lördag 29 januari 2011

Fredag, Kärringar & Google!

Bra kämpat idag Sverige! Hade ni bara inte släppt in det sista målet hade jag älskat er...men nej...ni skulle tvunget fördröja mitt datorköp!

Jaja, då var Let´s Dance slut för ikväll och så även Anders Bagge's Boot Camp - och ja, det var väl rättvist? Han var ju ingen Ballerina direkt. Men allvarligt...Ranelid?! Jag fattar inte..!

Alice har varit ledig idag (vilket jag ångrar djupt såhär i efterhand). Hon var lite febrig och hängig så jag väntade mig en lugn dag....och fy fan vad fel jag fick! Stackars Pontus och världens vackraste Helen som varit här hela kvällen...de kommer antagligen ALDRIG vilja skaffa barn! ;)
Efter en timmes "röj" på lekplatsen idag skulle vi köra inom ICA MAXI och hämta ett paket och köpa "korv med bröd utan korv". När jag skulle svänga in i parkeringsrutan backade en 120-årig tant ut sin röda lilla fula Fiat utan att kolla i backspegeln och det var ett halvt könshår mellan den fula röda bilen och mitt fina biega Kinderägg!! "JÄVLA KÄRING" sa jag högt för mig själv och parkerade. Tanten bredvid körde in i rutan igen. (Hon var tydligen en sån som måste "jucka" sig in i rutan, suck!) När Alice kommit ut ur bilen tog hon mig i handen och vände sig om till tanten och sa "Mamma sa LÄLVA SÄÄRING!" (skjut mig!) Jag nästan joggade in på Maxi och vågade inte vända mig om. Hon kunde ju varit en sån aggressiv snabb tant med käpp?! Återigen...jag älskar Alice...men ibland...sitter det bara liiite längre in! (Och ja Freddy, jag VET att jag måste sluta säga fula saker...men sån é ju jag!)


Inga nyheter idag - händer bara en massa skit i alla fall, haha.

Men lite rolig uppdatering:

Det senaste dygnet har jag haft 426 läsare på bloggen - yeyh! Förutom att folk hittar in via facebook, bloglovin och genom att faktiskt skriva in www.meekatt.com - så trillar en del in via sökningar på google. Senaste sökningarna:

"Smälla ballong" (Igen?? haha)
"Ballonger" (det var väl fan - samlas inte hos mig!!) 
"Jimmie Åkesson" (yeyh - bring it on!)
"Malin Birgersson blogg" (lite kul)
"Koägg" (bright light!)
"Jan Scherman + porr" (usch...)
"Malin Birgersson + Naken" (hahaha - NEEEEEJ!?) Jag vill ju inte ens se mig själv naken!! Jag var ju tvungen att kasta mig ut på google och söka själv - men det var lugnt!! Vi kan andas ut tillsammans! hahaha


Fest imorgon - "Gudfadern" ska firas och äntligen ska Alice och jag få nytta av våra Let's Dance-moves! Håll tummarna för att jag vaknar med bröst i människo-storlek imorgon! Mina gravidsvullna badbomber kan ju skrämma slag på folk!!

Tack Pontus och Helen för en mysig dag! Och förlåt...för att jag är så "brutal"? Eller vad var det hon kallade mig...? (Jaja, sån é jag!) 

//Meekatt.





4 kommentarer :

  1. Lysande skrivet!
    Du e bäst..njaa näst efter
    mig såklart....:-)
    Ses // F

    SvaraRadera
  2. Haha, jucka sig in i en parkeringsruta - det ska jag också börja göra med min krockade Volvo! Du är rolig gumman, vet inte om jag ska vara stolt eller skämmas för att vara din storasyster?! Jag väljer stolt, har ju lärt dig allt jag kan! Eller är det tvärtom...hmmmm ♥

    SvaraRadera
  3. Du är underbar Malin! hahahaha

    SvaraRadera
  4. Underbara inlägg/bloggande:)
    Brutal på ett bra och roligt sätt;)Du säger det alla andra tänker:) Fortsätt med det. "Våga va Brutal:)"
    Tack för igår vi hade jättetrevligt...

    Vi kommer skaffa barn någongång i framtiden...

    Ha en trevlig dag på kalaset idag:)

    Många kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!