söndag 23 januari 2011

Ballongfetischism och Korvbröd!

NEEEJ! Man KAN inte ta MER betalt för mindre! Det går inte! Och jag kommer ställa till en scen VARJE gång jag är på IKEA bara för detta - för sån è jag! Ha!

Allvarligt...detta var andra gången jag hamnade i den här idiotiska diskussionen och jag blir upprörd - på riktigt! Inte för att det är en stor grej...men en JÄVLIGT dum grej! Nu vill jag ha lite medhåll här kära läsare! *skratt*

På vägen ut ifrån IKEA idag ville Alice ha ett korvbröd och en dricka. Hon älskar korvbröd men vill inte ha korv...och hon kan inte va det enda barnet i världen som bara vill ha ett korvbröd?! På MAXI går hon själv och köper "en korv med bröd utan korv" och det är aldrig några problem.
På IKEA har de färdiga menyer...där man kan köpa Korv m. bröd + en dricka för 10 kr - toppen! MEN när man kommer fram till kassan och ska beställa och säger "Vi vill ha en meny 1 - men vill inte ha korven, bara brödet"  - DÅ blir det problem i hjärnan på "tjejen med bröna" som jag väljer att kalla Idioten:

Idioten: "Det blir 12 kronor"
Jag: "Jag ville ha en meny 1 - den kostar 10 kronor."
Idioten: "Men du ville inte ha korven. Då blir det en dricka för 8 kr och ett bröd för 4 kr".
Jag: "Men allvarligt? Jag betalar gärna 10 kronor för menyn, men låt bara bli att ge oss korven. Känns ju dumt att ta den fär att kasta den?"
Idioten: "Det går inte, vill du inte ha korven blir det ingen meny. Och då blir det 12 kronor!"
Jag: *fortfarande inte gett upp* "Men det kan ju inte kosta mer om jag vill ha mindre?"
Idioten: "Du får gärna köpa menyn för en tia, men vill du inte ha korven blir det ingen meny!"
Jag: "Ge mig hela menyn då så KASTAR jag korven då!"

Allvarligt!?!? Är inte detta dumt??! Jag VET att det handlar om TVÅ kronor och att det redan är billigt men hallå!? Jag blir upprörd - i korvkön på IKEA! Och ja, alla får titta bäst de vill, hahaha. Jag tycker det är dumt att ta emot något man inte vill ha - bara för att kasta det! Jag är inget helgon (jag källsorterar som en sopa) - men det får ju finnas gränser på slöseri?! Och detta var andra gången detta händer mig så det är antingen en "grej" de kör med eller är det mig de inte tycker om!

I övrigt älskar ju jag IKEA och har bara en massa bra minnen därifrån ;)



Igår var Pontus här och ja, han hade verkligen tänkt om när det gällde klädstilen, haha. Vi käkade, kollade på Hipp Hipp och sen såg vi Saw VII igen! Och ja, den var lika rå igår som sist! INGEN film man vill äta till...eller jo...godis går ju bra förstås...och ostbågar...och vindruvor - men inget annat!

Vi hittade en ny kanal på TV:n igår - TLC - och där gick det ett skumt program som vi självklart fastnade för - "Strange Sex". Jag är fortfarande lite förvånad över att jag fortfarande kan bli förvånad! Det handlade om en kille som hette Chris som varit rädd för ballonger under hela sin barndom. Och ja - ballonger är läskiga tycker jag med. Jag HATAR att blåsa ballonger och jag blir livrädd när det smäller mitt i ett "blowjob"! Men för den här grabben övergick den skräcken i sexuell njutning i 15-årsåldern och numera är han en "Ballong-fetischist"!? Han går igång...på ballonger?! Ja, tydligen är detta ett känt fenomen och det finns ca 250 000 -500 000 ballongfetischister världen över - och dessa kallar sig "Looners".  Det är ju SKÖNT att det finns någon/något för alla och detta skadar ju naturligtvis ingen - men jag har lite svårt att ta en grabb på allvar som blåser ballonger och drar i snabeln samtidigt...?



Nej, nu ska jag försöka släppa "korvbröds-bråket" och  packa upp alla fynd ifrån IKEA!
Återkommer med nyheterna ikväll!

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. Haha, det var det snålaste av IKEA! BRA att du blev upprörd och förde kampen för alla oss småbarnsföräldrar! ;D

    SvaraRadera
  2. Bra att du står på dig! Sjukt, helt sjukt! Undra om man får meny 1 för 5kr om man vill ha två korvar....? Nä, skojar bara.... Men ibland tror man folk skojar med en... Inte lika kul när man ser att de verkligen menar det...

    Ballonger! Ja ja... Det finns folk av alla dess slag... Ska undvika mannen som står och säljer flera hundra uppblåsta ballonger.... Eller ge honom en handcreme... Det kan nog behövas... ;)

    /Tessan

    SvaraRadera
  3. *asg* Upp till kamp för korvmenyerna på Ikea! Underbart! Och ja, jag är helt på din linje. Mindre kan inte kosta mer!!

    En "Looner" var nytt för mig. Förklarar ju yrket clown, hehe.

    Blogga på! Dagens höjdpunkt! ;-)

    SvaraRadera
  4. Sarah L: Haha, allt för småbarnsföräldrarna!! ;)

    TessanB: Skulle frågat vad det kostar med 2 korvar! *skratt* Ska göra det nästa gång!
    Ja, mer handcréme åt clownerna! ;)DET kan de uppenbarligen behöva!

    Andreas_Milo: Skönt att man har stöd! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!