söndag 28 juli 2013

Kaos, Raggarträff & Årets Hallefuckinglujah!

Hela huset är kaos. Fy fan. Varför är det så att när man ska på semester så tar det två dagar att förbereda...sen är man borta i tre dagar...sen tar det två VECKOR att få ordning på skiten igen?! Hela köket är fullt av påsar och väskor och jag orkar inte ens börja sortera skiten. Jag kanske kan slänga ut allt i garaget och spara det tills vi åker till Kanarieöarna? Så slipper jag packa då? Suck...

Alice är stolt som en tupp här hemma. I Skanör lärde hon sig att simma i poolen och igår lossnade äntligen start- och landningen på cykeln. Hon kunde cykla innan men inte starta och bromsa. En liten detalj bara, haha. Nu bara lossnade det och hon cyklar runt kvarteret här hemma som om hon aldrig hade gjort något annat! Duktiga tös...och tack gode gud att jag numera slipper springa bredvid henne när hon cyklar! Det där var inte bra för min tjocka kropp!

Vi firade med att cykla ner till Strandlyckan och köpa glass igår. Det har liksom varit mutan. Hot och mutor is da shit! Väl nere vid stranden möttes vi av en massa fina bilar. Raggarträff på stranden - Lycka för barnen! 


Den rosa blev en klar favorit...oväntat. ;)

Fina Mellbystrand när det är som bäst - soligt och massor med glada människor på stranden!


Det är ju lite extra kul med fina gamla bilar och passagerare som klätt upp sig till tänderna. En del hade blänkande fina bilar, 60-talsklänningar och håruppsättningar - andra körde skrotbil, skinnväst och Gällivarehäng. 



Barnen var jätteimponerade, Mellbystrandsborna fotade och vinkade glatt och en och annan gnällde såklart över att det kördes bil på stranden. Nu är ju detta en BILSTRAND så jag ser inte riktigt problemet. Dessutom är Mellbystrand så dött att ALLTING som lockar ut Mellbyborna är BRA! Det körs mycket mer "rally" på stranden en vanlig tisdagskväll av pinsamma 18-åriga Volvoägare, haha.

Efter att vi vinkat klart till bilarna och sett ett spännande slagsmål mellan grabben i skinnväst och grabben i bara kallingarna blev det glass och här kommer årets glasstips! Oh My God!! Choklad och Mangosorbet! Hallefuckinglujah! Heja SIA-Glass!!


Idag ska det bli asavarmt! Vi ska en snabbis till tippen, en sväng inom Byggmax och sen blir det poolhäng här hemma i kombination med lekstugefix!

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. åhhh Mellbystrand...var där då mina föräldrar hade husvagnen i Mellby på det ljuva 70-talet...Saknar mina sommarkompisar..Carina och Gun...Klart att man tappade kontakten när man blev äldre..

    Ha de gött :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är fint med alla fina och ickefina bilarna, men det är pisstråkigt att dom måste pissa på vårt staket innan dom drar från macken ner till stranden. Luktar inte gott så lite mer regn skulle sitta fint. :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilar! Cadillac -60 var ju hur fin som helst! Pappsen har en impala -59, en bajsbrun. Tänk om han kunde lacka den rosa? Jag kanske ska locka med porr? Men nä... då vet han att jag ljuger. Men jag kan alltid hota med stryk om han inte lackar om den.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!