onsdag 20 september 2023

Tonåringar, Misären & Städningen!

Ibland undrar jag var det gick fel i min uppfostran. Jag har i hela mitt vuxna liv alltid tyckt om att ha fint omkring mig, ordning i badrummet och ett välstädat kök. Bilen är en helt annan historia dock - den är alltid fullständig misär och jag skäms varje gång ungarnas kompisarna ska åka med i den. De får liksom kliva in över gamla pepsi max-burkar, Mc Donaldspåsar, extrajackor och en massa annan skit som skräpar. Har man tur (och kastar undan lite urväxta eller bortglömda skor och strumpor) kan man ibland få plats med fötterna på golvet. Öppnar man bakluckan ligger det garanterat både vinter- och sommarkläder, handdukar och pant på väg till affären. Men ja, sån é jag. 
 
Det är ju dock inte jätteofta man får oväntat besök i bilen. Hemma KAN det ju dock hända...även om det är bland det värsta jag vet. Och då vill man ju se ut att vara någorlunda renlig och skötsam. Barnen har dock INGET behov alls av detta! De skäms inte för något!? Gamla kallingar och trosor slängda överallt, en miljon tops och sminkpads på golvet, gamla matrester på tallrikar staplade i högar på skrivbord och golv och hela hushållets ALLA glas...halvfulla med gammal juice kryddad med bananflugor. Under sängen finns handdukar, smutstvätt, gamla skolväskor, böcker, tomflaskor och strumpor...massor av strumpor!
 
Emellanåt får jag bryt på barnen och säger att vi ska flytta till en tvåa och dela sovrum ALLA fyra om de inte skärper sig. Hade ju varit mysigt, haha. Jag flyttade hemifrån när jag var sexton år. Alice blir sexton i år och vet inte ens hur man byter toarulle...och JA - jag HAR både visat, tjatat, hotat och tagit mobiler och månadspengar. Suck. OCH skrivit en hel bok om tonåringar och deras idiotier...
 
Idag städade jag i alla fall hela huset (med lite hjälp från Elton!) och nu kan jag njuta av detta några timmar. Jag sparade Alice rum och hennes badrum som hon skulle göra själv. Det gjorde hon inte. Men ja, månadspengen ska ju betalas i dagarna så jag kanske har 1000 kronor extra denna månaden att roa mig för...? 

En liten titt in i Meekatt Casa för er som är nyfikna. Passar på nu när det är någorlunda iordning, haha.
 
 
Elefanten är vårt BÄSTA köp på Fynda i Falkenberg
 
Badrummet (som Alice inte får använda, haha.) 
 
Vårt sovrum - enda rummet vi inte fått iordning än. Men snart ska det fixas! 
 
ÄLSKAR vårt matbord som vi fyndade på Marketplace!
 
En del av köket
 
Min Ulf Lundell-hörna med signerad tavla 
 
 
Loppisfynd - gammal skivspelare från 50-talet. ÄLSKAR!
 
 
Vardagsrummet/matrummet
 
 
Köket ur annan vinkel och Eltons kossa-matta han köpt av morfar för 1 krona! 

Ja, det var lite av vårt hus. Jag ska ta nya bilder om ett par dagar så ska ni få se hur snabbt detta förvandlas till den stil tonåringarna uppskattar, haha. 

Nu ska vi kolla klart på serien The Bear på Disney+ och äta äppelpaj. Jag har gjort lite ändringar i bloggen - hoppas den funkar för er i väntan på den nya. Lyckades till och med lägga upp mina mest lästa inlägg här till höger --->

over and out. 

//Meekatt...  

10 kommentarer :

  1. Meeh, varför fick vi inte se Alice rum och hennes badrum 😁
    Men de vi fick se, wow alltså vilket fint hem ni har 🥰
    Kram från mig 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det får bli ett helt eget inlägg - "Alice homestylar"!
      Tack snälla - vi trivs bra här! 💕

      Radera
  2. åhh vad fint hem och kul med gamla möbler :) min tio åring börjar bli minitonåring.. fasar för kommande tid...
    varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar gamla saker. Möbler och böcker och konstiga prylar!
      Haha, du har massa spännande framför dig. Lycka till! ;)

      Radera
  3. Vilket fantastiskt vackert hem!! Som en inredningstidning!! WOW!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Funkar skivspelaren?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr men tanken är att vi ska försöka få igång den. Lite sladdar som ska bytas bara!

      Radera
  5. Alltså...himmel vad fint! Ett mammamingel där tycker jag, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, DET borde vi ju ha ett! Fasen vad kul! 💕

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!