalds. Kör drive in. Beställ valfri McWrap (eller nuggets till barnen, då de med fördel kan ätas kalla). Kör sedan ut till kossorna och sätt er på valfri plats med uppsikt över de vackra djuren. Tadaa! Hyfsat smärtfri picknick med barnen på hyfsat kort tid.

    SvaraRadera
  32. Jag har såklart gillat sidan sedan länge tillbaka och jag vill gärna vara med i tävlingen.

    Efter många års kämpande i oförklarlig och alldeles hjärtskärande barnlöshet har jag och min man äntligen lyckats bli gravida - med mycket fantastiskt fertilitetshjälp. Vi räknar veckor och dagar, timmar och sekunder, men har ännu inte vågat köpa någonting till den kommande familjemedlemmen. Vi har inte haft mod nog att tro på miraklet. Men när jag såg den här tävlingen och i smyg satt här och drömde om var en Akta Graco-gunga skulle få stå i vårt hem, så insåg jag att det är dags att våga nu. Det är dags att glädjas och längta och ha mod nog att delta i just sådana här tävlingar - för nu är det faktiskt vår tur också att vänta barn. Gungan skulle vara den första bebissaken här och den skulle få vara startskottet för allt härligt som kommer sedan!

    Ett gott mål till picknicken kan vara delade vindruvor och skivade bananer som man blandar ihop med kesella citron eller vanilj. Hur gott som helst - så gott att man till och med får glömma bort att det också är nyttigt! Och till detta ska man naturligtvis ta sig några bitar Geisha!

    Kram!

    SvaraRadera
  33. Jag gillar ju dig sedan länge och tänkte ge dig ett litet tips på rolig mat till utflykterna:-)Jag brukar göra två eller tre olika röror och köpa "frallor" (tror det heter bullar i skåne) men hur som helst... Här kommer två favvoröror:

    Tonfiskröra:
    en halv finhackad rödlök
    två hårdkockta hackade ägg
    en halv röd paprika
    pressa i 0,5-1 citron
    krydda med den röda Tocomaren (en örtsalt som finns på alla ica typ)
    1 dl majonäs
    1 burk tonfisk, hela bitar i vatten
    dill efter önskan (jag har massor!)
    KLART

    Skinkröra:
    hacka/strimla rökig skinka, ca 150g (jag vill helst ha källarrökt)
    1-1,5 tsk riven pepparrot
    hacka persilja
    viteppar och salt efter smak
    hälften/hälften majonäs och creme fraishe tills det har blivit en bra konsistens.

    Jag tänker att det inte är någon idé för mig att tävla om gungan då jag och min sambo inte har blivit gravida ännu. Vi har jobbat på det i ett antal månader utan resultat. En sån gunga har vi planerat att köpa tillsammans med en massa annat som man hittar när vi drömmer oss bort in i framtiden. Vi flyttar dock äntligen från stan och ut på landet till en lägenhet. En 3:a! Ett steg på vägen i alla fall. Härom dagen kollade vi tapeter till "barnrummet" men man kan ju inte gå all in om det inte blir något barn. Det får bli gästrum så länge med väldigt färgglada tapeter:-)

    Så hoppas istället att du blir mätt på mina röror och har du inget för dig;-) kan du alltid göra dem till lunch på flera lager rågkaka, såna där halvmånar, och låtsas att du äter smörgåstårta. Det brukar jag göra:-D

    Kram

    SvaraRadera
  34. Vore perfekt att ha till nästa lilla bebis när den stora tjejen vill ha en massa uppmärksamhet av mamma. En nöjd gungade bebis då förhoppningsvis!
    Bra picknickmat: matmuffins, grillad kyckling och olika burkar med pasta och olika grönsaker för att blanda gen sallad.

    SvaraRadera
  35. Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna denna gåva till en väldigt nära vän till mig som nyligen blivit pappa. Det vore helt klart en uppskattad gåva och en överraskning ifrån mig till honom, då jag garanterat vet att han inte förväntar sig något alls varken ifrån mig eller någon annan.

    Mitt bästa tips på picknikmat är att blanda ihop olika sallader eller varför inte göra en god mat paj att ta med. Något annat som är gott att ta med är melonskivor, ananasskivor och färska jordgubbar.

    Gillar din sida på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Åh, en sådan vill jag vinna. Ska ha barn om 1,5 månad och har sedan tidigare två små busungar att hålla reda på, så den skulle bli perfekt hemma hos oss.
    Min bästa picknickmat är att mixa ihop en smoothie med vaniljyoghurt, banan och valfria bär. Ta sedan med muggar och sugrör. Man kan självklart ha i annat också, men denna går hem hos mina yrväder.

    SvaraRadera
  37. Johanna Söderquist3 juli 2013 kl. 22:18

    Vill gärna vinna. Har nu en dotter som snart är 11 månader. Hon är ett litet IVF-barn. Hon är givetvis för stor för den men vi hade tänkt att ge oss på ett syskon försök via IVF vägen igen i augusti. Hoppas att vi även denna gången lyckas och då vore det ju perfekt med en sån skönhet. Hoppas på lycka i tävlingen och med vårt nya IVF-försök.
    Som picknick tips vill jag tipsa om U-båtsmackor. Dem lärde jag mig att göra för mååånga år sedan genom tips från programmet Hajk. Skiva en fralla och lägg skinka, skivat ägg, tomat, majonäs och senap. Tryck ihop mackan och sätt i en tandpetare med en liten flagga på. Då har du en U-båtsmacka :)//Johanna

    SvaraRadera
  38. Jag vill vinna för att... Ja, jag är så trött så jag kommer inte på nån bra motivering men sitter på övertid med tredje barnet och har hemma en treåring och en 1,5åring och det hade ju varit guld med en sån här gunga till bebisen (även om jag misstänker att det också kan bli lite jobb att hålla storasyskonen borta från gungan...).
    Utflyktsmat: ett paket riskakor är ju fantastiskt att ha med sig! Annars om man orkar fixa i ordning nåt mer avancerat (jämfört med ett paket riskakor) så är Fyriskaka suverän! En sockerkaka med äppelbitar i. Inte helt onyttigt och samtidigt väldigt gott :) Googlade lite bilder här: http://www.google.se/search?q=fyriskaka&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FYjUUaCECaiM4gTu0YH4DA&ved=0CFMQsAQ&biw=1366&bih=667 Det är bara att googla på recept, finns massor på nätet ju!

    SvaraRadera
  39. Denna vill jag vinna till min brorsdotter som nu i juli väntar sitt andra barn. Att kunna sätta lillbebisen i gungan och få lite egentid med stora syskonet låter som en lyx (som jag inte hade när mina var små:=). Vet att hon inte skulle unna sig en gunga så att ha chansen att vinna den kunde jag inte stå emot..

    Mitt tips på utflyktsmat är att ta resterna från tacosmiddagen och göra wraps av. Majs, gurka och andra grönsaker som barnen gillar tillsammans med taciköttfärs alt fajitaskyckling är mums dag 2.

    Hälsningar
    Cecilia

    SvaraRadera
  40. Kötbulle/korv pastasallad fick jag allt som barn. Enkelt och gott som mättar små kräsna barnmagar snabbt. Salladsbitarna bör vara så pass stora att de lätt går att sortera ut iaf de små ögonstenarna inte känner för grönsaker just den dagen...

    Själv väntar jag mitt andra barn och hoppas att denna pryl ska ge mig tid. Tid till att starta en maskin tvätt, disk, städa, plocka eller helt enkelt bara slappa framför tv:n en stund.

    Mvh
    Angelica Lorns

    SvaraRadera
  41. Pernilla Bergholm9 juli 2013 kl. 06:48

    Gillat och delat.

    Jag skulle väldigt gärna vilja vinna denna till min dotter som fick tvillingar för tre månader sedan. Nu när hennes sambo har börjat jobba ser jag hur hon kämpar med att trösta sina små gossar. Tyvärr räcker armarna inte till för att vagga de små och det skulle underlätta i vardagen om hon hade en sån här.
    Till utflykten tycker jag pastasallad är väldigt gott!

    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  42. Detta är en DRÖMVINST!!!
    För lite drygt 3 veckor sedan föddes en lillasyster med lite körig mage vilket innebär att hon helst vill bli buren k o n s t a n t. Det hade ju varit helt okej om det inte vore för att storebror, just fyllda (hääärliga) 2 år också vill ha sin tid med mamma och pappa utan att den lilla alltid är med. En 2-åring är ju enastående spännande i vanliga fall men när en gnutta avundsjuka lägga till blir det ännu roligare.

    Därför skulle vi vilja vinna denna supersak då vi hört mycket bra om den. :)

    Jag följer dig på Facebook och har varit in på AG's hemsida och kikat runt lite.

    Tips på bra och rolig picknick-mat är att göra egna snittar och spett. Det finns ju inga begränsningar för vad som kan användas. Ös på med ALLT barnen tycker om! :)

    Ha en härlig dag! :)

    SvaraRadera
  43. Anna Rosenklint10 juli 2013 kl. 05:50

    Åh vilken passande tävling!
    Gillat och delat och bara älskar dina inlägg.
    Som nybliven tvåbarnsmamma (1 vecka och storebror 2 år) med diskbråck hade den här gungan underlättat vardagen mer än vad jag vågar hoppas på. Det skulle verkligen va en drömvinst!

    Bästa Picknickmaten här hemma nu är pizzabullar! Gör en sats och sen har man flera dagar fixade framöver istället för att stå och steka pannkakor i tid och otid... också bra för den tanklösa mamman som kommer på på morgonen att det skulle va bra med picknick under dagen.

    SvaraRadera
  44. Hejhej!

    1. Gillar som Anna Vland.

    2. Japp, där finns det grejer!

    3. Med en fjärde lite skrutt på g och den yngsta före bebis kommer vara ca 2 år när h*n kommer vore det kanon med en smart babysitter som får upp den lille lite från golvet och underhåller the baby. Även om det säkert kommer vara nog så intressant att hålla koll på syskonen så gillar jag som förälder om barnet sitter fast och på någorlunda säkert avstånd från syskonen. Kärleken kan visa sig lite väl hårt ibland...

    Picknickmatstips, hm svårt, brukar alltid bli mackor eftersom det är så lätt att variera smaker men annars gillar jag rätter där allt sitter i en och samma form så att säga. Som piroger, pizzabullar, pajer och sådant.

    Ibland gör vi sallad men alla ingredienser får ligga i separata smålådor så alla får blanda sin egen, det brukar funka bra. Annars kan man steka souvas på ett Primuskök eller varför inte köra det enklaste, enklaste: en burk Ravioli, en gaffel och konservöppnare. Hepp!

    Hoppas på tur, ha det fint!

    //Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!