onsdag 17 juli 2013

Semester, Svärmor & En bok med svordomar?

Alice är på semester hos världens bästa Ingis och det är väldigt tyst och tomt här hemma. Elton och Agge går och letar efter Kravallis och är allmänt uttråkade. Det var dock VÄLDIGT skönt att vakna ensam i dubbelsängen imorse! Freddy var på jobbet och Elton låg i syrrans säng. 180 centimeter säng - Hallefuckinglujah. Lugnet varade dock bara i fem minuter med det var sköna 5 minuter.


Idag har jag dragit stackars svärmor Halland runt. Vi inledde med "halva-reapriset-hets" på Kappahl som resulterade i en skitförbannad Elton och en stor kasse med kläder vi egentligen inte behöver. Jag blir nästan sexuellt upphetsad av röda lappar. Sån é jag. Eftersom att det inte fanns något kul till Elton fortsatte vi (jag) hetsa inne på Lindex och där fick han ett litet utbrott över en ful tröja med en tiger på. Elton vann. Det var inte värt fighten. Här ungefär blev nog svärmor lite trött på oss och styrde in oss på Café Sjöhästen. Här fick vi räkbaguette, kaffe och korv och därmed ny energi. Tack svärmor! Innan vi lämnade Maxi Centrum gick vi inom Sara på KlippKompaniet och Elton blev äntligen av med nördfrillan, haha. Nu är han sig själv igen! Sara, du är bäst! Ingen annan kan få Elton att sitta still så länge. Du borde få pris! (<--Pris = Elton är din i en vecka! Mouhaha)
Vi fortsatte vårt äventyr upp till Boarp med hopp om att Elton skulle sova i bilen. Det ville han fan inte. Men glassmuta och en Mamma Mu-nalle räddade utflykten. Alla överlevde. Yeyh för oss?

Nu ska jag fortsätta förvandlingen av lekstugan. Hittills har den lett till ett 20-tal nya svordomar som jag överväger att sammanställa i en liten Pixi-bok. Det SER mycket roligare ut än vad det är att renovera en lekstuga. Det är SKITTRÅKIGT innan man får börja med det roliga på insidan...

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Med mina många semlevolanger har jag inte sett nån insida av en lekstuga på åratal...jag tror att ert renoveringsprojekt blir nog en tjusig sak! Lycka till! önskar Pia.

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, du e som jag, jag går också helt igång på röda lappar, handlar nästan alla mina kläder på rea.

    Jaha, nu har jag snart semester o kan du köra til Boarp så kan du väl köra till Hov? Lite fika (nä förresten jag har ju inget gott hemma) eller vin;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin han blev:-)! Du får lägga upp lite före och efterbilder på lekstugan :-)!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!