söndag 24 september 2023

Barndomsdrömmen, Premiär & Grymma tjejer!!

Äntligen var det söndag och en BRA sådan som jag längtat till! Det var nämligen historisk PREMIÄR för Rögles DAMLAG och vi var såklart på plats tillsammans med nästan 4000 glada grönvita supportrar. Mitt i klacken såklart och Jesper blev därav av med sin hockey-oskuld, haha. Det var ju på tiden!? 50 år utan en hockeymatch - skandal! 

Jag lyckades tjata till mig ett litet besök på Hembygdsparken innan matchen. Elton var där med klassen förra veckan och han berättade att de sålde små getkillingar och det har ju liksom alltid varit min stora dröm - att ha en egen get! Ja, jag vet...det är konstigt, haha. Men jag vet inte hur många gånger jag TVINGAT barnen att åka till Hembygdsparken och Lögnäs gård...bara för att jag ville klappa getter. Nu går det inte att övertala ungarna länge så nu får Jesper offra sig. 

Hade det inte varit JÄTTEKUL och MYSIGT att ha en sån här underbaring?!

Eller en sån här...som heter Kenneth?! Drömmen ju! haha 


Kolla! Skitbilligt ju!? Ja, nu är ju Jesper inte alls lika exalterad som jag när det kommer till getter och börjar gnälla om förvaring/utrymme, dofter, tillstånd och SE-nummer och sånt trams. Suck! Lika tråkig som mamma när man var liten och tjatade om ett eget marsvin. Fan...jag kommer nog aldrig få en egen get. Men drömma kan man ju. Jag ser ju framför mig sitta där i hagen med min dator...med en mysig liten Kenneth skuttandes omkring mig. Fatta lyckan? haha

Jag fick klappa lite i alla fall och sen var det dags att åka till Catena Arena. 

Whoop!! Heja tjejerna!!! Grymt kul med ett damlag!!

Och här står en oskuld Jesper utan att ha en aning om vilka jag tvingar honom att fotas med, haha. Heja honom ändå som fixade 2 autografer ifrån herrlaget på vägen in! Själv var jag för blyg...

3-2 till Rögle - YES!!

Nu blir det pyjamas, färdig Lyxlasagne ifrån frysdisken och Netflix resten av kvällen!

over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Synes absolutt du burde få en geit. Tenk, du kan gjøre geiteyoga, det skal visst være veldig helsebringende! Og hvis du får flere, så kan du la de spise gresset i hagen, slipper plenklipper, så det er jo strømsparing i tillegg😉😇 Heier på deg!😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, exakt!! Det är BARA fördelar med att ha en get! Jag ger inte upp min dröm, haha.

      Radera
  2. Jag såg dig på ståplats idag och blev helt starstruck. 😂 Vågade inte komma och säga hej. 🙈 Men nästa gång ska jag vara lika modig som Jesper! 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja nästa gång får du komma och säga hej!! Jag behöver uppbackning i sången i klacken!

      Radera
  3. Nu blir det en kommentar på båda inläggen 🤗
    Börjar med fågelmässan… tja vissa gillar fåglar andra gillar guldfiskar, men jag är som dig jag vill hellre ha en katt 🤗
    Men en get… okej då så länge den är liten och söt killing, men när dom blir stora är de mer läskiga än söta tycker jag ☺️
    Ha en fin vecka 💕💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, katt är livet!! 💕
      Nej, jag älskar de stora getterna med, haha.

      Ha det fint Karin! 💕

      Radera
  4. Kenneth? Lennart-Kenneth menar Du väl?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!