onsdag 12 juni 2013

Instagram, Trädgårdsskryt & Mammakläder

Dessa eviga blomsterarrangemang och fina planteringar... Instagram och dess användare har tagit en liten paus ifrån skyltandet av 3-rättersmiddagar och nybakade kakor. Nu är det två nya trender. En bild på "dagens temperatur" och bilder på blommor. Somriga arrangemang i gamla lådor á la shabby chic, välplanerade trädgårdar med perfekt klippta kanter och blommor i regnbågens alla färger planterade i alfabetisk ordning. Men vafan - JAG har också planterat! Kanske inte vattnat så bra...men planterat har jag:



Jag får frågan lite då och då om var man kan hitta fina mammakläder om man har lite mer former. Jag tyckte att det var ganska svårt. Gekås har en del men kanske inget jätteroligt utbud. H&M har en del fint men är små i storlekarna. Jag fyndade lite byxor och jeans på Tradera när jag väntade Alice. För den som gillar att nätshoppa (<--jag!) finns det en väldig massa fina kläder online på Zalando.se. Jag fick tips om dem och hittade en hel del fina mammakläder. Jag köpte en superfin klänning där för några veckor sedan som jag ska ha på en 30-årsfest snart. Och nej, jag är inte gravid. Bara lite tjock, haha. Så länge det inte står BEBIS på magen funkar mammakläderna utmärkt! Det tog mig nästan två år att slänga de där underbart sköna mammatrosorna som går ända upp till hakan, haha. De fungerade skitbra - både som ett bekvämt plagg och som preventivmedel! ;)

Har ni fler tips på var man hittar bra mammakläder i större storlekar?

NU ska jag ta tag i min bok!

over and out.

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Måste rekommendera www.glammom.se Kanonbra sida, perfekt för oss som kräver lite mer än B-kupa på vår amnings BH. Kanon service!!

    SvaraRadera
  2. Gudrun Sjödéns kläder är härligt färgglada lösa plagg som man kan ha vare sig man är gravid eller ej. Jag använde mina vanliga gudrunplagg under hela graviditeten (och jag var riktigt stor) och det var de bästa! Amningsplagg däremot hade jag svårare att hitta några bra som var snygga och inte satt som ett korvskinn.

    SvaraRadera
  3. Mina gravid jeans är mina bästa jeans EVER och jag är inte héller gravis. När man väl lagt en förmöghenehet på gravid-jeans så vill jag ju få valuta för pengarna. och inget sitter åt så skönt ommagen och håller in på rätta ställena som gravidjeans.

    Annars så skickade vi graviskläderna här mellan oss väninnor. Alltid var det någon som var gravid.
    Fast inte un.
    Un är den epoken förbi ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Hejja dig! Skriv på nu så man får läsa :)

    Skriv en sådan bok som Malin Wollin - Fotbollsfrun "Malin från Skaftnäs". Med bara dina bästa inlägg typ... Lekande lätt att får den boken klar. Eller tja, kanske inte. Du har så många bra och roliga inlägg!

    Tar du med den om Ullred kan jag nästan slå vad om att herr VD ger dig en helt egen hylla...

    SvaraRadera
  5. Anna den-där-norgeboende-saken Johnsen12 juni 2013 kl. 17:35

    Jag säljer finfina amnings-BHar, helt upp i J-cup! Och mig vetandes, finns vi i Sverige med ;)

    SvaraRadera
  6. Mamalicious kläder har passat mig! Och pops jeans 44-46. Men jag kunde ha en del vanliga kläder. Äntligen kunde jag använda vanliga toppar och jeans när magen va fin!Värre va det vid amningen. Sladdrig mage och bebis som ska komma åt utan att visa hela småland min inte smala mage eller boobisarna...

    SvaraRadera
  7. Att bero på bilder på blommor/trädgårdsprakt: jag körde med trimmer i min rabatt igår... så fint har vi hemma hos oss :) och jag har flera olika grästuvor på över metern på några ställen, det ser ju lika fint ut som vilket konstgräs som helst.

    Jag är höggravid nu men saknar nåt ställe att handla mammakläder på där man kan prova. Det mesta jag använder är från HM samt en del me&i-klänningar som funkar till gravida. Och jag har kvar lite mammakläder från POP när de sålde samt ärvda kläder från andra kedjor. Sen Gekås såklart...

    SvaraRadera
  8. Haha... Underbar balkonglåda!! Ser ut som våran utepotta gjorde tills i helgen, då tog jag bort den där förtorkade stendöa har vart "växten". Vi funderar allvarligt på plastvarianten, men dom verkar inte finnas i häng-variant, så just nu e de bara en potta jord... o jag misstänker att de kommer att förbli så hela sommaren...
    Har inte läst nåt på länge (började bara på "nyanser av honom") men kommer absolut att vilja läsa din bok :) Ha de super!!

    SvaraRadera
  9. Glammom. Så otroligt fin service och lyxiga kläder som gör att man känner sig lite fräschare både under graviditet och amning. Jg fick en bit choklad och en handskriven lapp med min beställning. Det gjorde min dag.

    /Linda

    SvaraRadera
  10. Jag köpte kläder på lindex/kappahl - lite mer rymd i dem än i de vanliga hm kläderna.. :-))

    SvaraRadera
  11. Jag handlade på kappahl o lindex o på hm's big-avd istället för på mamma avd - funkade jättebra :-)

    SvaraRadera
  12. Välkommen till min trädgård, har inet varit hemma på 14 dagar och det är kaso. Om man tänker på att vi inte varit hemma så ska du se inomhus, hur kan de bli stökigt när man inet ens är hemma, märkliga hustomtar...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!