onsdag 10 juli 2013

Sommartips, Mammor som inte trivs & Sandiga bröst?

Tack för alla gulliga mail, kommentarer och sms! Jag mår bra och känner mig som vanligt igen. Dock med lite mer träningsvärk än normalt då jag tvingat ut Agge (sommarens bästa 4-benta kompis) på två långpromenader idag. Rött vin och långa promenader istället för galna mängder kaffe och soffhäng? Ja, en början i alla fall... ;)

Idag tog jag och barnen med oss farmor Maisan till Hembygdsparken i Ängelholm och spenderade 4,5 timmar där. Ett hett sommartips! En massa djur att kolla på, en enorm lekplats, gott om fikaplatser, grillplatser och en mysig gräsplätt nere vid ån att slappa på. Dessutom en "Pytteskog" full med en massa kul för barnen. Och om man inte väljer att åka minikarusell eller häst och vagn så är allting gratis! We like! 

Förutom att Elton skrek och slogs en massa för att jag vägrade bära honom så var det ganska lyckat. Ja, Alice tjurade ihop några gånger också och hotade med att skaffa en ny mamma. Hon skulle ringa till pappa och säga att "Vi behöver en ny mamma. Mamma får flytta för hon trivs inte här längre!" Eeeeh?! Är det inte enklare om barnen flyttar?! ;)

Ikväll blev det minigolf och några timmar på stranden. Det är verkligen sommar!
Alice bygger "sandslott"

Freddy bygger "sandslott"

Elton försöker ta sitt liv genom att skrika "ETT, TÅÅÅÅÅ, ÅTTINIIIIO!!!" och kasta sig ut ifrån ett stup. Sån é han.

Nu ska den här trötta mamman krypa ner i en alldeles tom 90-säng och njuta av nytvättade Hello Shitty-lakan. Båda barnen somnade nämligen i vår säng ikväll. Men jag klagar inte på 90 centimeter säng! 

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Åh en amerikanboy! För mig som tillbringat 17 dagar "over there" känns det med ens hemmatryggt...
    Var och handlade på vårt Ica igår och klarade mig hela vägen till kassan... Tyckte kassörskan såg lite konstigt på mig när jag både sa Thank You och You' re Welcome... Ska aldrig mer klaga på Dolph Lundgren...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre!
    Hembygdsparken ska vi besöka på torsdag :) Ser framemot det, har aldrig varit där men med en enorm lekplats så lär iaf barnen trivas*L*

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder! Passa nu på och njut av sommaren. Hör du vad jag säger?! ;)

    Agge är FYI inte bara fyrbent. Han är dessutom en terapeut i lurvigt miniformat och känner jag honom rätt så ordinerar han fortsatta långpromenader i lagom tempo och ett glas rödvin i solnedgången. Gärna tillsammans med en god vän eller två.

    Kram och tack för att du/ni finns!

    SvaraRadera
  4. Fint att höra att du mår bättre. Ta nu hand om dig!! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!