onsdag 26 juni 2013

Akrobatiska övningar, Bajsdoft & Ösregn!

Det här med att ligga 4 personer i samma säng...låter betydligt roligare än vad det är. Det är varmt, svettigt och man får ont i ryggen av alla akrobatiska övningar. Man vet inte riktigt hur man ska bete sig för att det ska vara skönt för alla samtidigt och hur man än vänder och vrider sig har man arslet mot någon. Inte. Alls. Porrigt. 

Det är bara en myt det där..."Ju fler i sängen desto roligare" - my ass! Inatt vaknade jag med ett finger i näsan och det var inte mitt eget. Fatta?! Vad hände med mitt liv? Vad hände med vårt sexliv? Är det på den nivån vi är nu..? Fingrar i näsan och en svag bajsdoft i sovrummet? Jag tar juniorsängen i garaget och flyttar ut i lekstugan!


Idag hade vi planerat att ta med oss alla kusinerna och åka till kossorna och sedan påbörja renoveringen av lekstugan. Men nu öser regnet ner så vi får improvisera. Vad hittar man på med 5 barn 2-11 år...i ösregn? Och ja, jag vägrar Busfabriken! Jag dör hellre. 

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Jadu, den frågan ställer jag mig dagligen! Vad hittar man på med 4 barn 3-13 år i dåligt väder...10 v dessutom ;) Måtte det bli en riktig kanomsommar så vi kan hänga på beachen :)

    SvaraRadera
  2. Bowling? Kanske inte för 2-åringen, men från 5 år och uppåt borde det funka med lättare klot och något som hindrar att klotet hamnar i rännan.

    SvaraRadera
  3. Ritar, pysslar och spelar spel. :)

    SvaraRadera
  4. Vattenlek utomhus! Spadar, hinkar, skedar, bakpenslar, decilitermått...

    /från en mamma som också längtar efter att sova med sin man och inte bara med barnfötter i ansiktet

    SvaraRadera
  5. "Är det på den nivån vi är nu..? Fingrar i näsan och en svag bajsdoft i sovrummet?" HAHAHAHA, vi är också där och folk undrar varför det inte blir syskon?! HAHAHA

    SvaraRadera
  6. Busfabriken är det något slags Lekland för barn? I Stockholm finns ett antal Lekland. Efter första besöket på ett sådant föll det sig naturligt att kalla det "Helvetet på jorden".
    Nästa gång var öronproppar givna. Först gapar ungarna på dagis, förskolan sedan följt av fritids och senare rockkonserter mm skrän. Vi kommer snart att få en generation döva. Bäst att lära sig teckenspråk så att man kan göra sig förstådd framöver.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!