tisdag 2 juli 2013

Simskola, Fjärilssim & Pinsamma mammor?

Bara fyra dagar kvar på simskolan nu och vi mammor...eller förlåt - BARNEN tycker det är jättetråkigt att det snart är slut... ;)


Heja Alice som har lärt sig att flyta, simma ryggsim och lite bröstsim. Under vattnet går det skitbra...över är det liiite svårt ännu. Jag lärde mig aldrig dyka så nästa termin ska jag också anmäla mig! 

På vägen ut idag fick Alice ett ryck då hon kom på att den ena killen på simskolan (inte läraren) var lite söt. Då skulle hon impa på honom och drog igång sitt tuffaste jag i omklädningsrummet. Ganska skönt att vara fem år gammal och fortfarande känna sig tuff fast man är naken. "Jag ska sitta på den andra sidan för min mamma är PINSAM! PINSAM!! PINSAMMA MAMMA!!" Eeeh? Vafan?! Vad har jag gjort?! 

Sen fick grabben lite problem att dra på sig byxorna då han var för lat för att knäppa upp knappen. Då säger Alice "Ska jag hjälpa dig med knappen kanske?!" HALLÅ! Vem är pinsam NU!?


over and out.

//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. Herregud! Den där simläraren vill jag också ha!

    SvaraRadera
  2. Wow vilken simlärare:-D Du borde lägga ut fler bilder på honom på bloggen så kommer du få ännu fler kvinnliga läsare:-D Min simlärare som jag hade när jag var liten såg minsann inte ut så där:-(

    SvaraRadera
  3. Det finns många anledningar till att jag älskade jobbet som siminstruktör... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men hjälp! Nu satte jag nästan lunchen i halsen. Jag kan inte heller simma och behöver akut hjälpa av honom!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Bästa Alice! <3

    Saknar mina sommarsimskolor och alla sköna barnkommentarer dom bjöd på. :)

    Jag ser också att Alice är i duktiga Joakim's goda händer, så det tar säkert inte lång tid innan hon lär sej simma med huvudet ovanför vattnet.

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Oh...oj...Åååååh... Jagdrunknarhjälpmig! Mun mot mun.nu? Ojoj!
    Men grattis Alice till alla nya kunskaper! ;)

    SvaraRadera
  7. Ojojoj jag kan inte heller dyka så jag tror jag hänger på dig katten nästa termin skitsamma om jag får pendla från Skövde det kan det vara värt...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Haha! Underbara Alice! Och den simläraren alltså! WOW! Vill ha! Kram

    SvaraRadera
  9. Malin...jag har nominerat dig i blogg Awards...och...jag har hittat mitt google konto lösen...så nu jäklar om jag inte ska kunna posta här själv

    kram

    SvaraRadera
  10. Malin...jag har nominerat Dig till blogg Awards...och hittat min inloggning så nu jäklar kan jag posta här själv...äntligen

    kram

    SvaraRadera
  11. Jävlar i min låda! Nu vill jag också gå i simskola, jag kan inte heller dyka! :-D

    SvaraRadera
  12. Men det är väl alltid svårt att simma ÖVER vattnet =P
    Kram från mig

    SvaraRadera
  13. Snygg simlärare! Ja tror ja har glömt hur man dyker.... Du brukar vara så himla duktig på att beröra d ämnen som annars är så tabu. Ja råkade ut för något igår som ja tyckte var vansinnigt jobbigt men som ingen pratar om. Läs gärna på www.tettelisa.blogg.se Kommentera gärna eller använd d till din blogg, det är fler som känner som jag, men det får man inte prata om....

    SvaraRadera
  14. Synd att han har ring, haha.

    SvaraRadera
  15. Jag kan följa med Alice nästa termin om du vill, (torkar mig om hakan) bara säg till:-)

    SvaraRadera
  16. Jag vill genast ha en simlärare!!!!

    Piet

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!