söndag 23 juni 2013

Midsommar, Tivolitjafs & Nytt liv?

Vi överlevde Midsommarhelgen med åtta (!) nattgäster och förutom en punkterad luftbädd, ett par skrubbade knän, en massa sten i gräsmattan och tre kilo plus på vågen så gick det riktigt bra! Den nya lekstugan har räddat upp en hel del i regnet och trots Freddys misstänksamhet mot mitt lilla "Kan-Ernst-så-kan-fan-jag-med-projekt" är han nu nöjd med köpet. Imorgon ska vi åka och köpa en ny trappa så att Elton slipper kasta sig ut genom ytterdörren varje gång bara...

I vanlig ordning firade vi Midsommar med Jim, Muzna och deras (numera) 4 barn. Vi rökte lax, åt en jäkla massa jordgubbar, chips och lärde Elton en massa nya snapsvisor. Han kommer numera alltid avsluta "Små Grodorna" med SKÅÅÅÅL! Tur det är långt sommarlov! Tivolit här i Mellbystrand blev som vanligt asadyrt...och vi har redan nu berättat för barnen att det tyvärr inte ska vara något Tivoli i Mellbystrand nästa år, haha.


Och ja, jag ska göra mitt yttersta för att bojkotta det här tivolit framöver i alla fall med tanke på rötäggen som arbetade där. De tyckte först att jag skulle skicka upp Elton ENSAM i en karusell med flygplan som lyfter 2,5 meter ifrån marken - utan bälte. Sara erbjöd sig att åka med men "No, Bebis åka själv!!" Eeeh? Eller hur?! När jag och tjejerna sedan gick för att välja en annan karusell stängde de repet mitt framför ögonen på dem fast karusellen var tom. Han pekade argt på klockan och körde karusellen tom istället... Hallå?! Två små besvikna femåringar med biljetter för SJU guldpengar!? Tivolit ska vara en ROLIG tillställning och de som arbetar där ska inte skrämma barnen, eller?

Vid ett tredje och sista försök stod Alice och kompisen och väntade på att få åka först i ett mesigt litet tåg istället. När det stannade kom karusellskötaren och ryckte tag i Mira och nästan kastade in henne i första vagnen tillsammans med en kille som redan satt där och tydligen skulle fortsätta åka. Alice stod ensam kvar och Mira blev såklart rädd. Jag gick fram och sa att tjejerna skulle åka tillsammans och han skakade argt på huvudet och tryckte in en ledsen Alice i en annan vagn. HÄR försvann mitt överseende med bristen på förståelse för det svenska språket och jag använde en fras som fungerar worldwide - IDIOT! Jag fick ut Mira ur sin vagn och fick in henne till Alice. Vi köpte biljetter för nästan 500 spänn och möttes bara utav idioti. Ett "Skit på er" hänger i luften här...men jag tänker vara mogen och maila ansvarig och klaga istället. För sån é jag! ;)

 Men vem kan vara sur när man hittat "Skrattappen"?! Nästan det roligaste som finns just nu.

Ikväll har vi varit ute och pallat fläderblommor i Skummeslövsstrand och nu står det två 10-litershinkar i köket som väntar på att få bli bästa vän med mig och en flaska Gin om en vecka! Iskall flädersaft & Gin - Hallefuckinglujah! 

Nu ska vi kolla på Röjar-Ralf och fortsätta äta chips. Imorgon ska jag börja ett nytt liv...igen. 

over and out.

//Meekatt...





8 kommentarer :

  1. Vad trist att ni fick så tråkiga upplevelser på tivolit! Jag var också där, jag såg er faktiskt. Kände först igen Alice, och sen såg jag dig. :-) Jag hade lite positivare upplevelser av personalen. Jag ville åka tillsammans med min son i bergodalbanan, och de tog bara betalt för EN åkning. Likadant gjorde de i radiobilarna, för där kunde han ju inte åka själv. Bra eftersom det ju var rätt dyra biljetter för ett sånt tivoli. Dessutom tyckte jag att åkningarna varade ovanligt länge, så man fick verkligen valuta för pengarna.

    SvaraRadera
  2. KLart som fan att du ska klaga, speciellt eftersom Mira drabbats!!

    SvaraRadera
  3. Vad trist med så dåligt bemötande. Fas jag tycker alla de där (eller om de är från samma) tivolin som kommer tillfälligt några dagar verkar vara väldigt otrevliga. Har oftast dåliga erfarenheter av dessa och har bojkottat de flesta senaste åren. Köper som högst en sockervadd för vi brukar gå runt och titta iaf. Barnen tar det bra och tjatar inte de vet att de får åka under semestern sen istället på en riktig nöjespark.

    SvaraRadera
  4. Trist med tivolit! :-(
    Men vad har du för recept på flädern? Ska göra för första gången i år..:-)

    SvaraRadera
  5. Ja det där med runtflängande tivoli känner man igen :(
    Däremot fläder..har jag tänkt pyssla med några år...men vet inte vart jag ska få tag på det, men allt löser sig. Imorrn hoppas jag börja mitt nya liv...för 309:e gången, minst ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi går inte på sådana resa runt tivoli längre. Rosiga karuseller och otrevligt folk vill jag inte umgås med frivilligt.
    Ja flädersafts receptet få du skriva ut för jag vill också njuta av en god drink ;-)
    Och du är du sponsrad av gekås hahaha jag hoppade in i deras blogg precis efter jag läst din och de hade satt upp tips på luftmadrasser. Men de kanske läser din :-)

    http://www.gekas.se/blogg

    SvaraRadera
  7. Men oj, vad var det för människor som jobbade där! Blä på dom!

    SvaraRadera
  8. Antar nästan att det var Axels tivoli? Har jobbat där, inte kul! Vidriga människor som jobbar OCH är ansvariga där. Så efter att jag slutade jobba på axels tivoli bojkottar vi dom totalt, trots att min dotter blir lika ledsen varje gång. Vi åker till Gröna Lund istället, bättre och SÄKRARE framför allt

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!