måndag 3 juni 2013

Libero kommer med ljuvliga skittips!


Tack Libero. Du som skrev ihop den här annonsen...har du egna barn? Såna barn som bajsar sig själv ända upp i nacken ibland...? Och som bajsar så att det rinner längs benen på dem och ner på din nya fina tröja du hade tänkt ha på jobbet? Såna barn som skriker helt hysteriskt när man byter blöja på dem och sparkar så att du får bajs ÖVERALLT innan du är färdig? Såna barn som springer åt andra hållet och vrålar "NEEEEEEEEEEEJ!!!" när du säger "Ska vi byta blöja?" och som sedan kämpar för sitt liv för att komma ner ifrån skötbordet samtidigt som du själv svär över att våtservetterna alltid kommer 10 åt gången eller ingen alls när du kämpar med att hålla fast fötterna på det nerbajsade lilla monstret du har framför dig? Såna barn som äter sand och skiter sandpapper? Såna barn som bajsar så mycket att du blir paralyserad när du öppnar blöjan och som kommer på direkt efter rengörningen och insmörjningen att "hoppsan, det fanns visst MER bajs här inne" och skiter ner hela dig? Har du såna barn? Eller är det bara jag? 

"Det är dags att byta sätt att byta" - SÖV UNGEN!!

"...den ljuvliga bebisdoften..? - Bajs!?

"4500 magiska stunder" - Skjut mig. Det tar aldrig slut. 

Har ni inte mysigt vid blöjbytena? Shame on you! Det är ju MAGISKT!

Shit all over.

//Meekatt...  

17 kommentarer :

  1. Hahahaha, MEN ELLER HUR!!!! Tack och lov så har inte mina ungar blöjor längre. Det hade varit sjukt jobbigt att behöva byta blöja på 4 ilskna tonåringar....

    Men jag har tänkt precis samma sak varenda jäkla gång jag ser den där reklamen! Är de inte kloka?? Mysa med sina barn kan man så klart göra men inte tusan är det vid blöjbytet....

    Nä, falsk marknasföring måste man väl kunna åberopa eller?? Tänk om folk skaffar knottar för att de sett den där reklamen om mysiga blöjbyten - de kommer få sin livs överraskning...

    Kram på dig din galning <3 Love you!
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  2. "Såna barn som bajsar så mycket att du blir paralyserad när du öppnar blöjan och som kommer på direkt efter rengörningen och insmörjningen att "hoppsan, det fanns visst MER bajs här inne" och skiter ner hela dig?"

    HAHAHAHA!! SÅNA barn har jag! Söva ungen var ett bra tips, det kanske är sömnmedel i Liberos nya blöjor? ;D

    Kram på dig katten och tack för kvällens skratt!

    SvaraRadera
  3. Ja, gissa om jag är överlycklig över att ha lämnat blöjåren bakom mig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har tänkt detsamma... Att bajsblöjsbytena med en motsträvig unge inte är så magiska...

    Inte så magiska. Nej.

    :D

    SvaraRadera
  5. Har tänkt detsamma... Att bajsblöjsbytena med en motsträvig unge inte är så magiska...

    Inte så magiska. Nej.

    :D

    SvaraRadera
  6. Hahaha.... lööööve you girl!! Snart vaknar min lilla här vilket innebär att hon inom en timme kör morgonbajset rakt bak o upp till skulderbladen trots välsittande blöja o pyjamas. Mysigt!! Kram

    SvaraRadera
  7. Om de nu tycker det är så mysigt kan de fy komma hit och byta på mina små HELT GRATIS! De närmaste 2 åren....:)

    SvaraRadera
  8. Å vad jag har väntat på en kommentar om reklamen. "Älska varje sekund" är så fruktansvärt illa vald slogan när det gäller barn och livet i övrigt. Jag älskar inte kolikskrik, jag älskar inte gnället inför bilfärd när treåringen byter skor fyra gånger medan 4 månaders bebisen sitter i bilbarnstolen i hallen och gråter och jag försöker gömma opassande skor och vagga bebis samtidigt. Jag ch framför allt min bebis älskar inte varje sekund av blöjbyterna. Men jag älskar mina barn varje sekund! Kram Linda. Tack för din härliga blogg!

    SvaraRadera
  9. Det är inte ofta mitt barn bajsar upp till nacken, men nog fan är det inte en mysig stund ändå... först ska man lägga ut handduk, blöja och våtservetter för att va förberedd på skiten. Vi fick plocka bort skötbordet pga säkerhetsrisk.. och efter det ska man på klassiskt vis jaga henne runt i hela huset... väl på golvet ålar hon sig.. håller med, sen när är blöjbyten en mysig stund!? Dock tycker jag all info från libero i nyhetsbreven är sådär rosafluffigt harmonisk...

    SvaraRadera
  10. Visst, magiskt a la Sauron eller Voldemort kanske...

    SvaraRadera
  11. Bästa inlägget jag läst idag! Tack! Här finns inga mysiga blöjbytarstunder just nu. Bara skrik och gråt och den som är starkast vinner. Eller den som biter och sparkar hårdast. Tack än en gång, jag skrattade gott.

    SvaraRadera
  12. Malin med tjejerna3 juni 2013 kl. 15:55

    Håller helt med! Den reklamen är ett hån mot kämpande mammor och pappor. Tack för ett träffsäkert inlägg och ännu ett gott skratt :-)

    Malin

    SvaraRadera
  13. Tack...du satte ord på det jag tänkte när jag såg reklamen. Haha...:)//Johanna

    SvaraRadera
  14. Reagerade också över den reklamen, den är ju skrattretande! "Mysig stund" jojo, jag har aldrig och kommer aldrig (fast nu är det i och för sig över för vår del) se det som en "mysig stund". Vari ligger det mysiga liksom?

    SvaraRadera
  15. ""4500 magiska stunder" - Skjut mig. Det tar aldrig slut."
    Ja, fy fan, det tar verkligen aldrig slut! Jäkla reklam, inte ett ord om bråk och sparkande ben. Skrik och tårar... skitmysigt.

    SvaraRadera
  16. Jag tröstar inte med att säga att mina barn inte var så där. Visst kunde dom trilskas vid blöjbyte men oftast ville dom bli rena, ialla fall när dom blev lite större. Det vi gjorde med vår grabb var att när han var över året så fick han stå upp när vi bytte blöja. Han/ vi lyfte ett ben i taget medan han stod och lutade sig mot t ex toastolen eller annat lämpligt. Men då var det aldrig upp till nacken längre utan det höll sig i blöjan. Var det för kletigt så var det in i duschen.
    Kanske be dagis initiera pott träning ;-)
    /Helena

    SvaraRadera
  17. Jag skrattar ihjäl mig. Min sistfödde är alltid (jag menar alltid, inga undantag) reklamglad vid blöjbyten (han är dock bara fem månader ännu så det kanske är naivt att tro att det ska hålla i sig) men min förstfödde har i perioder krävt minst tre vuxna vid blöjbyten (en för blöjbyte, en för att hålla, en för underhållning) Kan vi sponsras månntro av Libero???

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!