lördag 29 juni 2013

Alice gästbloggar, Mamma gnäller & Maffian skäller!

En hel vecka bara flög förbi. Min moster Marie och mina kusiner Saga, Matilda och Isabelle har varit här sen i måndags och detta har utan tvekan varit årets bästa vecka! Lycka med tre kusiner som vill leka HELA tiden, älskar att bada och som sover över och ligger och fnittrar halva natten. Fast det är asakallt i poolen så vill alla bada hela tiden! Och när jag fiser så skrattar alla jättemycket. Hur bra är inte det?! Mamma gav mig onda ögat idag efter att jag släppt en lyckofis och hon sa att det är äckligt att fisa sådär men:



Idag fick jag följa med Marie och kusinerna på en utflykt och vi åkte till Boarp. Jag fick 50 kronor med mig av mamma som skulle räcka till glass och något annat litet. Fatta vad mycket det räckte till!? Jag köpte en påse glaskulor som jag önskat mig jättelänge, en miniräknare som kan vara asabra att ha nu när jag ska börja skolan och kanske behöver fuska, ett kärlekskort till min kärlek Benjamin i Åstorp och SLAJM! Slajm kan man ALDRIG få för mycket av!! Mamma höll inte med och har gömt burken. Jag såg dock att hon ställde den högst upp i min hylla! Looohooseeheer!

Jag förstår inte varför mamma ska stoppa allt roligt jämt! Vi fick inte hoppa ifrån stegen på poolen för att vi kunde skada oss eller locka Elton att göra likadant. Vi fick inte hämta vatten och ha i mitt rum och göra experiment med. När vi hade pimpat köksredskapen med snyggt nagellack blev hon skitsur och när vi fixat så att toalettlocket blev batikfärgat höll hon på att svimma. Allvarligt? ÅH vad tråkigt att bli vuxen om man ska bli sur för allt sånt!? Vi gör ju FINT! Har du aldrig hört låten "Jag ska måla hela världen lilla mamma"?! Det är ju DET vi gör!! Sluta tjata heja tiden bajsmamma!




Imorgon ska vi till "måffer" (<-- morfar om ni inte fattar) och Agge ska följa med. Vi passade en hund i en vecka...och nu är mamma typ kär i den så hon vägrar lämna tillbaka honom. Jaja, hon är glad och så länge jag slipper plocka bajs med händerna så är jag glad. Förstår inte varför han inte lärt sig att skita direkt i påsen istället - det hade ju sparat en massa äckligheter!

Nu ska jag krypa ner mellan två utav kusinerna. Mamma har lovar att fortsätta på sin godnattsaga som hon berättade häromdagen. Den handlade om en familj i Malmö (Tom, Gunnel, Adolf & Frida) som hade en hund som hette Baltazar. Den hade ett asatråkigt liv och stack till Malmöfestivalen och åkte karusell men spydde en massa för det snurrade så. Då snodde han en läsk...som råkade vara en öl...och då blev han snurrig och ville hem. Men bussen stannade inte så att han kunde åka med så han kastade sig framför bussen istället. Då bröt han benet. När han fått gips och skulle kissa blev det asaäckligt för det ena bakbenet var gipsat och stod redan rakt ut...och när han lyfte på det andra stod han ju på händerna. Då kissade han sig själv rakt i ansiktet. Örk!? Mamma berättade den på sin allra bredaste skånska och vi skrattade alla så att vi fes. Hon är inte klok min mamma. Hunden svor dessutom en massa hela tiden. Vi har lovat att aldrig berätta om den för någon för då kommer Mammamaffian och skäller på mamma.

över och ute. 

//Alice-Kravallis...

HÄR
hittar ni ett annat gästinlägg jag gjort! "Alice gästbloggar ifrån dagis"

2 kommentarer :

  1. Haha!
    Låter som du har det asagött på sommarlovet Alice!

    SvaraRadera
  2. Haha, det var den bästa saga jag hört någon gång!!! När ni kommer och hälsar på så vill jag att du berättar massa hemlisar om mamma som jag kan överraska henne med på min blogg sedan.
    Det låter väl kul? Om du berättar riktigt smaskiga hemlisar så lovar jag att lacka dina naglar med rosa blommor <3

    Du är min idol Alice!! Love you <3

    Kramar i massor och en stor fis!
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!