tisdag 4 juni 2013

Kossehat, Lyftkranar & Förberedelser!

Tre rundor med Mamma Mu och & Kråkan med start lite efter klockan fem i morse och jag är beredd att säga att JAG HATAR MAMMA MU! Snälla Elton, kan vi inte se lite Bullerbyn istället? Eller Pippi? Eller...I drömmarnas Trädgård? Ni fattar va? Så illa är det nu att till och med Makka Pakka och Upsu Daisy känns som ett lyft. Alice skäller på mig och säger "Mamma, Elton ÄLSKAR ju Mamma Mu och vill se det hela tiden så då måste han få göra det!!" 


Idag är dagis stängt och jag försöker att inte tänka på hur stressad jag är. MASSOR med jobb ligger och väntar, Freddy har åkt till Norge och två barn står här och stampar och vill underhållas. Det positiva med att gå upp tidigt är dock att jag redan hunnit renbädda alla sängar, tvättat två maskiner, tömt diskmaskinen (<--hushållets i särklass tråkigaste uppgift efter soputgång!) och sorterat fyra bananlådor med barnkläder. Det får bli en slappedag idag. Tanken är att poolen ska fram men jag misstänker att det är en dålig idé när inte Freddy är hemma och kan rädda upp mina psykbryt. Det kan sluta med ett besök till tippen.

Vi har letat efter en lekstuga ett bra tag och igår fick jag napp på ett litet renoveringsobjekt. Freddy ser dock inte charmen i allt arbete som väntar och orkar därför inte riktigt engagera sig i detta. Jag ser dock bara lösningar här, haha. Så idag ska jag försöka komma på hur jag ska få hem den. Någon som har en stor lastbil/lyftkran/är omänskligt stark? ;)

Förberedelser inför 2-årsdagen pågår här. Förhoppningsvis kommer Eltons paket med en lastbil idag, Alice ska iväg och köpa egna presenter, vi ska skicka med glass och melon till dagis imorgon, på fredag är det födelsedag och på söndag är det kalas. Kanske dags att få iväg de där inbjudningarna nu, haha. 

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. wuuuu huuuu - så travlt du har :D

    Ha en fantastisk vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha! MammaMu som är så bra ;-) !!

    SvaraRadera
  3. Jag har héller aldrig riktigt förstått charmen med MammaMu, eller Findus och Pettson héller för den denle, eller drömmarnas trädgård elller....
    Just un är det Peppa Pig här för hela slanten och NEJ, jag fattar väl inte riktigt charmen med den héller ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle vilja hänga med på veckans utmaning:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/june/real-life-lycka-2.html

    SvaraRadera
  4. Mamma muu var ett bra tag sen. Fånig bok. Vad hände med Totte?Totte bakar, kanske.... :).Magdalena

    SvaraRadera
  5. Jag har inte introducerat Nino för mama mu.....elakt eller själviskt? Vem vet?

    SvaraRadera
  6. vi har både en lastbil och en kran att lyfta upp lekstugan med- men vi bor i borlänge och det blir nog en aning långt att säga till chefen "vi lånar bilen en sväng, om si så där 100 mil tur ochretur" =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!