söndag 16 januari 2011

Städning, Paraply och SOLSIDAN!

Vaknade vid tio idag, åt två skittråkiga mackor med mjukost och gjorde mig redo för några timmars städning i butiken. Strax innan Edyta skulle komma och hämta mig upptäckte jag att det regnade - INOMHUS!! Skjut mig! Det här huset är verkligen byggt av en idiot! Freddy var JÄTTEARG och skrek och svor uppe på vinden, jag försökte parera alla jävla plastskålar och handdukar i hallen och Alice sprang runt - lyckligare än någonsin- och skrek "JIPPIE!!! PALAPLY MAMMA  -  HÄMTA PALAPLY MAMMA!!!

Efter en stund konstaterade Freddy återigen att han som sålde huset till oss - samt besiktningsmannen (som vi betalade TOLV TUSEN KRONOR till) - båda är idioter och ja...vad f-n hjälper det? Tydligen har man "glömt" att slutföra lite arbete när man plockade bort den öppna spisen/skorstenen på vårt hus och ja...man glömde visst att informera oss om det också. Så nu får vi antingen gå runt här hemma med paraply (vilket Alice iofs skulle tycka var toppen) - eller så får vi rycka bort innertaket, dra bort en massa gamla rör på vinden, torka upp, isolera om och sätta en avfuktare samt lite nya ventiler. Sen lite nytt golv, en innervägg och nya tapeter....TACK!


Jag kom iväg till slut och nu är Edytas butik (Mellbys framtida bordell?) skinande ren! Imorgon är det visning så nu håller jag EN tumme för att det ska gå jättebra - och den andra tummen för att det ska va en het miljonär som vill driva butiken och att Edyta ska ingå i köpet! Ingen sommar här utan Edyta...

Blir inga nyheter idag - ska ladda för säsongstart av SOLSIDAN! Yeyh - äntligen!!

Har precis varit och hämtat mat ifrån Mc Donalds - och tillsammans med kvällens Solsidan-Kanelbullar och Geisha tror jag visst att vi fått med HELA kostcirkeln! Men precis när jag svängde in på uppfarten med mina "snuskpåsar" uppenbarande sig självaste "SUPERPAPPAN" (= vår perfekta granne) i backspegeln. Så jävla typiskt! Här försökte man smyga hem lite fuskmiddag..."Birgersson-style". Men då måste SJÄLVKLART "Husmans-kungen" komma rännandes och visa sitt ekologiska nylle! Ja, jag satt ju självklart kvar i bilen tills "kusten var klar" innan  jag graciöst balanserade min smidiga kropp över isbanan och in på säker mark! Idag fick man en fläkt(?) formad som en cp-skadad tupp med i sitt Happy Meal! Han som uppfann den...måste extraknäcka som besiktningsman!?

30 minuter kvar - Nu ska jag gömma Mc Donaldspåsarna UNDERST i soptunnan (ifall grannarna kollar igenom den inatt), duscha och hoppa i min helkroppspyjamas i Velour! Ska inte dricka en droppe till idag - upptäckte nämnligen när jag skulle sätta mig på toaletten sist att jag INTE KAN SITTA! Ännu ett tecken på att min kropp ska till gymmet imorgon. Några timmars städning (varav ett par minuter sittandes på huk) har stelfixerat hela min gravida och osmidiga kropp så nu får jag STÅ OCH KISSA! Och det är förbud mot det här hemma!




Börjar närma mig 1 000 klick på bloggen - Tack alla flitiga läsare!

//Meekatt.

2 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHA - Bara älskar dig! ALLA ger vi våra barn Mc Donaldsmat i smyg! :)
    Kram Jenny!

    SvaraRadera
  2. I särklass den roligaste bloggen jag läst på länge! Tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!