tisdag 16 juli 2013

Ny mobil, Tamponger & Packning!

Det här med ny mobil är ju fantastiskt skönt. Men just nu känns det som att det kommer ta en evighet att lära sig den. Jag har inte tålamod för det här riktigt. Dessutom står två barn och tjatar om att få spela på den hela tiden...vilket känns väldigt avlägset just nu. Det är som att köpa ny bil - "INGEN får äta i bilen!!" Två veckor senare ser den ut som Mc Donalds container! Eller ja, våra gör i alla fall...

Idag ska Alice åka på semester. Första semestern ensam någonsin och hon har varit packad och redo i två dagar. (Nej, inte full mammamaffian! Det är mest mamman som vinar här hemma.) Det här med att packa när man är 5 år gammal och ska sova borta i 4 nätter och utan mamma och pappa i två nätter är ju spännande. Jag tjuvkikade i väskan för en stund sedan:

Sex par strumpor - Alice har inte använt strumpor sen i julas men yeyh för praktiskt tänkande?
Ett par trosor - Naturistläger? Ekonomivarianten med vändning? Bara äcklig?
En massa klänningar och två pyjamasar - Duktig tös!
En "klackasko" - En?! Bra om man bryter ett ben och vill vara fin i alla fall?
Sex målarböcker - Bra Alice!
Fyra tamponger - Ska det verkligen göras påskpynt nu?!

(Klicka på bilden för tips)

En påse med enkronor - Bra tänkt när man ska gå på Sjöbo Marknad! Lär få sticka till några hundralappar...
En burk med "småsaker" - Vad är det med 5-åringar och smått skit!? Hela huset är fullt av leksaker i "jag-ska-döda-mammas-fötter-storlek" och jag HATAR dem!
Bajspåsar - Jag hoppas innerligt att dessa inte är för eget bruk?!
Ett gäng av mina visitkort - Heja Alice! Gör reklam för mamma på marknaden! Vi ses i radiohytten! ;) 
En Monster High-docka utan vänsterarm - Inte vårt bästa köp i leksaksväg direkt. Svindyra dockor i 600 delar...skjut mig. 

Nej, dags att skura lekstugan! Den ska gå ifrån skabbigt röd till strålande vit...trots att Alice kommer hata mig ett tag för detta. Hon ville nämligen ha den lila. Jag vann den fighten. För sån é jag.

over and out.

//Meekatt...


6 kommentarer :

  1. Aha är det sånt man ska ha tampongerna till! :)

    SvaraRadera
  2. Så jäkla smidigt påskpynt! Måste komma ihåg det när det är dags pyntet att dukas fram!

    SvaraRadera
  3. Haha. Jag kan lova att fastän de nästan är 18 så kan de inte packa "rätt". Fast frågar jag min gubbe så kan nog inte jag heller det än...

    SvaraRadera
  4. Mysigt att ni bara ska ha ett barn hemma några dagar. Det är också något man behöver som förälder ibland, att bara få rå om ett barn i taget! Alice verkar fått med det man behöver för några dagars semester:-)! I med en baddräkt bara, så är hon ju på g;-)!

    SvaraRadera
  5. Tack för en underbar blogg! Just ikväll behövde jag få skratta lite och du gör mig aldrig besviken:-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!