onsdag 26 juni 2013

Sune, Längtan & Bomben!

Igår kollade vi på "Sune i Grekland - All Inclusive" och jag satt och upprepade "Kolla Alice!! Så kommer det vara! Kolla Alice! Kolla poolen!" hela tiden. Inte världens bästa film direkt, haha. Och ja, den blev kanske inte bättre av att jag satt och tjatade hela tiden. Men semester...man längtar ju!

Sommarlov och regnet öser ner...och jag tänker inte ens deppa ihop! För idag är det bara 173 dagar kvar tills vi hoppar på flygplanet mot Gran Canaria! Eller ja, 4141 timmar...eller 248486 minuter...eller ja...14909163 sekunder! Fatta!? Åh vad jag längtar! 15 dagar utan stress, maten framdukad vid alla måltider på dygnet, sol och bad och mys! Vår första riktiga semester! Jag har aldrig längtat så mycket till julen som jag gör det här året!

Hotel Dorado Beach i Arguineguin - Varning: Snart kommer jag!!

Alice pratar om resan varje dag och Elton har lärt sig att säga "Kanaaaajejöööanaa!" varje gång han ser ett flygplan. För ja, nu går ju ALLA flyg till Kanarieöarna. Även polishelikoptrarna går dit. Alice har sparat nästan 400 kronor i en spargris och säger att hon ska bjuda hela familjen på glass och drinkar varje dag. Hon har listat ut det bra. All inclusive - bjud på bara...snåle!

 
NU kommer min syster och co! Dags att fixa gourmetlunch - Gorbys Piroger! För såna é vi!

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Hahahaha... det bliver jo fantastisk for jer, men helt ærligt! Jeg glæder mig IKKE til jul ;)

    Kram her fra Daaaaaanmark

    SvaraRadera
  2. Dom har grymma antiviteter för barn på sunwing resort precis brevid. Lollo och bernie, miniland att leka i, minidisco vid 17 tiden. Afterbeach. Väl värt besök! Var där januari 2012. Lillan älskade det!

    SvaraRadera
  3. Kommer antagligen bli helt fantastiskt, underbart för er.

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt! Vi bodde på hotellet brevid förra julen och det var underbart! Missa inte karibiska stranden som ligger en liten bit bort - ett paradis.

    Förstår att ni längtar!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, be Freddy filma dig!

    SvaraRadera
  6. Haha, jag vill oxå se bomben på film! ;D

    Kollade in och hittade vår Vingresa till 65% av priset. Blir ju deprimerad här nu. Bra tips på sida!

    SvaraRadera
  7. Underbart att slippa städet, tvätten, matlagning, hämta, lämna. Barar var atillsammans med familjen och ta dagen som den kommer. Klart du längtar ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!