fredag 21 januari 2011

Vilsestig, Nakenfis & Exorcism!

Ja, då var snart veckan och fredagen över och här i soffan ligger en utslagen liten tös och snarkar högt. Tack Fia och Rasmus för en jättemysig dag! Jag har ALDRIG träffat en klantigare grabb - men charmen överväger så det kommer nog gå bra för honom i alla fall! (haha)



Tänk - återigen en "välplanerad" utflykt som slutar med "HUR MYSIGT VAR DET HÄR EGENTLIGEN?!" Alice och Rasmus hade sin första date idag och inledningen var väl ganska blyg och lugn...men det urartade till en "KOLLA!! Jag är en Nakenfis"-kväll helt utan hämningar. Man blir ju stolt i sitt Mamma-hjärta när man hör hur ens lilla tös stänger in en rädd liten grabb i "fängelse-tältet", kastar ut sina byxor och viskar "Vad är det DÄR för strumpor du har?" Var får hon allt ifrån? ;)

Daten inleddes med en runda på den berömda "Vilsestigen". Halvvägs på stigen finns en jättehög kulle där SJÄLVKLART Alice skulle ta sig upp. Jag och Fia klättrade halvvägs upp på den isiga kullen med våra smidiga kroppar...men insåg hur farligt det var (och hur kul det såg ut) och bestämde oss för att ta oss ner igen. Ungen kommer väl ner?! Och ja...till slut tog hon sig ner ifrån dödskullen...oskadd.

Efter att Rasmus hade trillat...sådär en FEMTIO gånger (hahaha) var det fikadags! Och precis som alla andra "superföräldrar" hade vi med oss färdigbredda smörgåsar, bananer och varm soppa på vår lilla vinterutflykt.  Eller nej...vi körde såklart med 100 sorters "köbekagor", Kanelbullar, varm Oboy och Mer! TUR att inte supergrannarna tittade fram med sin ekologiska matsäck! minuter in i fikan hällde jag såklart ut Oboy över hela duken som frös fast(!) i bordet, Alice åt upp alla Ballerinakex och Rasmus sprang mest runt och trillade. Jag och Fia satt och vaktade kakorna och upprepade orden "VILL DU INTE HA DINA VANTAR?" var tredje minut... Ja, en lyckad utflykt!

Ikväll har vi kollat på första delen av Let's Dance, visat upp våra kroppar för varandra och kallat varandra för Bajskorv...en helt vanlig kväll hos familjen Birgersson! Vid halv nio fick Alice ett "Exorcisten-utbrott" efter att Fia skrämt upp oss med mask-i-magen-hot...men hon somnade precis innan huvudet skulle börja spinna runt. Jäkla tur det, men vill ju inte göra dåligt intryck på första daten!?



Jag är lite besviken på Rybak ikväll. Vad var det för kyligt jävla svar på frågan "Hur är relationen mellan dig och Malin?" Ja, jag ringer då INTE honom ikväll!!

Nej, nu ska jag lura in Freddy i sovrummet och se om han har förlåtit mig för "Sparvöga"-inlägget!
Kan till och med skippa Idominsalvan ikväll! ;)

over and out.

//Meekatt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!