torsdag 18 juli 2013

Golfproffs, Ett jävla zoo & Sjöbo Marknad!

Jag hann inte mer än att öppna ögonen idag innan Elton började tjata om att "PEELA GOFF!!" och ja - har man lovat så har man lovat! Efter vällingen blev det minigolf á la Eltonstyle...dvs man slåss lite med klubban, tränger sig före på banorna och slår bollen åt fel håll hela tiden. Jag misstänker att han inte kommer att försörja sig (eller oss) på sitt golfande i framtiden. Fan. Jaja, han kanske kommer hänga i Båstad i tonåren i alla fall med backslick och rosa skjorta.

 

Idag åker vi ner till Sjöbo för ett par dagars semester, marknad och roligheter. Kattvakten flyttar in om en timme och får numera även agera hundvakt. Dubbelt så mycket jobb, samma lön, mouhaha. Ja, vi har snart ett Zoo här hemma. Freddy är överlycklig...verkligen. Jag kan riktigt höra mamma säga "Men MALIN! Det räcker med djur nu! Vad skulle du med "hongasatan" till? Var rädd om Freddy!" Haha, fina mamma. Inte någon djurälskare direkt men Freddy älskade hon! 

Men ja, hur man kan inte älska den här sötnosen?! 

Vi bestämde oss för att inte lämna tillbaka Agge till sin matte MirAnna. Det var liksom kört när vi alla hade förälskat oss i honom och som tur var kunde MirAnna med att släppa honom till oss. Barnen ÄLSKAR Agge och Agge ÄLSKAR barnen. Alice får gå med honom runt kvarteret själv och det är en stolt tjej som kommer med bajspåsen i högsta hugg, haha. Det är liksom det roligaste av allt...att plocka bajset?! Jag förstå inte...

Nej, dags att packa väskorna! Mot Sjöbo Marknad! Wiiih! 

over and out.

//Meekatt...
 
 

11 kommentarer :

  1. Zoo?? En katt och en hund.... Nae, kom och snacka när du kommer upp i min nivå bruden ;-)

    Jag har beställt godis till butiken idag. En stor låda geisha.... ;-)

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du hör inte riktigt till normen...alls. ;) Inte ens Kolmorden räknas som ett Zoo om man jämför med Bondmoran Casa, haha. ;)

      Åh, jag kommer upp och bunkrar!! <3

      Radera
  2. Aiiiii håber jeg når Sjöbo marknad i morgen.... Så må vi ses ;)
    Annars nå i ha nogle dejlige dage i Sjöbo.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja!! Hör av dig på FB om du kommer ner så vi kan ses! Hade varit jättekul!

      Kram!

      Radera
  3. Jag står på marknaden och säljer smycken. Kommer du förbi kommer jag svimma. Sen får du bra rabatt, hahaha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kanske bäst att jag undviker stånd med smycken (<--haha) så att du inte skadar dig i fallet?!

      Radera
  4. Jag läste ditt tips om hembygdsparken precis när vi åkte i krokarna där så det blev ett besök där. Så fint. Tänkte ge ett tips tillbaka (fast ni har säkert redan varit där men OM inte ;)) Ni måste måste besöka Pannkaksladan i Höganäs. Sikket ställe! Var tvungen att skriva ett helt inlägg om stället eftersom vi tyckte att det var så kanon :).

    Ha en härlig tid i Sjöbo. Åh vad jag saknar skåne ibland...speciellt när jag precis varit nere. Buhu.

    SvaraRadera
  5. Fint tålamid du har att spela minigolf med dina barn..provade skälv en gång ;)

    SvaraRadera
  6. Sjöbo och lugna dagar? Nu? Är det inte marknad där nu då? Vill dit jag också men vi anländer ner först i nästa vecka.

    Trevlig tur!

    SvaraRadera
  7. Härligt att ni hälsar på i Sjöbo. Har bott här hela mitt liv. Tyckte dock att marknaden var väldigt avslagen i år. Vet inte vad som hänt med karusellerna och livet som vi inte hörde alls i år. Brukar höra skrik och skrän hela dagen o kvällen men hörde nästan inte alls något i år. Dansmusik liksom är det något att spela på vuxenkarusellerna, ska det inte vara rock och skrän där????Brukar också vara många bilar parkerade där vi bor men den gröningen användes inte. Var där lite folk eller vad? Tyvärr kunde jag själv inte gå där så länge så jag var barnvakt istället så min dotter slapp att gå med barnvagn där nere i röran.

    SvaraRadera
  8. Malin: Köp en pung med smycken från ett stånd.....

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!